Hond heeft blaasgruis

12-03-2012 15:47 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag word mijn lieve hond geopereerd aan blaasgruis zijn hele blaas zat weer vol,hij kon niet plassen. Zo zielig! Nu krijgt hij speciaal voer vd dierenarts, en ik hen eurologist tabletten besteld. Om herhaling te voorkomen. Wie is er bekend met eurologist tabletten tegen blaasgruis bij honden? En helpt het ook, zou ik graag Willen weten.
Begrijp ik het goed dat je hond dit eerder heeft gehad in het verleden en je sinds die tijd geen speciaal voer hebt gegeven voor honden met blaasgruis?

Een huisdier met blaasgruis blijft dat de rest van zijn leven houden en heeft ook de rest van zijn leven speciaal voer nodig. Zonder speciaal voer blijft je hond er last van krijgen.

Was dit jou niet verteld toen je hiervoor de eerste keer bij de dierenarts was?
Ik ben niet bekend met het feit dat de hond het heeft, maar mijn gecastreerde kater had het vorig jaar wel. Hij heeft een operatie moeten ondergaan en een kuur van ongeveer een week pillen of tabletten gekregen en inderdaad hij zit voor de rest van zijn leven aan peperduur purina voer. Maar hij heeft nergens meer last van. Is helemaal genezen en weer iedere dag vervelend en lief en verwend en gezellig en lui en gewoon precies zoals een kater hoort te zijn.
Dus dat voer is wel goed dan, ik wil die eurologist tabletten ook gaan proberen. Wie heeft hier goede ervaringen mee?
Och arme hond. Bij honden heb ik er ook geen ervaring mee, maar bij katten komt het vaak voor sinds de meeste katten op industrieel vervaardigde voeding staan. Vers voer, dat meer lijkt op wat dieren in de natuur eten, bijv. KVV, BARF of NRV (Google maar even wat die termen inhouden) kan een hoop problemen voorkomen.

Grote kans dat dat voor honden ook geldt. Immers, droog voer en blik voer onttrekt vocht aan het lichaam en bevat vaak zout voor de smaak en conserveringsmiddelen om het houdbaar te maken. Daar krijgen de nieren een behoorlijke optater van.

Ik weet dat dit geen antwoord is op je vraag, maar misschien is het toch de moeite om eens over na te denken / uit te proberen.

Voor nu in elk geval beterschap voor je hond gewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven