DE cito-uitslag

09-03-2012 15:48 10 berichten
Is de uitslag bij jullie al binnen?

Ondanks het feit dat ik me nooit druk gemaakt heb om de cito's en het schooladvies al vrijwel vaststond, was ik toch een beetje nerveus toen zoon net met de envelop thuis kwam. Stel dat ie 'm slecht had gemaakt, waar hij zelf bang voor was. Maar nee, een hartstikke goede score. Hij kan naar de school waar hij graag heen wil.

Is het bij jullie 8ste-groepers mee- of tegengevallen?
Alle reacties Link kopieren
Meegevallen, vijf punten hoger dan verwacht. Zoon kan hier ook naar de school waar hij naartoe wil.
Doen ze dat tegenwoordig via een envelop?

Toen in in groep 8 zat, kwam de juf bij iedereen thuis langs om het te vertellen.

Fijn dat de uitslag goed was bij jullie!
Ja, in een envelop. Volgende week een gesprek van een half uur waarin de score besproken wordt en het bindend schooladvies gegeven wordt.
Bij ons doen ze niet aan de CITO, hier hebben ze een tijd terug de NIO toets gedaan.
Bij Puber 1 vertelde de basisschool dat het vervolgonderwijs het gemiddelde van het leerlingvolgsysteem en de Cito als leidraad zou nemen,

Echt niet . Cito was doorslaggevend. Maar Puber 1 kwam met de Cito door zenuwen veel lager uit. Ze had in feite de Cito verknald. Kreeg advies VMBO-B.

Ik heb met sleutelman voor de toelatingscommissie een praatje mogen houden dat wij ervan overtuigd waren dat ze VMBO-T of Havo makkelijk aan kon. Havo was uitgesloten. T mocht onder voorbehoud. Puber 1 haalde hoge cijfers met de kerst en doet dat nog steeds met twee vingers in de neus.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Ja herkenbaar Sleutelbos en onze puber heeft inmiddels net te horen gekregen na bijna twee jaar brugklas dat hij als hij zo door gaat de HAVO kan gaan doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het voorlopig schooladvies was VMBO-KB, misschien TL. Meester gaf aan dat ze misschien nog voor verrassingen zou kunnen zorgen, vandaar TL.

Dochter scoorde 538, HAVO.

We twijfelen nu tussen brugklas VMBO-TL of brugklas VMBO-TL/HAVO.
...
Dochter scoorde 533, mavo-havo. Ze hangt er een beetje tussenin. Gelukkig kunnen wij kiezen voor een school met 2 jaar combi mavo-havo, in die twee jaar krijgen ze steeds 2 cijfers per toets en 2 rapporten en aan het einde van het tweede jaar wordt gekeken naar de cijfers.

Ankalida, ga kijken op de scholen. Wij zijn naar een vmbo-school geweest die een stuk dichterbij ligt. Was prima geweest qua niveau maar na een bezoekje aldaar zei dochter; dáár ga ik NIET naartoe. Ze moet voor de andere school 2x zover fietsen maar dat interesseert haar niet.
Cito is hier niet doorslaggevend, er wordt naar de hele schoolloopbaan gekeken Hij had een voorlopig VWO-advies, heeft op de cito 549 gehaald, ook VWO-advies. Het bindend advies zal ook VWO worden.

Maar volgens de leerkracht zou hij die ook krijgen als hij een Havo-score gehaald zou hebben, hij heeft allang bewezen dat hij het kan.

Maar met zo'n score is er natuurlijk maar weinig keus, met een lagere score zullen ze idd moeilijker gaan doen. Mijn man had destijds een Havo-score maar de school wilde hem per se naar de Mavo hebben. Schoonouders hebben tot aan de schoolinspectie en rechtszaak aan toe(en IQ-testen en allerlei andere testen)"gevochten" om hem op de Havo te krijgen. Terwijl man helemaal niet naar de Havo wilde maar naar de MTS...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven