Geld & Recht alle pijlers

13,000 euro gestort gekregen

08-03-2012 15:46 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
g
Ik geef TO vooralsnog het voordeel van de twijfel. Waarom zou die vriendin dat bedrag niet gestort hebben gekregen. NIet iedere bank voert een controle bankrekening/tenaamstelling uit.
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 15:46:

hoi mensen mijn vriendin heeft 5weken terug 13,000 euro op hij rekening gekregen van de sociale dienst ze heeft twee dagen achterelkaar gebeld of dat wel klopte der werd ja gezegt ze had bijna anderhalf jaar geen uitkering gehad geen inkomsten niets dus ze had torenhoog schulden net belde haar dochter mij dat er twee mannen aan de deur waren met een brief dat het een fout was en dat het geld zo snel mogelijk terug moet ,dochter is helemaal gestrest door de lint gegaan en waarom er is nog maar 2000 euro over haar moeder heeft aan rekeneningen incasso rond 6 a7 duizend euro aan schuld afgelost en de huis opgeknapt ze heeft net gebeld maar die mensen staan haar niet te woord de moeder is nog op haar werk die weet nog niets die krijgt een hartstilstand echt dit trek ze niet kunnen jullie ons advies geven

Dat is natuurlijk oerstom. Altijd bewijs zwart op wit vragen. Je moet niemand vertrouwen. Als je "zomaar" zo'n enorm bedrag op je rekening gestort krijgt, ga je dat natuurlijk niet zomaar lukraak uitgeven.

Er zit niks anders op dan met de billen bloot gaan. Bel alle instanties op en vraag hoe het zit.

Hoe kan het trouwens dat ze zoveel schulden heeft? Omdat ze geen uitkering had? En wat was de reden dat ze niet werkte? Heeft ze wel vaker aan de bel getrokken in die 1.5 jaar? Hoezo lieten ze haar dan zolang zonder geld zitten?
quote:evelynsalt schreef op 08 maart 2012 @ 16:45:

Ik geef TO vooralsnog het voordeel van de twijfel. Waarom zou die vriendin dat bedrag niet gestort hebben gekregen. NIet iedere bank voert een controle bankrekening/tenaamstelling uit.

Jawel dat doet iedere bank. Iedere verdachte overschrijving moet verantwoord worden.

Waarom denk je dat witwassen zo moeilijk gaat.
hoop dat je vriendin de andere schuldeisers helemaal heeft afgelost

Je houdt er dan nog maar 1'tje over

Zo kan je het ook zien

1 is minder lastig dan een heleboel kleintjes
Maar waaruit concludeer jij dat dit een verdachte overschrijving zou zijn? 13000,00 is veel geld, maar nou ook weer niet een bedrag waar ik steil van achterover sla.
Het enige wat ik kan bedenken is dat die vrienin haar post niet open maakt.

De eerste brief met de aankondiging gemist en de brief met 'sorry, foutje' ook gemist.
Wat een kansloos verhaal.
quote:Maja82 schreef op 08 maart 2012 @ 16:52:

Het enige wat ik kan bedenken is dat die vrienin haar post niet open maakt.

De eerste brief met de aankondiging gemist en de brief met 'sorry, foutje' ook gemist.

Dit zou weleens heel goed de verklaring kunnen zijn.

Wat een verhaal zeg.

Samen met een maatschappelijk werker proberen om de boel zo goed mogelijk op een rijtje te krijgen en dan naar de uitkerende instantie om te bespreken wat er nog te redden valt.
En je vriendin heeft zeker ook niet genoteerd wie de oetl*l was die haar heeft verteld dat het helemaal in orde was? Aiaiai.
quote:Soley schreef op 08 maart 2012 @ 16:25:

[...]

Jij hebt ook een aardige partij boter op je hoofd zeg. Je komt alleen even zeiken over het gezeik over spelfouten en voegt verder geen reet toe aan de discussie. Lekker zinvol.

