Geld & Recht alle pijlers

Hoe ga ik iets opbouwen?

12-03-2012 13:24 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil even jullie mening weten:

Momenteel heb ik een baan voor 36 uur per week, waar ik 900e p.m. voor krijg.

Ik woon nog thuis, maar heb wel een eigen autootje. Mijn ouders willen dat ik kostgeld ga betalen, ¤200,- in de maand.

Máár: mijn ouders hebben schulden, dat weet ik. Nu doen ze nog steeds boodschappen (A-merk) en wilt mijn moeder iedere maand iets nieuws kopen.

Zelf heb ik een studieschuld die ik zal moeten terug gaan betalen. Spaargeld heb ik niet, dit omdat ik altijd zelf heb moeten betalen (studie + boeken) en ik laatst een nieuwe auto heb gekocht. (lees, tweedehands 500e)

Ik wil graag gaan sparen, maar doordat ik ook dingen aan het afbetalen ben, gaat het niet zo hard. Ik kon 200e p.m. overmaken naar m'n spaarrekening, maar momenteel ben ik ook schulden van m'n ouders aan het afbetalen, omdat m'n pa het allemaal niet meer kon bolwerken.

Wie heeft er tips om toch een gaatje te zien? Zodat ik iets kan gaan sparen..
Dame, pas je op ?

Jouw kredietwaardigheid kan in de toekomst door de acties van jouw ouders erg slecht worden, waardoor jij bijv. geen leningen kan afsluiten (niet dat je dat moet willen), huis kan kopen enz.

Ga naar het maatschappelijk werk, zodat je kan werken aan het goed krijgen van de relatie met jouw ouders (ik vind het misbruik wat ze bij jou doen) en dat je je langzaam financieel van hen kan losmaken.

Als jij ze financieel blijft ondersteunen, zal het water nooit aan de lippen staan en hoeven ze nooit hun gedrag aan te passen.

Zetten jouw ouders je nu niet aan tot strafbare feiten ?
@Angel: dan kijk je verkeerd, je kijkt dan naar appartementen, terwijl je op zoek moet naar een kamer in een studentenhuis zodat je zo snel mogelijk weg bent uit je ouderlijk huis.

Je ouders gaan niet veranderen en jij zult dus moeten zorgen dat je niet meer financieel verantwoordelijk bent voor je ouders.

Hoe lang loopt het loonbeslag nog? En hoeveel schuld is er nog ivm die auto?

Sta je ingeschreven bij de woningstichting?

Heb jij wel eens gepraat met maatschappelijk werk om inzicht te krijgen in de situatie en hulp te krijgen bij het op eigen benen staan?
je hoeft toch niet particulier te gaan huren? Sta je al ingeschreven bij een woningbouw vereniging? Studentenkamer? Familie? Je ouders hebben er een potje van gemaakt en jij bent de dupe.
Hoe meer ik lees hoe meer ik me verbaas. Pobeer onder dat loonbeslag uit te komen. Auto ook weer op pa's naam. En als de belastingdiens die dan invordert dan koopt hij er ook net zo een als jij! Zij hebben die schulden en als dat niet jouw schuld is moet je je ook niet schuldig voelen. Kind wat een elende!
Kan je niet bij een familielid gaan wonen (die wel de zaken op orde heeft), daar 200 euro aan kostgeld betalen?

Zo kan je sparen voor een flatje.
HE? Sorry hoor, maar ik vind deze situatie wel vreemd, je ouders hebben t zo geregeld dat bepaalde schulden op je naam is komen te staan terwijl jij dit niet wilde? Hoe kregen ze dit voor elkaar? Alleen kostgeld betalen en af en toe boodschappen is meer dan genoeg hoor. Wat jij nu kwijt bent aan je ouders zn schulden, zou je dan voor jezelf kunnen sparen zodat je uit huis kan e.d.

Een extra baantje erbij nemen is ook een mogelijkheid. En TO hoe oud ben je iig?
Beter is het om op jezelf te gaan wonen. Dan die auto maar de deur uit. Je betaalt nu en kostgeld (en dat is ook logisch) en ook andermans schulden, maar veel erger: het lijkt erop dat de financiele situatie van je ouders behoorlijk ernstig is. En dan sta jij straks ook op straat en worden jouw spullen misschien ook wel in beslag genomen.

Daarnaast is een loonbeslag ook nog eens heel slecht voor jouw carrière. Er zijn banen waarbij dat ontslag oplevert!

Kies voor jezelf...
Dat kostgeld, daar kunnen ze toch zeker naar fluiten. Welke weldenkende ouder vraagt zijn kind een lening op haar naam te zetten en laat toe dat er loonbeslag op haar loon komt? Jouw ouders zetten hun belang voorop en dat jij met de brokken zit maakt ze blijkbaar niets uit.

Hoog tijd om voor jezelf te kiezen. Zoek hulp. Probeer te kijken of je van hun schulden af kunt komen en kies voor jezelf en een financieel gezonde toekomst.
Heb het ze aangeboden (loop zelf ook bij maatschappelijk werk, meer ook ivm stages die niet lukte ed), maar ze vinden dat ze het helemaal niet slecht doen. Ook een folder laten waaien van het Nibud, een kasboekje gegeven + uitleg.. Maar geen reactie..

Ik heb enorm veel spijt. Vooral ook omdat ik nu zelf helemaal niks kan.
Welke leeftijd heb je? Wat voor werk doe je?
heb je dit ook besproken bij maatschappelijk werk? Zij kunnen je echt hiermee helpen.
Hoelang duurt het loonbeslag nog ?
Schulden en dan toch drie keer per jaar met vakantie, ze zijn niet wijs. Echt, onderneem actie want dit gaat je met een beetje pech jarenlang achtervolgen.
Wat erg voor je TO. Ik weet niet of het mogelijk is om het loonbeslag op jouw loon ongedaan te maken? Ik zou t idd wel proberen want dit wil je niet onnodig op je naam hebben staan. Begrijp ook niet waarom je ouders jou dit aandoen en dan doodleuk geen zin hebben in bezuinigen!
quote:angel__ schreef op 12 maart 2012 @ 13:47:

Klopt, er zijn een aantal dingen op mijn naam gezet (waar ik het niet mee eens was ivm het feit dat ik die dingen nooit terugzie.)

Ik betaal ze omdat ik niet met een bkr-registratie wil komen te zitten.

.

Je geeft aan dat je het aangeboden hebt, en ook het bovenstaande, wat is het nu ?

Beide ?

Hebben ze leningen afgesloten op jouw naam ?

Waarom voel jij je verantwoordelijk voor hun BKR registratie ?
quote:angel__ schreef op 12 maart 2012 @ 13:56:

Heb het ze aangeboden (loop zelf ook bij maatschappelijk werk, meer ook ivm stages die niet lukte ed), maar ze vinden dat ze het helemaal niet slecht doen. Ook een folder laten waaien van het Nibud, een kasboekje gegeven + uitleg.. Maar geen reactie..

Ik heb enorm veel spijt. Vooral ook omdat ik nu zelf helemaal niks kan.Die folder laten waaien komt duidelijk niet bij ze binnen. Je bent te lief. Ik zou het heft in handen nemen. Of daar weg, of je ouders voor het blok zetten zó dat zij hún financieën door jouw laten regelen. Jouw bijdrage daarin kostgeld en verder niks.
Ik sta 2 jaar ingeschreven bij de woningbouw,

Ben momenteel 22 jaar en werk als administratief medewerkster.

Familie woont eigenlijk allemaal uit de buurt (iig voor mijn baan zou dat niet makkelijk zijn).

Dankjullie wel trouwens voor alle reacties!
Een aantal dingen zijn op m'n naam gezet terwijl ik dat niet wist.

De auto heb ik toendertijd aangeboden (zou voor 3 mnd zijn), omdat mijn vader die voor z'n werk nodig had.
Als die auto op jouw naam staat, kun jij 'm ook verkopen.

Je moet nu hard zijn hoor!
[quote]Conundrum schreef op 12 maart 2012 @ 14:00:

[...]

Je geeft aan dat je het aangeboden hebt, en ook het bovenstaande, wat is het nu ?

Beide ?

Hebben ze leningen afgesloten op jouw naam ?

Waarom voel jij je verantwoordelijk voor hun BKR registratie ?[/quote]

Ik voel me niet verantwoordelijk voor hun BKR-registratie, maar voor die van mij. Ik betaal datgene dus, wat op mijn naam staat omdat ik geen registratie wil hebben.
quote:angel__ schreef op 12 maart 2012 @ 14:05:

Een aantal dingen zijn op m'n naam gezet terwijl ik dat niet wist.

De auto heb ik toendertijd aangeboden (zou voor 3 mnd zijn), omdat mijn vader die voor z'n werk nodig had.

Dus die auto is niet meer nodig? De auto staat op jou naam, dus jou naam staat op het kentekenbewijs? Dan kun je de auto verkopen, van hetgeld kan je dan weer schulden aflossen. Od schuld aflossen die jou ouders aan jou hebben.

Echt, ga op kamers. Nu blijf je je ouders helpen en zal het probleem zich nooit oplossen. Als ze het zonder jou moeten doen, zal er ongetwijfeld een punt komen dat ze geen keus meer hebben.

Ik zeg niet dat het makkelijk is om nee te zeggen tegen je ouders als je dat niet gewend bent. Maar echt, jij kunt ze niet redden.
Dat is valsheid in geschrifte, fraude, oplichting, weet ik hoe je het noemt, maar wat ze doen is strafbaar.
mssn een domme vraag, mr hoe kunnen zij dingen op jouw naam zetten zonder jouw toestemming? Jij bent sowieso meerderjarig en t lijkt me dat jij dan een handtekening moet zetten en dus toestemming geeft.
Als jij zelf niet voor bepaalde dingen hebt getekend, dan zou ik daarvoor aangifte doen tegen je ouders. Heel hard, maar misschien komt het dan een keer binnen hoe belachelijk ze zich gedragen.

Te zot voor woorden: niet willen inleveren op je leefstijl en dan maar schulden op naam van je kinderen maken.
Sparen kun je niet zolang je ouders misbruik maken van jou en je inkomen (hoe krijg je het als ouder voor elkaar Tss, ze moesten zich diep diep schamen)

Tips? in een half uur tijd heb je hier al genoeg tips gekregen dus ga als de sodemieter aktie ondernemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven