Geld & Recht alle pijlers

13,000 euro gestort gekregen

08-03-2012 15:46 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
g
Ik vind het een heel stomme fout van de sociale dienst, maar ik vind het ook wel stom van die vriendin zelf. Als je zo'n enorm bedrag tegemoet kunt zien dan weet je dat wel, of dan krijg je in elk geval wel een brief waarin wordt omschreven waarom je er precies recht op hebt. Als je zomaar 13.000 euro hebt zonder dat er sprake was dat je dat zou krijgen dan zou ik ondanks die telefoontjes toch niet teveel erop vertrouwen dat dat klopt. Dat ze iets van dat geld heeft gebruikt kan ik op zich nog wel begrijpen als ze geen cent te makken heeft en de nood zo hoog is, maar dat ze bijna het volledige bedrag heeft opgemaakt, dat vind ik echt heel erg stom.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
En over de actie van moeder: een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Nee wellicht zou ik ook niet meteen dat geld uitgegeven hebben, maar als dat geld er eenmaal opstaat, ik heb 2 dagen lopen bellen en ik heb schuldeisers/schimmel in mijn huis door lekkage/weetikveelwat dan kan ik me ergens indenken dat je je kans grijpt.

Nou mensen, shoot me!
This is not kosher!
hoi to wat een rotsituatie voor je vriendin het is ook niet echt slim geweest dat ze een groot gedeelte van het geld al heeft uitgegeven maar dat zal ze zelf hopelijk ook wel inzien er zit denk ik niets anders op dan te bellen en uit te zoeken wat nu de te ondernemen stappen zijn ze kan weinig anders doen lijkt mij veel succes...

(Dit leest voor TO wellicht makkelijker waardoor zijn mijn reactie ook beter begrijpt... )
quote:laylalala schreef op 08 maart 2012 @ 16:33:

[...]

Wil je zo graag dat er twee vreemde mannen aan je deur staan? Wat voor dubieuze dingen ben je daar dan mee van plan?
Eigen schuld dikke bult, maandag de eerste terugbetaling doen he, geef even door aan vriendin
quote:himalaya schreef op 08 maart 2012 @ 17:23:

[...]

Wat is '2 dagen bellen'? 2x gebeld, eerste keer nam niemand op, 2e keer nam de 'iemand' op en heeft gezegd dat het wel goed was? Bijvoorbeeld?

Met zoiets, 1,5 jaar geen uitkering hebben gekregen (toch zo'n dikke 700 per maand, dat zou je toch wel moeten missen) en dan ineens het bedrag gestort krijgen, zonder aankondiging, zonder bespreking, zonder iets... dan ga je dat toch niet allemaal in 1x spenderen zonder je zwart-op-wit een bevestiging hebt van het bedrag en de reden?Precies mee eens met beide alinea's
Waarom zo'n rare smiley liora? Waarom ben jij boos?

Het is wellicht een hele hele lullige vergissing. En een les is geleerd vandaag: noteer met wie je spreekt bij de SoZa.
Bazinga!
Vivalda heb de emo verwijderd, bemoei mij er verder ook niet mee, kan gewoon niet goed tegen zoveel onbenulligheid, vandaar.

Klaar.
mensen mensen het is oke me vriendin heeft die twee mannen gebeld was een incasso en ze heeft alles op papier staan van die 13,000 euro waar ze recht op had dus stresssen voor niets die arme dochter alleen maar huilen me vriendin heeft haar zoon van 9 jaar verloren in die tijd ze zag het niet meer zitten vandaar al die shit maar goed ik vindt het wel leuk om zo te schrijven ik bedankt mensen die wel een hart hebben om normaal wat te schrijven niet die shit comentaar
Dat is fijn voor je vriendin TO.
Waarom heeft een incassobureau info over die hele toedracht? Eh?...
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 17:57:

mensen mensen het is oke me vriendin heeft die twee mannen gebeld was een incasso en ze heeft alles op papier staan van die 13,000 euro waar ze recht op had dus stresssen voor niets die arme dochter alleen maar huilen me vriendin heeft haar zoon van 9 jaar verloren in die tijd ze zag het niet meer zitten vandaar al die shit maar goed ik vindt het wel leuk om zo te schrijven ik bedankt mensen die wel een hart hebben om normaal wat te schrijven niet die shit comentaarJe vindt het wel leuk om zo te schrijven? Je zou je kapot moeten schamen........m'n neefje van 8 schrijft nog beter!
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 17:57:

mensen mensen het is oke me vriendin heeft die twee mannen gebeld was een incasso en ze heeft alles op papier staan van die 13,000 euro waar ze recht op had dus stresssen voor niets die arme dochter alleen maar huilen me vriendin heeft haar zoon van 9 jaar verloren in die tijd ze zag het niet meer zitten vandaar al die shit maar goed ik vindt het wel leuk om zo te schrijven ik bedankt mensen die wel een hart hebben om normaal wat te schrijven niet die shit comentaar

ik gun het je vriendin van harte hoor, daar gaat het niet over.

Maar ze had dus wel iets op papier staan en als ik het nu goed begrijp klopt het allemaal wel??

Ik vind het nog steeds een wonderlijk verhaal.
Ik heb verder niks gelezen maar ik zeg: google vertrouwensbeginsel.
quote:loisnvt schreef op 08 maart 2012 @ 19:04:

[...]

Je vindt het wel leuk om zo te schrijven? Je zou je kapot moeten schamen........m'n neefje van 8 schrijft nog beter!Doe even normaal zeg.......
quote:madille schreef op 08 maart 2012 @ 20:16:

Ik heb verder niks gelezen maar ik zeg: google vertrouwensbeginsel.jajajaja ik ben al blij voor me vriendin dat het oke
quote:loisnvt schreef op 08 maart 2012 @ 19:04:

[...]

Je vindt het wel leuk om zo te schrijven? Je zou je kapot moeten schamen........m'n neefje van 8 schrijft nog beter!

Eerlijk gezegd voel ik plaatsvervangende schaamte bij jouw post.

Gelukkig viel alles dus mee TO. Fijn dat het dertien jarige meisje nu niet nog meer stress hoeft te hebben. Je zal je als jong meisje maar zo'n zorgen maken om een van je ouders.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
[quote]gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 21:55:[/b hou je met belangrijker dingen bezig ik schrijf dit speciaal voor jou je kan het toch lezen dat is toch belangrijk zoniet lees wat ander het houd je wel bezig arme neefje met zo familie lid als jou pietje precies je heb een druk leven zo relax
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 21:55:

[...]

jajajaja ik ben al blij voor me vriendin dat het okeMadille geeft hier advies voor jouw vraag in de openingspost. Ze zegt er bij dat ze alleen de openingspost heeft gelezen en kan dus niet weten dat het al opgelost is hè?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Fijn voor dat 13-jarige meisje inderdaad, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit een korte termijn oplossing is. Sommige mensen, daar kun je geld in blijven pompen, maar die jagen het er zo snel doorheen, dat ze zo weer tot hun nek in de schulden zitten. En altijd maar vinden dat ze er 'recht' op hebben. Dus over een tijdje, misschien als het meiske een jaar of 14 is, dan zit ze met precies dezelfde zorgen weer op de bank.
quote:hatseklats schreef op 08 maart 2012 @ 22:04:

Fijn voor dat 13-jarige meisje inderdaad, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit een korte termijn oplossing is. Sommige mensen, daar kun je geld in blijven pompen, maar die jagen het er zo snel doorheen, dat ze zo weer tot hun nek in de schulden zitten. En altijd maar vinden dat ze er 'recht' op hebben. Dus over een tijdje, misschien als het meiske een jaar of 14 is, dan zit ze met precies dezelfde zorgen weer op de bank.het gaat goed met 13jarige meisje de ma heeft een deel van het geld op haar dochter rekening gestort me vriendin heeft een paar jaar geleden haar zoon van 9 jaar verloren moeder zat in een zwaar depressie het gaat nu goed met haar en die 13,000 euro heeft ze recht op ze hoeft niets terug betalen ze had jammergenoeg nog een incasso lopen dat is al geregeld dus mensen hou op me vriendin heeft gewoon een fultime baan heeft geld besteed aan een autootje het is zwaar voor haar geweest haar zoon van 9 jaar door een kanker verliezen ja dus niet zomaar deze shit schrijven kan je het goed lezen
Doe eens even normaal. Je vriendin is niet de enige die moeilijke momenten meemaakt in haar leven. Daar kweek je echt geen medeleven mee. Nu heeft ze ook al een auto gekocht? Tja..

Overigens, als je geen 'lastige' reacties wil, had je even moeten nadenken voordat je dit topic startte. Maar dat valt natuurlijk niet mee, dat nadenken.
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 22:27:

[...]

het gaat goed met 13jarige meisje de ma heeft een deel van het geld op haar dochter rekening gestort

De resterende 2000 euro?

quote:ze had jammergenoeg nog een incasso lopenAls je schulden maakt zul je die af moeten betalen ja, maar gelukkig heeft ze haar autotje kunnen kopen he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Snap je het verhaal zelf nog wel?

Ik ben de draad kwijt geloof ik.
nou dit lijkt er meer op me vriendin haar kind had kanker is overleden ze was zwaar depressief ze hoeft niets terug betalen van dat bedrag het was een vergissing van mij en haar dochter het was nog een achterstallige betaling die ze nog moest betalen alles is geregeld ze heeft een vaste fultime baan ze zorgt goed voor de dochter en nu gelukkig voor haar zelf ook het is een sterke vrouwquote:giuliettacapuletti schreef op 08 maart 2012 @ 16:05:

[...]

Onbegrijpelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven