Gezondheid alle pijlers

Sudocrem

12-03-2012 20:27 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb hier thuis een potje sudocrem staan. Vraag me af waar jullie het allemaal voor gebruiken! Mijn potje lijkt nooit op te kunnen gaan.

Ikzelf gebruik het af en toe:

-wanneer ik een rood vlekje in mijn gezicht heb.

-op een puistje.

Aanvullende suggesties?

x
ehh.... babybillen? Ik weet niet of je die ook in huis hebt?
Baby billen..moet je weleerst ff zwanger wordenen een kind werpen. Is je potje zo leeg
Grappig! Daar gebruik ik het ook voor en idd op babybilletjes.
Op de billen van mijn jongste van bijna 9 maanden.
Nadeel van een baby is dat je in allerlei kraampakketten nog meer potten sudocreme krijgt. Ik heb twee kinderen gebaard die absoluut geen last hadden van luieruitslag, dus ik heb hier inmiddels 3 potten ongebruikte sudocreme staan.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Ja, en als je een peuter erbij hebt hoog plaatsen dat potje. Deksel is zo los, maar spul is niet zo van de badkamer tegels af te krijgen
Moet je wel een kind krijgen wat het ook nodig heeft, anders zit je alsnog met die pot sudocreme.

Ik vind het zelf geen fijne creme, dus op een goed moment gooi ik hem gewoon weg.
quote:missy_acy schreef op 12 maart 2012 @ 20:31:

Ja, en als je een peuter erbij hebt hoog plaatsen dat potje. Deksel is zo los, maar spul is niet zo van de badkamer tegels af te krijgen

Spreekt hier een ervaringsdeskundige?
Babybillen mag nog wel even duren wat mij betreft. Ben net 21.

Gehoord dat het ook helpt voor wondjes ed maar heb ik geen ervaring mee.
Ik vind het ook niet echt ergens anders voor geschikt. Het is zo'n stroeve, vette massa die voor geen meter uitsmeert. Maar dat is dan ook de bedoeling van dat spul, dat het muurvast blijft zitten op de tegels van de badkamer billen van je baby.
Klopt! Werkt ook op wondjes heel goed. Heb ervaring
Wij hebben tijdens de zwangerschap van de eerste zo'n 8 kleine potjes sudocreme verzameld en die zijn nog lang niet leeg. Die dingen lijken idd nooit op te gaan.
quote:luna30v schreef op 12 maart 2012 @ 20:29:

Baby billen..moet je weleerst ff zwanger wordenen een kind werpen. Is je potje zo leeg

Hier niet hoor. Puntgave billen en de pot is nog zo goed als vol na twee jaar.

Bepanthen heb ik zelf wel veel gebruikt, tegen kloofjes.
Ja, leentje. Plotseling was de pot leeg. Rotspul is het dan zeg!
schaafplekken
Op een puistje? Dan verstop je de boel met die vettigheid.
Na scheren/ontharen, tegen rode uitslag!
quote:luna30v schreef op 12 maart 2012 @ 20:29:

Baby billen..moet je weleerst ff zwanger wordenen een kind werpen. Is je potje zo leegHahaaaahaa krijg hier visioenen van een kat die een nestje gaat werpen.. "ohnee, pak de handdoeken, ze gaat werpen!'
Dan gooi je het toch gewoon weg als je er niks aan hebt.
Aan de binnenkant van je bovenbenen, voor de schuurplekken als je in een warme zomer een rokje draagt.. maar ja, als je heel slank bent heb je daar volgens mij geen last van .. ik ben niet heel slank dus ben er wel bij gebaar
Ik gebruik Sudocreme alleen voor de billen van mijn zoontje, maar Bepanthen gebruik ik zelf ook wel eens voor schaafwondjes of kloofjes.
quote:Superhuisvrouw schreef op 12 maart 2012 @ 20:45:

Op een puistje? Dan verstop je de boel met die vettigheid.

Gezien de ingrediëntenlijst zou dit niet het geval moeten zijn.

Er zit onder andere zink oxide in wat een indrogend effect heeft. Dit zit ook in veel anti-acne middelen. Daarnaast zitten er ingrediënten in welke hydraterend werken en BHA. Dit laatste werkt ontstekingsremmend.
Koortslip wil het ook wel tegen helpen. Het is tenslotte óók zinkzalf namelijk. Andere potjes heb ik weggegeven, of net als het 'koortslip-potje' weggegooid.

Ik vind het rotspul, doe mij maar Bepanthen voor babybillen. Dat verzorgt echt en trekt tenminste in, Sudo blijft er maar viezig op liggen... Timanni had althans alleen maar meer last van zijn billen mét sudocrem, en was in no-time van de uitslag af met Bepanthen.
quote:missy_acy schreef op 12 maart 2012 @ 20:31:

Ja, en als je een peuter erbij hebt hoog plaatsen dat potje. Deksel is zo los, maar spul is niet zo van de badkamer tegels af te krijgenSudocreme verwijderen gaat prima met gewoon afwasmiddel en een spons. Zelfs van behang krijg je het daarmee prima ervanaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven