was koud uit de wasmachine
donderdag 8 maart 2012 om 14:04
Even een rare vraag. Tijdens de verhuizing is onze wasmachine (Siemens) gevallen (laatste 2 traptreden). Beetje ontzet, maar hij doet het nog wel. Nu valt me op dat als ik op 60 graden was en meteen na het draaien de was eruit haal, de was koud (niet lauw, maar echt koud) aanvoelt.
Ik heb er eerder nooit zo opgelet, maar nu valt het me gewoon op en vraag me af of er toch iets stuk is.
Komt jullie was koud uit de machine?
Ik heb er eerder nooit zo opgelet, maar nu valt het me gewoon op en vraag me af of er toch iets stuk is.
Komt jullie was koud uit de machine?
donderdag 8 maart 2012 om 14:10
quote:englishrose schreef op 08 maart 2012 @ 14:08:
het valt mij ook wel eens op, dat mijn was heel koud uit de wasmachine komt. Ook al haal ik het er meteen uit. Soms voelt het iets warmer. Wel vreemd ja, maar mijn was is gewoon schoon. Heb je het idee dat je was minder schoon is?
De jongste voetbalt en dan krijg je van die met modder besmeurde kleren terug. Ik heb het idee dat ik die trainingspakken "vroeger" schoner had dan nu, maar voor de rest zie ik het niet.
Wat ik dan zo gek vind, is dat bij een kort wasprogramma 40 graden de was er lauw uitkomt. Dan zou je toch denken dat het bij 60 graden niet kouder zou mogen zijn?
het valt mij ook wel eens op, dat mijn was heel koud uit de wasmachine komt. Ook al haal ik het er meteen uit. Soms voelt het iets warmer. Wel vreemd ja, maar mijn was is gewoon schoon. Heb je het idee dat je was minder schoon is?
De jongste voetbalt en dan krijg je van die met modder besmeurde kleren terug. Ik heb het idee dat ik die trainingspakken "vroeger" schoner had dan nu, maar voor de rest zie ik het niet.
Wat ik dan zo gek vind, is dat bij een kort wasprogramma 40 graden de was er lauw uitkomt. Dan zou je toch denken dat het bij 60 graden niet kouder zou mogen zijn?
donderdag 8 maart 2012 om 14:34
Een wasmachine spoelt altijd koud (alhoewel er machines bestaan die ook warm kunnen spoelen, maar is nergens voor nodig).
Mijn was is ook altijd koud als ik het uit de machine haal. Je kunt checken of je wasmachine nog wel warm wordt door gewoon eens je hand op het deurtje te leggen als je heet (60 graden) wast. Het deurtje moet dan ook heet voelen.
Mijn was is ook altijd koud als ik het uit de machine haal. Je kunt checken of je wasmachine nog wel warm wordt door gewoon eens je hand op het deurtje te leggen als je heet (60 graden) wast. Het deurtje moet dan ook heet voelen.
donderdag 8 maart 2012 om 16:14
quote:danivo schreef op 08 maart 2012 @ 14:11:
Er wordt nagespoeld met koud water, dus dat kan prima.
Ik zou tijdens het draaien even aan het glas voelen, dat zou wel warm moeten zijn.
Ja, even aan het glas voelen, dat moet warm/lauw zijn.
Anders misschien de thermostaat kapot?
Er wordt nagespoeld met koud water, dus dat kan prima.
Ik zou tijdens het draaien even aan het glas voelen, dat zou wel warm moeten zijn.
Ja, even aan het glas voelen, dat moet warm/lauw zijn.
Anders misschien de thermostaat kapot?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
vrijdag 9 maart 2012 om 09:41
quote:Eindeloos schreef op 08 maart 2012 @ 16:17:
Anders het programma even onderbreken, en aan je wasgoed voelen?
Dat gaat bij die van mij niet, dan moet de machine eerst afpompen en centrifugeren dan pas kan de deur open.
Mijn 60 C was is ook koud als hij klaar is.
Anders draai je een lege machine op 90 C met een beetje soda, dan is hij gelijk weer helemaal schoon. Dan kan je goed voelen of hij warm wordt als je je hand bovenop de machine legt of aan het deurtje voelt.
Anders het programma even onderbreken, en aan je wasgoed voelen?
Dat gaat bij die van mij niet, dan moet de machine eerst afpompen en centrifugeren dan pas kan de deur open.
Mijn 60 C was is ook koud als hij klaar is.
Anders draai je een lege machine op 90 C met een beetje soda, dan is hij gelijk weer helemaal schoon. Dan kan je goed voelen of hij warm wordt als je je hand bovenop de machine legt of aan het deurtje voelt.