Stalkende buurtkat
donderdag 8 maart 2012 om 13:36
Wat moet ik hiermee?
Wij worden gestalkt door de buurtkat! De kat probeert steeds naar binnen te sluipen, om boven aan de kattenbrokjes te knabbelen.
Nou vind ik dat allemaal prima, je jaag dat beest wel weer naar buiten, maar nu begint ze mijn vuilniszakken open te breken op zoek naar eten. Gevolg is dat m'n balkon onder het afval ligt.
Wat moet ik hiermee? Ik heb al een paar x een vakje water over die kat gegooit, maar ze blijft terug komen.
Of heeft dat beest onwijs honger en moet ik iets gaan doen zoals dierenarts bellen?
Wij worden gestalkt door de buurtkat! De kat probeert steeds naar binnen te sluipen, om boven aan de kattenbrokjes te knabbelen.
Nou vind ik dat allemaal prima, je jaag dat beest wel weer naar buiten, maar nu begint ze mijn vuilniszakken open te breken op zoek naar eten. Gevolg is dat m'n balkon onder het afval ligt.
Wat moet ik hiermee? Ik heb al een paar x een vakje water over die kat gegooit, maar ze blijft terug komen.
Of heeft dat beest onwijs honger en moet ik iets gaan doen zoals dierenarts bellen?
donderdag 8 maart 2012 om 13:47
Een pvc-buis schuin op je balkon ingraven, of als glijbaan naar beneden laten roetsjen?
Maar serieus, ik denk dat ik voor de pragmatische eenvoudige oplossing zou kiezen en de vuilniszakken ergens anders zou bewaren of anders een soort vuilnisbak of container of zo daarvoor zou kopen. Of proberen de buren te overtuigen om hun kat meer te eten te geven. Of binnen te houden.
Maar serieus, ik denk dat ik voor de pragmatische eenvoudige oplossing zou kiezen en de vuilniszakken ergens anders zou bewaren of anders een soort vuilnisbak of container of zo daarvoor zou kopen. Of proberen de buren te overtuigen om hun kat meer te eten te geven. Of binnen te houden.
Spreuken 18:2
donderdag 8 maart 2012 om 14:02
quote:satchel schreef op 08 maart 2012 @ 13:47:
Een pvc-buis schuin op je balkon ingraven, of als glijbaan naar beneden laten roetsjen?
Maar serieus, ik denk dat ik voor de pragmatische eenvoudige oplossing zou kiezen en de vuilniszakken ergens anders zou bewaren of anders een soort vuilnisbak of container of zo daarvoor zou kopen. Of proberen de buren te overtuigen om hun kat meer te eten te geven. Of binnen te houden.Wat apart dat jij van dit soort ziekelijke ideeën hebt, ik zou daar maar eens hulp bij zoeken.
Een pvc-buis schuin op je balkon ingraven, of als glijbaan naar beneden laten roetsjen?
Maar serieus, ik denk dat ik voor de pragmatische eenvoudige oplossing zou kiezen en de vuilniszakken ergens anders zou bewaren of anders een soort vuilnisbak of container of zo daarvoor zou kopen. Of proberen de buren te overtuigen om hun kat meer te eten te geven. Of binnen te houden.Wat apart dat jij van dit soort ziekelijke ideeën hebt, ik zou daar maar eens hulp bij zoeken.
donderdag 8 maart 2012 om 14:02
donderdag 8 maart 2012 om 14:23
Ik zou niet zomaar een kat naar het asiel brengen tenzij je echt kunt zien dat het dier te mager is. Je zou een briefje beneden bij de ingang(en) kunnen ophangen wie de kat kent en of de eigenaar contact met je wil opnemen. En om de overlast voor jezelf te beperken wellicht toch een container meenemen. Of gewoon je vuilniszakken vaker weggooien, of worden ze eens per week geleegd?
donderdag 8 maart 2012 om 14:41
Nicolientje, ons afval kan 1x in de week naar buiten, tot die tijd staat t op het balkon.
Valerie, ik woon in een oude binnenstad, we hebben onze eigen voordeur en dat geld voor alle buren. En daken aan de kant van mijn balkon zijn te dun om op te lopen, en komen uit op 4 verschillende straten. Ik denk niet dat het zoeken van het baasje een haalbaar plan is.
Ik heb net met mijn schoonmoeder overlegd, en zij denkt dat t beest misschien wormen heeft een daarom zo'n honger heeft. En gaf als advies dat ik 114 moest bellen, dan kan ik overleggen of ze m ophalen.
Valerie, ik woon in een oude binnenstad, we hebben onze eigen voordeur en dat geld voor alle buren. En daken aan de kant van mijn balkon zijn te dun om op te lopen, en komen uit op 4 verschillende straten. Ik denk niet dat het zoeken van het baasje een haalbaar plan is.
Ik heb net met mijn schoonmoeder overlegd, en zij denkt dat t beest misschien wormen heeft een daarom zo'n honger heeft. En gaf als advies dat ik 114 moest bellen, dan kan ik overleggen of ze m ophalen.
donderdag 8 maart 2012 om 14:45
donderdag 8 maart 2012 om 16:16
Eerst zou ik proberen hem op heterdaad te betrappen en dan met water EN azijn nat plenzen of nat sproeien. Ze hebben een veel grotere hekel aan azijn dan aan alleen water.
Mocht dit niet helpen toch maar vangen en de dierenambulance bellen. Mocht de kat een baasje hebben dan mag hij/zij betalen om het beest uit het asiel op te halen en dan leert baasje misschien zijn verantwoordelijkheid nemen.
Succes ermee.
Mocht dit niet helpen toch maar vangen en de dierenambulance bellen. Mocht de kat een baasje hebben dan mag hij/zij betalen om het beest uit het asiel op te halen en dan leert baasje misschien zijn verantwoordelijkheid nemen.
Succes ermee.
donderdag 8 maart 2012 om 16:21