TO, wat ik raar vind, als je vriendin 1,5 jaar lang niet achter een uitkering aangaat omdat je denkt er geen recht op te hebben, dan ineens zo'n bedrag gestort krijgt, en die gelooft dan klakkeloos dat ze er wel recht op had... Bijzonder. En het dan in zo'n razend tempo uitgeven... Is er dan geen seconde twijfel geweest of het wel klopte, na die telefoontjes?? Als je ergens recht op hebt, ga je er achteraan. Als je er geen recht op hebt, laat je het gaan. Als ze dan na 1,5 jaar zeggen hier heb je een zak met geld, zou ik denken dat ze daar gek geworden zijn, niet dat ik gek geworden ben.

Das waar maar:

Pfffff, leer eerst eens fatsoenlijk schrijven zeg! Daar krijg ik namelijk zowat een hartverlamming van.........

voegt ook zeker wat zinnig's aan de discussie
hoe ik schrijf dat is niet het probleem toch ik stress me voor haar situatie ik zit hier met een meid van 13 jaar die alleen maar huilt de moeder komt over een half uurtje thuis maar bedankt dat er mee geleefd wordt nou geniet van jullie happy leven me vriendin heeft een foutje gemaakt haha dat is lachen he
quote:Dahlia74 schreef op 08 maart 2012 @ 16:35:

Ik kan mij heel goed voorstellen dat zij, een gedeelte van het geld, heeft uitgegeven. Als je lange tijd met schulden leeft, en je krijgt ineens zo'n bedrag, dan ben je blij dat je je schulden kunt aflossen. En je jezelf kunt verwennen met iets leuks voo rhet huis te kopen.

Jezelf verwennen met iets in huis is nog wel iets anders dan voor een paar duizend euro aan je huis laten versleutelen. Schuld inlossen is natuurlijk wel verstandig. Ik ben erg benieuwd of TO nog terugkomt om wat nadere toelichting te geven.

Deels mosterd. TO, fijn dat je nog even reageert. Vervelende situatie natuurlijk, maar er is nu eenmaal niet verstandig gehandeld door je vriendin. Hopelijk komt het allemaal nog goed.
Ze is 13, niemand binnen laten!
quote:Boefje79 schreef op 08 maart 2012 @ 17:02:

[...]

Das waar maar:

Pfffff, leer eerst eens fatsoenlijk schrijven zeg! Daar krijg ik namelijk zowat een hartverlamming van.........

voegt ook zeker wat zinnig's aan de discussie

Nope.... maar als TO dat advies ter harte neemt, is het wel een stuk makkelijker lezen en dan kun je ook wat beter en sneller adviezen geven...

Maar in dit geval worden die niet erg ter harte genomen aan de laatste post van TO (17.03) te zien... helaas.
Wat een compleet off toppic gezeur.
Ik vind 5 weken wel een lange tijd om er achter te komen dat ze een fout hebben gemaakt. En waarom dan 2 mannen aan de deur? Waarom belden ze jou, oh nee je vriendin, niet gewoon op? En er is toch 2 dagen lang gebeld met de vraag of het klopte? 2 dagen bellen is lang hoor, dan mag je er wel van uitgaan dat het klopt.
quote:gina40gina schreef op 08 maart 2012 @ 17:03:

hoe ik schrijf dat is niet het probleem toch ik stress me voor haar situatie ik zit hier met een meid van 13 jaar die alleen maar huilt de moeder komt over een half uurtje thuis maar bedankt dat er mee geleefd wordt nou geniet van jullie happy leven me vriendin heeft een foutje gemaakt haha dat is lachen he

Niet te horen gekregen wat je graag wilde horen?

Ik kan heel goed meeleven met anderen, die buiten hun schuld in de ellende komen, niet met mensen die(niet lullig bedoelt) door hun eigen fout in de problemen komen. Beter had ze het geld een paar maanden opzij gezet om af te wachten wat er gebeurt. Of het terug gestort. Want iedereen kan bedenken dat zoiets niet klopt.
Helaas niet nee. Maar al schrijf je slecht Nederlands met punten en komma's kom je een heel eind

Uiteraard nog steeds geen adviezen, ik vind het een beetje een raar verhaal....

hoe ik schrijf dat is niet het probleem toch ik stress me voor haar situatie ik zit hier met een meid van 13 jaar die alleen maar huilt de moeder komt over een half uurtje thuis maar bedankt dat er mee geleefd wordt nou geniet van jullie happy leven me vriendin heeft een foutje gemaakt haha dat is lachen heHopelijk leert haar dochter hier van, dat ze haar zaakjes beter regelt dan haar moeder.
quote:evelynsalt schreef op 08 maart 2012 @ 16:45:

Ik geef TO vooralsnog het voordeel van de twijfel. Waarom zou die vriendin dat bedrag niet gestort hebben gekregen. NIet iedere bank voert een controle bankrekening/tenaamstelling uit.TO zegt toch ook dat vriendin twee dagen achtereen met de sociale dienst heeft gebeld. Het is dus geen foutje van d bank. Of heb ik een comma en een punt ergens gemist?

hoe ik schrijf dat is niet het probleem toch ik stress me voor haar situatie ik zit hier met een meid van 13 jaar die alleen maar huilt de moeder komt over een half uurtje thuis maar bedankt dat er mee geleefd wordt nou geniet van jullie happy leven me vriendin heeft een foutje gemaakt haha dat is lachen heWaarom moeten wij meeleven? Ze heeft toch zelf schulden gemaakt en dit geld nu uitgegeven en ze is toch zelf naïef geweest door zomaar duizenden euro's er doorheen te jagen. Vervelend voor dochter meer ik geloof niet dat iemand van die leeftijd echt begrijpt wat er aan de hand is. Maar goed, jij hoort niet wat je wilt horen. Jij wilt dat iedereen meegrient.
quote:madamemicmac schreef op 08 maart 2012 @ 17:07:

En er is toch 2 dagen lang gebeld met de vraag of het klopte? 2 dagen bellen is lang hoor, dan mag je er wel van uitgaan dat het klopt.

Wat is '2 dagen bellen'? 2x gebeld, eerste keer nam niemand op, 2e keer nam de 'iemand' op en heeft gezegd dat het wel goed was? Bijvoorbeeld?

Met zoiets, 1,5 jaar geen uitkering hebben gekregen (toch zo'n dikke 700 per maand, dat zou je toch wel moeten missen) en dan ineens het bedrag gestort krijgen, zonder aankondiging, zonder bespreking, zonder iets... dan ga je dat toch niet allemaal in 1x spenderen zonder je zwart-op-wit een bevestiging hebt van het bedrag en de reden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:kettle schreef op 08 maart 2012 @ 16:40:

Ik zeg: op het vliegtuig naar Brazilië!
This is not kosher!
Een positief punt is dat ze nu een schuld heeft bij de Sociale Dienst, niet meer bij andere bedrijven. Dat betekend dat ze nu in ieder geval onder de aandacht is bij deze instantie en ze wellicht snel bij maatschappelijk werk terecht kan.

Het leed is inmiddels geschied, maar voor dochter is het wel heel sneu, die heeft nu helemaal de bibbers. Wel apart dat dochter blijkbaar van de hoed en de rand weet wat betreft de financiele situatie van moeder. Ik vind dat nogal veel gevraagd voor een meisje dat hier helemaal niets aan kan doen en dus machteloos staat.
This is not kosher!
quote:Boefje79 schreef op 08 maart 2012 @ 16:05:

[...]

Jesus dat gezeik altijd over spelfouten. Oké het is lastig lezen zonder punten en komma's maar goed. Neem een les van Norahdbois zij geeft aan "het huis" en gaat dan verder met de vraag.

Niet iedereen kan perfect Nederlands, ik zelf heb ook problemen met "de" en "het" en weet soms echt niet welke ik moet gebruiken.

Succes TO, sorry ik heb verder geen advies.Ik val nooit over een paar kleine spelfouten, maar dit is gewoon onleesbaar. Kom op zeg, het is toch meer dan normaal dat je in het jaar 2012 een beetje fatsoenlijk kan schrijven zeg, we leven niet meer in de middeleeuwen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven