Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
goedemorgen allemaal<

problemo,dat wakker worden met dat rot gevoel heb ik iedere morgen ,,,,heel herkenbaar ,ik weet ook dat het weer weggaat in de loopt van de dag,daar hou ik me aan vast.

als ik zo tussen jou regels door lees,laat je een hoop beslissingen uiteindelijk bij hem. je woont nu apart....ik dacht dat dit permanent zou zijn maar begrijp ik nu dat het tijdelijk is zodat hij na mag denken?had hij dan niet beter weg kunnen gaan?

en ben je zelf inmiddels niet gewoon klaar met deze man????

mijn ervaring met de kinderen is dat ze idd het recht hebben om te weten wat er aan de hand is zodat zij zich nooit schuldig hoeven te voelen:ben ik wel lief geweest etc,kinderen hebben die gedachten nl.ik heb het ze toendertijd zelf verteld dat hun vader een andere vrouw had ontmoet waar hij verliefd op[ was geworden.ik denk dat jij het tactischer kan zeggen dan hij,mannen zijn toch botter en verwachten begrip ....

tuurlijk moet hij meebetalen aan de kosten van de kinderen en ook aan alimentatie voor jou en als ik jou was zou ik idd niet meer gaan werken,je moet er zijn voor je kinderen ,hij heeft deze ellende veroorzaakt dus logisch dat hij hier aan mee betaald.

op internet zijn site hoe je dit kunt berekenen.

en zeker elke maand een vast bedrag.

helaas is overblijf en scouting iets wat toch echt van de alimentatie betaald moet worden en kun je hem niet extra voor laten betalen. de hoogtevan alimentatie hangt af van zijn inkomsten en die van jouw,je zult samen een bedrag moeten inleggen.

heb je ,nogmaals, al aan de toeslagen gedacht?nu je apart woont kun je dit verhogen.

verder gaat het met mij nog steeds met ups en downs,wat ik al meldde ,sochtend heb ik moeite met de dag maar dat gaat in de loop van beter. heb weinig zin in dingen maar verzet me er wel tegen ...

mijn gevoel voor ex vriend is inmiddels omgeslagen naar boosheid en ben bang om hem tegen te komen bv in een winkel of op straat dus ik houd me zelf maar een beetje op de achtergrond.

heb over 2 weken mn eerste dagje weg,eindelijk ,na maaaaaaanden this zitten, ga ik eindelijk iets leuks doen,eindelijk en ik kan bijna niet wachten....

vind het nog steeds moeilijk om alleen te zijn en vind er nog steeds geen klap aan....
zonder tegenslag is er geen overwinning
quote:problemo schreef op 11 maart 2012 @ 07:46:

Ik ben in een slechte stemming wakker gworden. Hij vroeg of ik wat extra kon gaan werken, want dit kost wat dat ik apart woon! L*L.. Nee zijn geen extra diensten zei ik. Ben je belazerd. Ik kan bij mijn zus in de schoonmaak.. en vervolgens betaald zij mij zwart uit. Aldus aangeboden door mijn zwager. Zit er toch wel over na te denken.. Dat geld kan ik mooi apart zetten. En hij weet dat niet.

Hoi Problemo, Het is zo vervelend dat gedroe over geld. Maar je hebt je rechten en de kinderen uiteraard ook.

Op deze site geven ze ongeveer aan wat redelijk is. http://www.echtscheiding-wijzer.nl/alimentatie.html

Ik heb met behulp daarvan uitgerekend waar ik ongeveer recht op heb en dat aan ex laten weten. Het bedrag dat daaruit komt is bruto. Omdat ex nog geen belastingaftrek heeft omdat de scheiding nog niet officieel is, betaalt hij mij ongeveer het netto bedrag dat zou overblijven. Je zult toch wel ong. weten wat het inkomen van jullie is?

Verder wil je toch niet naar zijn niveau zakken en gaan liegen en bedriegen. Dus nee, ik zou niet stiekem gaan werken bij zijn zus. Buiten het feit dat ik niet weet of je het fysiek aankunt, komen dat soort dingen altijd uit en dat verslechtert de verhouding nog meer.

De man is echt een ongelooflijke hufter, maar blijf toch eerlijk. Op het eind weet jij dan dat je het goed hebt gedaan.

Dus vertel de kinderen dat papa verliefd is op iemand anders, maar probeer hem niet zwart te maken, hoe boos je ook bent.

Verder zou ik inderdaad niet een tweedehands vrouw willen zijn, dus dat hij nu lekker rondbonjourt en als hij dat zat is weer bij jou terugkomt, is te belachelijk voor woorden.

Als je er aan toe bent kun je zelf de scheiding inzetten en omdat je niet veel inkomen hebt, krijg je een groot deel van de advocaatkosten vergoed.

Veel sterkte meid en veel plezier met je broer vandaag.
We zijn uit elkaar gegaan met de bedoeling dat hij na kon denken en dat ik dat ook on. maar nu ik apart zit word ik alleen maar bozer en denk ik dat het gewoon niet meer goed komt. Ik ben der op dit moment helemaal klaar mee. Hij heeft toegegeven dat als ik eruit ben dat hij dan haar gaat om te kijken wat zij allemaal wil. en dat staat mij tegen. Ik kan niet leven met die gedachtes. Ik wil best extra werken, maar niet omdat hij dan minder geld over kan maken voor zijn kinderen. mijn eigen onderhoud kan ik in voorzien, maar niet die van de kids erbij.

Het gaat mij erom dat hij de kids gaat voorzien.
Gettingwise, Fijn dat jullie gepraat hebben en proberen er aan te werken. Maar zorg dat je ook werkt aan je eigen leven!!

En af en toe een beetje geduldig zijn, kan ook geen kwaad. Je kunt gevoelens toch niet dwingen.
quote:problemo schreef op 11 maart 2012 @ 09:34:

We zijn uit elkaar gegaan met de bedoeling dat hij na kon denken en dat ik dat ook on. maar nu ik apart zit word ik alleen maar bozer en denk ik dat het gewoon niet meer goed komt. Ik ben der op dit moment helemaal klaar mee. Hij heeft toegegeven dat als ik eruit ben dat hij dan haar gaat om te kijken wat zij allemaal wil. en dat staat mij tegen. Ik kan niet leven met die gedachtes. Ik wil best extra werken, maar niet omdat hij dan minder geld over kan maken voor zijn kinderen. mijn eigen onderhoud kan ik in voorzien, maar niet die van de kids erbij.

Het gaat mij erom dat hij de kids gaat voorzien.Dat is hij wettelijk gewoon verplicht.
Problemo: zoek een advocaat, die jouw belang voor je in de gaten houdt. Hij zal het niet doen. Echt niet.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:habithere schreef op 11 maart 2012 @ 09:07:

verder gaat het met mij nog steeds met ups en downs,wat ik al meldde ,sochtend heb ik moeite met de dag maar dat gaat in de loop van beter. heb weinig zin in dingen maar verzet me er wel tegen ...

mijn gevoel voor ex vriend is inmiddels omgeslagen naar boosheid en ben bang om hem tegen te komen bv in een winkel of op straat dus ik houd me zelf maar een beetje op de achtergrond.

heb over 2 weken mn eerste dagje weg,eindelijk ,na maaaaaaanden this zitten, ga ik eindelijk iets leuks doen,eindelijk en ik kan bijna niet wachten....

vind het nog steeds moeilijk om alleen te zijn en vind er nog steeds geen klap aan....

Habi, gisteren voor het eerst dat Het hier kwam en dat ik tijdens of na het bezoek niet als een zielig hoopje op de grond lag te huilen. En ook ik ben nog steeds wel boos hoor, Het zit daar met haar gelukkig te wezen en ik moet hier alleen verder. Maar ik probeer de woorden van ochtendmens in te prenten: loslaten, loslaten.

Zolang ik Het maar niet hoor of zie, gaat het wel.

Fijn dat je over 2 weken een dagje weg gaat. Ik kan me voorstellen dat je jezelf erop verheugt. Kan je zeggen wat je gaat doen?

Langzaam maar zeker wordt het ook makkelijker om alleen te zijn. Je raakt er aan gewend. Maar alle begin is moeilijk. Gisteravond alleen naar dat concert geweest. Kreeg het tegen het einde toch wel moeilijk maar ben wel gebleven. In de auto naar huis, heb ik de hele weg gehuild. Maar ik ben geweest, en een volgende keer zal het vast makkelijker zijn. Soms moeten we af en toe ook gewoon hard tegen onszelf zijn en doorzetten. Hoe moeilijk ook. Dus als het mooi weer is "gewoon" alleen op een terrasje gaan zitten. Ik weet dat het rot voelt en dat je het gevoel hebt dat iedereen naar je kijkt, maar anderen zien alleen een leuke vrouw even pauzeren met een kopje koffie of zo. Sterkte meisje.
quote:kunstje schreef op 11 maart 2012 @ 10:04:

[...]

Habi, gisteren voor het eerst dat Het hier kwam en dat ik tijdens of na het bezoek niet als een zielig hoopje op de grond lag te huilen. En ook ik ben nog steeds wel boos hoor, Het zit daar met haar gelukkig te wezen en ik moet hier alleen verder. Maar ik probeer de woorden van ochtendmens in te prenten: loslaten, loslaten.

Zolang ik Het maar niet hoor of zie, gaat het wel.

Fijn dat je over 2 weken een dagje weg gaat. Ik kan me voorstellen dat je jezelf erop verheugt. Kan je zeggen wat je gaat doen?

Langzaam maar zeker wordt het ook makkelijker om alleen te zijn. Je raakt er aan gewend. Maar alle begin is moeilijk. Gisteravond alleen naar dat concert geweest. Kreeg het tegen het einde toch wel moeilijk maar ben wel gebleven. In de auto naar huis, heb ik de hele weg gehuild. Maar ik ben geweest, en een volgende keer zal het vast makkelijker zijn. Soms moeten we af en toe ook gewoon hard tegen onszelf zijn en doorzetten. Hoe moeilijk ook. Dus als het mooi weer is "gewoon" alleen op een terrasje gaan zitten. Ik weet dat het rot voelt en dat je het gevoel hebt dat iedereen naar je kijkt, maar anderen zien alleen een leuke vrouw even pauzeren met een kopje koffie of zo. Sterkte meisje.

Hey kunstje: ja zolang je HET maar niet ziet of hoort, gaat t wel.

De confrontatie met zijn "gelukkig zijn en verliefdheidsgevoel' kun je nog niet aan...

Ook ik wil al zolang eens naar n mooie musical of klassiek concert, maar niemand die mee wil he...en alleen!!!

Dat vind ik zo geweldig aan je, je doet t toch....
Kunstje, yep dat is het uiteindelijk waar alles hier op dit forum om draait, loslaten. Door los te laten kan je weer zelf gaan groeien en verder gaan. Vind het super knap hoe je bezig bent nu, je omschrijft je gevoel en gedachten heel goed. Denk dat dit de juiste manier voor jou is nu.

Moet je kijken, tijdje geleden was je nog helemaal brak als HET was geweest en moet je eens kijken hoe je nu daar onder bent? Een wereld van verschil!

Fijne zondag! (zit nog in mijn jogging broek zaaaaaaaaalig)
"Als je steeds maar blijft staren naar de plek waar de zon onder ging zul je nooit de zon meer zien opgaan".
@kunstje

super knap dat je er zo alleen op uit gaat..ik kan het gewoon niet,ik vind het (nog )niet leuk metmezelf.....

heel goed dat je dat doet en idd krijg je erna de klap,bah

loslaten,ja dat doe ik ook wel en na weer een heerlijk gesprek gisteren avond met lieve vrienden ,zie ik ook wel in dat ik ver boven het niveau van ex zat ....en het zo absoluut niet verder kon.

de dingen die voor mij normaal zijn wat betreft emoties,normen en waarden en inleven in andere,dat heeft hij gewoon niet en zal het ook nooit krijgen.

en het liefste ban ik hem gewoon uit mn leven....terwijl hij lekker telkens mn comfort zone instapt,zonder gene ...hij weet niet beter,dat is dus wat ik bedoel.....ik zou dat nooit doen.

over 2 weken ga ik met de hardloop groep van goede vrienden mee naar zandvoort.ik en een vriendin lopen zelf niet mee maar we gaan kijken en na afloop gaan we lekker met zn allen naar de kroeg en eten ,,,heb er zo'n zin in ,nu al!!!

vrijdagavond pas ook de eerste verjaardag(komt gewoon zo uit) ook iets om naar uit te kijken

dat zijn weer de leuke dingen waar ik zo naar uitkijk.
quote:problemo schreef op 11 maart 2012 @ 09:34:

. Hij heeft toegegeven dat als ik eruit ben dat hij dan haar gaat om te kijken wat zij allemaal wil. en dat staat mij tegen..

Kort samengevat:

Hij gaat het met een andere vrouw proberen en als dat niet bevalt

mag jij terug komen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
ben mn tuin aan het bestraten en het wordt super gaaf

goed he
@ holle bolle gijs.. ja Maar dat is geen andere vrouw uitproberen he zegt ie! dat is mij tot rust laten komen en ondertussen uitvinden of je nog genoeg van mij houdt! Aldus vent.. Oh ja en hoe zegt ie dat? eeh ik kan haar ook niet negeren, want zij heeft er ook recht op dat ik haar sms en telefoontjes beantwoord... bla bla bla. Nou ik ga niet terug. Het verbaast mij dat het mij zo goed bevalt zo zonder vent. Moet tzt ook maar een vaste sv hebben hahah want dat mis ik wel.

Hij heeft hier net gegeten. Dochter blij. Ik had dochter vanmorgen verteld dat haar pa verliefd was/ is op een andere vrouw.. Nou ze vraagt hem de oren van zijn hoofd en vind hem stom dat ie niet verliefd meer is op mij. kortom ze is gekwetst en boos op hem. Nou hij red zich er maar mee met die vragen.. Ben blij dat ik het verteld heb..
@ problemo: dat is buiten de deur eten, als t niet lekker genoeg is, toch weer afdruipen met de staart tussen de benen richting t vrouwtje....gatverdegatver.... waardeloze kerels!

Goed dat t geuit is naar je dochter, en ja, die zit met vragen, natuurlijk!... laat hij die zijn billen brandt ook maar op de kolen blijven zitten....ofzo

@Habit: you go girl, zelf n straatje leggen kan je wel he.....je kan meer dan je denkt!

Sv? = sexvriend?

Nou ik wil meer een FWB= friends with benefits... alleen de sex hoef ik niet, ik mis gewoon mn maatje naast me, iemand die je steunt, af en toe schopt, waar je tegen aan kan janken, samen op de bank n film kijken, iemand om de dag door te spreken, die lacht om je vreemde acties... maar blijkbaar ben ik er nog niet aan toe, de mannen die toenadering zoeken blaf ik af, geef n boze blik of duw ik weg......komt tijd, komt raad!
quote:problemo schreef op 11 maart 2012 @ 13:32:

. Het verbaast mij dat het mij zo goed bevalt zo zonder vent. ..

Het went inderdaad snel

Ik was eerder al vrijgezel geweest dus kende het gevoel.

Moet zeggen dat ik na een paar weken wel gewend was, deed al

veel zoals boodschappen en koken dus dat was geen verandering.

Vond de weekenden wel stil maar nu kijk ik er naar uit, beetje rommelen, plan zo min mogelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:habithere schreef op 11 maart 2012 @ 12:02:

ben mn tuin aan het bestraten en het wordt super gaaf

goed heCool, als ik een ander huis heb kom ik bij jou leren hoe het moet. Bij mij wordt het altijd schots en scheef.
quote:nightnurse schreef op 11 maart 2012 @ 10:17:

[...]

Hey kunstje: ja zolang je HET maar niet ziet of hoort, gaat t wel.

De confrontatie met zijn "gelukkig zijn en verliefdheidsgevoel' kun je nog niet aan...

Ook ik wil al zolang eens naar n mooie musical of klassiek concert, maar niemand die mee wil he...en alleen!!!

Dat vind ik zo geweldig aan je, je doet t toch....

Op zich valt het ook best wel mee. Het aankomen, de pauze en het weggaan zijn lastig, er tussenin zit je toch naar het toneel te kijken. En als je laat aankomt kan je meteen op je plaats gaan zitten.

Blijven alleen de pauze en erna over. In de pauze moest ik toch al altijd alleen een sigaret roken buiten. Maar eerlijk is eerlijk: je mist iemand naast je waar je iets tegen kunt zeggen en waarmee je kunt napraten. Maar het is zoals het is, en ik gun het hem niet dat hij me dat soort dingen ook afneemt. Maar "sterke" ik reed gisteravond ook huilend naar huis, hoor.
quote:ochtendmens schreef op 11 maart 2012 @ 10:18:

"Als je steeds maar blijft staren naar de plek waar de zon onder ging zul je nooit de zon meer zien opgaan".Zo ongelooflijk waar!!
NN, het was dus niet super gisteravond?

Problemo, je bent op de goede weg meid. Je begint nu eindelijk in te zien hoe slecht hij voor je is, en wat je het afgelopen jaar allemaal hebt moeten pikken. En dat doe je nu niet meer, je legt de fouten en problemen waar ze horen: bij hem!! Goed van je.
[quote]kunstje schreef op 11 maart 2012 @ 14:56:

NN, het was dus niet super gisteravond?

Jawel joh, heb t prima naar mn zin gehad!

mij hoor je niet klagen over gisteravond.........
ik mis ook het maatje naast me...wat nn schreef,kan ik helemaal in mee gaan,zoals vandaag met het mooie weer, leuk wat samen doen,lekker lunchen, verliefd zijn ,genieten....iets geven ,ik denk dat ik dat erg mis....

ik begrijp ook dat nn schreef dat ergens alleen heen gaan het um gewoon niet is,ik vind het ook erg knap kunstje dat je dat gewoon doet,,,,,,

heb toch genoeg aanloop van vrienden maar ik mis gewoon iemand om me heen.....

en weer n stil weekend voorbij,heb me wel nuttig gemaakt zoals jullie hebben kunnen lezen.

de buren zijn heel erg blij met mn werk want er was nooit wat aan de tuin gedaan,kreeg genoeg complimenten,

wel 2 blauwe nagels en loop drie dagen krom maar goed,het resultaat mag er zijn.

@problema,je bent zeker op de goede weg.....je gaat nu echt voor jezelf en je verdient echt een enorme schouderklop!laat het de ......krijgen!
@ Habit: hard werkende vrouw, die n massage nodig heeft

Wat n mooie dag vandaag.....

En wat kan dat t humeur van mensen toch veranderen....

Normaal veel chagrijnige mensen in de winkel, vandaag een hoop glimlachen gezien!

Ik tover ook maar n stralende lach op mijn gezicht...masker op en weer verder gaan.....*zucht*
Wil iemand even tegen me zeggen dat het goed komt?

Kids zijn weer thuis. Dat is fijn. Dochter wel heel afstandelijk want zijn vriendin is er weer geweest begrijp ik en dan weet ze niet hoe ze zich tegenover mij moet gedragen.

Maar ik ben weer helemaal van de wap. Het doet me nog steeds iets als ik hem zie. Een mengeling van verdriet, ongeloof, boosheid, en wanhoop.

En het idee dat zij deze week volledig vrij spel hebben (zonder kids). Van elkaar kunnen genieten. Plezier met elkaar kunnen hebben. Dat doet zó ontzettend veel pijn..

Ik weet het even niet meer. Ik wil dit niet meer.
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
quote:Soyli schreef op 11 maart 2012 @ 17:30:

Wil iemand even tegen me zeggen dat het goed komt?

Kids zijn weer thuis. Dat is fijn. Dochter wel heel afstandelijk want zijn vriendin is er weer geweest begrijp ik en dan weet ze niet hoe ze zich tegenover mij moet gedragen.

Maar ik ben weer helemaal van de wap. Het doet me nog steeds iets als ik hem zie. Een mengeling van verdriet, ongeloof, boosheid, en wanhoop.

En het idee dat zij deze week volledig vrij spel hebben (zonder kids). Van elkaar kunnen genieten. Plezier met elkaar kunnen hebben. Dat doet zó ontzettend veel pijn..

Ik weet het even niet meer. Ik wil dit niet meer.

K begrijp je pijn...zij delen iets wat aan jou vele jaren heeft toebehoort... het besef dat zij nu de dingen doet die jij deed....snik

Komt t goed?

Ja, nu voelt dat nog niet zo, maar t komt goed, wijffie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven