Nog steeds in shock.

07-03-2012 18:07 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was net bij de lidl boodschappen aan het doen. Ik sluit aan bij de kassa, voor me stond een oud vrouwtje. Opeens zomaar uit het niets begon ze mijn boodschappen naar achteren te duwen. En te schelden, kutbuitenlanders en meer van die dingen. Ik stond echt verbaasd te kijken. De vrouw achter de kassa deed alsof ze het niet zag net als de rest. Ik ben naar buiten gegaan en begon te huilen. Ik was gewoon zo in shock. En dat niemand er wat van zei de winkel stond vol met mensen.
quote:Conundrum schreef op 07 maart 2012 @ 20:15:

Wat is er in hemelsnaam mis met huilen als je je overdonderd voelt.

Mag ik 'm ff niet snappen ?Helemaal mee eens! En ik vraag me af hoeveel er nou daadwerkelijk wel iets gezegd zouden hebben....Ik zou volgens mij ook compleet dichtklappen hoor....
Wat een asociale graftak! Sorry hoor maar zulk gedrag had ik niet gepikt. Belachelijk dat niemand er omheen ook wat van zei. Damn..
quote:cheerlesscard schreef op 07 maart 2012 @ 21:03:

Maar helaas leven we in de wereld zoals hij is en niet zoals hij zou moeten zijn.

Dus accepteren en net zo worden als anderen of mogen we nog geshockt raken door dit soort ongein.

Dat jij hier zo stoer mee om kunt gaan dat is heel fijn voor jou. Maar de wereld bestaat niet alleen uit stoere mensen (gelukkig), en als iemand dan geshockt reageert dan ben ik eigenlijk ook wel blij want dat betekent dat we nog niet allemaal zo verhard zijn dat we alles maar vinden kunnen en ons constant verharden tegen een nog harder wordende maatschappij.
Optimist tot in de kist!
He wat naar voor je TO.

Toen mijn opa net overleden was en ik met oma boodschappen doen maakte ze met iedereen ruzie.

Ze riep de raarste dingen en ik schaamde me vaak voor haar.

Maar ik had ook medelijden met haar omdat ik wist waar het vandaan kwam.

Daar moest ik aan denken toen ik jou OP las...
Wie gaat er nou huilen om zoiets.

En bovendien, je hebt altijd van die lijpen die al hun spullen op de band gooien terwijl ik ook nog bezig ben. Dan passen mijn spullen er niet op en moet ik stapelen. Zulke leipo's krijgen ook van mij de wind van voren.
Kom op TO, nooit huilen om zoveel dommigheid van een mede mens, je bent meer waard!
quote:willem1959 schreef op 07 maart 2012 @ 22:48:

En bovendien, je hebt altijd van die lijpen die al hun spullen op de band gooien terwijl ik ook nog bezig ben. Dan passen mijn spullen er niet op en moet ik stapelen. Zulke leipo's krijgen ook van mij de wind van voren.

Ach Willem , ik denk niet dat jij vaak PMS hebt

Die ergernis die jij beschrijft is mijn grootste ergernis in de supermarkt.

Mensen die alvast hun spullen op de band gaan leggen terwijl ik nog bezig ben...

Maar die krijgen van mij niet de wind van voren hoor , daar heb ik geen energie voor. (of liever niet aan zoiets verspillen)

Meestal lost het zich vanzelf op en zeggen ze sorry als ze zien dat mijn spullen er nu niet meer bij passen en maken ze plaats.
quote:willem1959 schreef op 07 maart 2012 @ 22:48:

Wie schrijft nou zoiets.

Wat een simpeligheid.

Iedereen heeft zijn eigen emoties, zijn eigen grenzen en zijn eigen manier om zich te uiten.
Optimist tot in de kist!
Het zou helemaal aan mijn stemming liggen of ik zou reageren of niet. Maar in zo'n verbale situatie zal ik mij waarschijnlijk niet snel geroepen voelen om iets te zeggen. Komt denk ik ook omdat ik zelf ook niet op te wachten sta. Wanneer mij zoiets overkomt, zeg ik of zelf iets of negeer het. En wanneer ik besluit tot negeren heb ik ook geen zin in bijval van andere.
Heel vervelend TO. Ik snap ergens je reactie wel. Misschien had je op een niet PMS dag wel anders gereageerd.

Maar discriminatie gebeurt niet alleen in NL. Zelf woon ik in Italie en hoe vaak ik hier wel niet heb moeten horen dat wij NL'ers alleen maar drugs gebruiken, bier drinken en dat er overal prostituees rond lopen. Zucht, om moe van te worden. Vaak maak ik wel een sarcastische opmerking terug, in de trant van "in NL zitten de prostituees nog achter een raam, hier lopen ze op straat"

Ook heb ik na een half jaar in Italie van iemand gehoord (die persoon sprak een plat Siciliaans dialect en ik verstond hem niet) "spreek je nu nog geen italiaans". In keurig Italiaans heb ik hem geantwoord, dat ik dat wel sprak, maar hij helaas beter terug naar school kon om fatsoenlijk italiaans te leren praten.

Ach en op andere momenten laat ik het heerlijk van mij afglijden.
[quote]italiagirl schreef op 08 maart 2012 @ 12:29:

Heel vervelend TO. Ik snap ergens je reactie wel. Misschien had je op een niet PMS dag wel anders gereageerd.

Maar discriminatie gebeurt niet alleen in NL. Zelf woon ik in Italie en hoe vaak ik hier wel niet heb moeten horen dat wij NL'ers alleen maar drugs gebruiken, bier drinken en dat er overal prostituees rond lopen. Zucht, om moe van te worden. Vaak maak ik wel een sarcastische opmerking terug, in de trant van "in NL zitten de prostituees nog achter een raam, hier lopen ze op straat"

[quote]

Mijn oplossing: Ik zeg gewoon dat ik uit Denemarken kom, zijn ze meteen stil
quote:bellaroma schreef op 08 maart 2012 @ 12:34:

[quote]italiagirl schreef op 08 maart 2012 @ 12:29:

[quote]

Mijn oplossing: Ik zeg gewoon dat ik uit Denemarken kom, zijn ze meteen stil Ja maar dat zijn dan mensen die al weten dat ik uit NL kom. Vrienden van mijn schoonouders ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven