De pil te vroeg ingenomen
donderdag 8 maart 2012 om 20:40
Vanochtend (toen ik blijkbaar mog niet helemaal wakker was en niet helder kon denken) dacht ik dat het vrijdag was en dat ik de pil van donderdag niet in had genomen. Heb die dus "alsnog" ingenomen. Net keek ik en realiseerde ik me dat ik dus de pil te vroeg in had genomen (de laatste van week 2) hoe kan ik de pil nu verder het best slikken? Gewoon vanavond overslaan en morgenavond pas weer? Maar dan zit er meer dan 24 uur tussen. Of vanavond verder gaan met de pil van vrijdag en zo 1 dag eerder klaar zijn met de strip....
donderdag 8 maart 2012 om 20:53
Ik geloof dat je het beste kunt doorslikken en dan je stopweek dus 1 dag vervroegen. Tegen die tijd moet je dat dus wel goed in de gaten houden: je stopweek mag niet langer dan zeven dagen duren dus ook het begin van je nieuwe strip is een dag vervroegd. Ik heb het in elk geval altijd zo gedaan (heb idd ook wel eens een pil geslikt waarvan ik dacht dat ik 'm vergeten was - of in mijn onhandigheid meteen door de gootsteen laten vallen).
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
donderdag 8 maart 2012 om 21:22
Bij een vergeten pil geldt dat wanneer je hem binnen 36 uur na de vorige pil alsnog inneemt je geen maatregelen hoeft nemen. Zelf zou ik hier niet helemaal op durven vertrouwen en vanavond alsnog een pil innemen,
Mocht je helemaal geen sex hebben gehad de afgelopen week dan maakt het niets uit natuurlijk. Wel zou ik dan tot na de stopweek condooms gebruiken. Gewoon voor de zekerheid.
Mocht je helemaal geen sex hebben gehad de afgelopen week dan maakt het niets uit natuurlijk. Wel zou ik dan tot na de stopweek condooms gebruiken. Gewoon voor de zekerheid.