Zuid-Afrika

27-02-2012 18:20 27 berichten
In Juni/Juli aanstaande gaan we een rondreis van 4 weken door Zuid-Afrika maken. We gaan met z'n tweetjes met een auto. Overnachtingen etc. zijn allemaal al geboekt.

We vliegen naar en van Johannesburg en blijven in het noordoosten van het land. We overnachten veel in wildparken en gaan ook nog een aantal dagen naar Swaziland en 1 dag naar Lesotho.

Nu ben ik op zoek naar een leuke/goeie reisgids en andere boeken die ik echt gelezen moet hebben voor ik op vakantie ga.

Een (auto)biografie van/over Mandela bijvoorbeeld. Maar welke? Er zijn er zooooooveel!!!

Alle andere Zuid-Afrika tips/ervaringen/suggesties zijn natuurlijk ook welkom!!

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Nee, werkt niet, ik heb ook geprobeerd vriendjes met jou te worden, maar dat heeft waarschijnlijk ook geen effect gehad. JE mag het emailadres weghalen hoor, ik mail je nu meteen even!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar keer in ZA geweest, maar het blijft een prachtig land om nog eens te bezoeken. Ik zou -gezien de beperkte tijd die je hebt- steden als Jo-burg en Pretoria laten voor wat te zijn. Veel kilometers maken, wildparken bezoeken en genieten van de prachtige natuur, met name in het noorden. Een overnachting in een boomhut is een aanrader, net als Kagga Kamma en Mala Mala. Als je Hluhluwe bezoekt en je houdt van duiken, dan kun je in Sodwana Bay prachtig duiken. Qua stad heeft Kaapstad wat mij betreft het meest te bieden. Een bezoek aan Robben Island is wat mij betreft een must-see. Ook de Tafelberg is een bezoekje waard. Qua uitgaan is Camp's Bay een aanrader: een jong en hip publiek en een goede sfeer. Absoluut niet onveilig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven