kat wordt stram

10-03-2012 20:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn kat van 11 jaar wordt zo stram in haar pootjes.. Ik wil haar graag iets geven zodat dat wat minder wordt. Heb gezocht naar glucosamide maar lees dat daar Vit C inzit, en ergens anders las ik weer dat katten ervan gaan spugen als er veel vit C inzit, en dit is al een beetje een spuger.

Ik wil eigenlijk niet meteen aan de zware medicijnen, het gaat beter als ze even loopt maar dat opstarten ziet er herkenbaar pijnlijk uit.

Iemand een idee wat ik haar kan geven? Dank, Ambra
Kijk [l] eens. Daar staat vast wat nuttigs tussen.
anoniem_84155 wijzigde dit bericht op 10-03-2012 21:52
Reden: link verwijderd
% gewijzigd
Hoi Ratteke, als ik op de link klik zie ik alleen een foto van een herdershond.. Ik denk dat je iets anders bedoelde?

Vond nu net 'fortiflex', dat lijkt geen vit C te bevatten.
??? Hoe vreemd... Nog een poging dan. Nu wel?
Hier hebben we ook een stramme oma. Zij krijgt speciaal voer, homeopathische tabletten en als het echt te erg is, pijnstiller
Ratteke,nu doet ie het wel. Deze site had ik al gevonden maar ik dacht dat dat pijnbestrijding was via de dierenarts. Ik zocht meer naar iets dat vrij verkrijgbaar is. Dank je wel in ieder geval.

Francisca, wat geef jij je kat voor tabletten? Die van mij is nog lang geen oma eigenlijk, vind 11 jaar best jong voor stram. Haar broer heeft nog nergens last van, en die is net zo oud.
@TO: loopt of ligt ze vaak op een koude stenen vloer?
Ambra, ze krijgt dit: http://www.seraquin.nl/

En als het te heftig is, dan krijgt ze meloxidyl.

Overigens heeft zij deze stramheid rond haar 10e gekregen en ze is nu 14. Ze mag niet meer buiten omdat ze denkt dat ze jong en dartel is en van schuur naar schuur springt en over schuttingen klautert, en dan vervolgens 3 dagen niet kan lopen van de pijn.
Wij hebben ook een strammerd van ondertussen 12 (maar heeft het al 2 jaar). Wij zijn met hem naar de dierenarts gegaan omdat hij ook epileptische aanvallen had en ik niet zomaar alles durf te geven. Hij krijgt nu meloxidyl en vreemd genoeg zijn ook zijn aanvallen weg, als ik ermee stop zijn ze terug dus hij krijgt het iedere dag.
Quattro, nee ze heeft een mandje of ligt op de bank.

Francisca, dat merk had ik op internet gevonden ja. Is dat op recept of kan je dat gewoon zelf aanschaffen? Jouw katje klinkt wel heel sneu, gelukkig is dat hier niet zo erg..

Hiesje, kan me voorstellen dat je dan extra voorzichtig bent, fijn dat het nu goed gaat.

Ik heb vandaag fortiflex besteld, dat moet je 60 dagen geven en dan weer stoppen, ben benieuwd of het wat doet. Bedankt voor jullie reacties, en een knuffel voor de katten!
Quattro, bedenk me ineens, de vloer is wel koud! We zijn boven aan het verbouwen en als we daar klaar zijn gaan we beneden verder en komt er oa vloerverwarming. Mijn katten zijn in november bij ons komen wonen, ze waren van mijn ex man en mij samen, hebben daar nog 4 jaar gewoond en nu toch bij mij gekomen. Iedereen blij maar verdorie Quattro, je kon weleens gelijk hebben want op het oude adres had ze het veel minder, mijn ex kon zich het tenminste niet zo herinneren. Mijn voeten trekken ook idioot koud op hier, dat heeft zij natuurlijk ook! Sokjes aan? Wat ben ik blij dat er vloerverwarming komt, dit vind ik zielig..
Seraquin kan je gewoon aanschaffen. Kan via een dierenapotheek online. Enne, fleecedekentje neer leggen voor haar. Lekker warm
Hoi Francesca, er liggen hier overal fleecedekens met de bedoeling dat ze daarop gaan liggen, soms liggen ze erop maar vaker op mijn net gestofzuigde bank..waar dus die fleecedekens ook op liggen, grr..

Ik zal nog eens kijken naar die Seraquin. Dank voor je advies!
Is dat Seraquin ook geschikt voor een oud katje wat niet meer zo goed kan springen? En wat stijf is na lang liggen en zo?
Never let yourself get pinned down

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven