Gezondheid alle pijlers

Pap 3B

14-04-2011 13:59 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ben 40 jaar en net gehoord dat ik een pap3B heb.

Gelukkig vanmiddag al naar de gyn, heb gelezen dat ik me niet al te veel zorgen moet maken maar toch...

Heb hier 2 kleintjes lopen en moet er toch niet aan denken dat er iets ernstigs aan de hand zou zijn.

Maar goed, eerst maar afspraak van vandaag afwachten, kijken wat ze zien en te melden hebben.

Moest het even kwijt, zocht al naar een ander, recent topic hierover maar kon niets recents vinden...

Groeten...
Zojuist de uitslag gekregen van het biopt (weggehaald stukje weefsel).

Het was inderdaad PAP3b Cin3, zoals al was geconstateerd in het uitstrijkje. Er waren geen kankercellen gevonden.

Ik moest eigenlijk over twee maanden weer terug, omdat mijn vorige uitstrijkje niet volledig was. Maar ze hebben in het biopt ook de cellen kunnen zien die tijdens het vorige uitstrijkje ontbraken.

Ik moet dus in januari weer terugkomen voor een herkansing (nieuw uitstrijkje).

Pfoe, wat een opluchting!
Onlangs heb ik de uitslag van mijn eerste uitstrijkje gekregen na de behandeling die inmiddels al meer dan een half jaar geleden is. De uitslag was PAP1. Wat ben ik blij!
Wat fijn voor je, toch weer spannend zo'n eerste keer...

Ik moet eind mei weer voor uitstrijkje na alle behandelingen en gekke uitslagen die niet overeen kwamen met elkaar...hopelijk

nu ook weer eens Pap1!

Groeten Ingrid
Ik duim met je mee Ingrid! Uiteindelijk komt het allemaal goed.

:-)
Hoi Mensen,

Ik zie dat dit forum al redelijk oud is maar ik denk dat er nog steeds veel mensen met een onzeker gevoel rondlopen als het om dit onderwerp gaat.

Een paar jaar geleden kreeg ik via een uitstrijkje bij de HA te horen dat ik pap 2 had.

Tegenwoordig zoekt iedereen op google wat dit nou precies inhoud en ook kom je vaak uit op mensen die toevallig negatieve ervaringen hebben.

Elk half jaar moest ik op controle omdat mijn uitslag pap 2 was. Toen ik zwanger werd van mijn zoontje kon ik geen uitstrijkjes laten maken en dus is het een tijdje stopgezet. Na mijn bevalling heb ik weer een uitrstrijkje laten maken en helaas was dit pap 3b cin 3

Meteen in paniek en er gaat zoveel door je hoofd heen,wederom ga je zoeken op internet wat dit nu precies inhoudt en je komt ook natuurlijk positieve maar ook negatieve dingen tegen.

Na behandeling door middel van een lis-exicsie hebben ze het afwijkende stukje weggehaald en heb ik vandaag de uitslag gekregen.

De snijvlakken zijn schoon en ik moet over 6 maanden weer op controle komen. Hopelijk is mijn uitstrijkje weer normaal.

Ik heb mezelf zo lang drukgemaakt en gek gemaakt hierover,maar mijn arts zegt: zolang je op elke controle komt is het goed!

eigelijk moet je blij zijn dat het zo vroeg word ontdekt en dat iets ernstigs voorkomen kan worden hierdoor.

Ik ben zelf nog erg jong dus als ik had gewacht tot mijn 30e (bevolkingsonderzoek) was het misschien niet meer zo optijd geweest.

Ik wil iedereen aanraden ga naar elke controle! en laat ook voor je 30e een uitstrijkje maken! dit kan een hoop ellende voorkomen denk ik. en laat je vooral niet gek maken door de negatieve dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven