Gezondheid alle pijlers

Multigyn producten?

12-03-2012 21:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Multigyn Actigel? Ik heb het net besteld omdat ik al een dag of twee ineens last heb van jeuk en enorme irritatie rond mijn schaamlippen. Ook zijn ze rood en wat dikker, afscheiding is niet echt meer geworden maar wel dikker lijkt het. Ik wil echt even verlichting dus na een korte zoektocht dit gevonden, maar ik heb het nog nooit in de winkels gezien.

Denken jullie trouwens ook dat ik naar de huisarts moet hiermee? Ik zie dat zelf niet zo zitten, en de symptomen van schimmel infectie (of soa???) herken ik maar half.
Ik denk dat je aan een telefoontje met de huisartsassistente voldoende hebt. Volgens mij heb je last van vaginale schimmel.

Ik heb de gel wel eens gebruikt, maar het brandt als een idioot. Echt heel pijnlijk en naar.
Wij verkopen het gewoon (werk in een apotheek). Maar volgens mij kan je idd beter even naar de huisarts gaan ipv zelf gaan lopen prutsen met spulletjes.
Ah.. ik dacht dat het juist verlichting/verkoeling gaf en verder vrij onschuldig was. Je kan het namelijk ook preventief tegen schimmels gebruiken en om de zuurgraad te herstellen. Zoiets stond er.. Ik moet er toch denk ik aan geloven om naar het inloopspreekuur te gaan. Hopen dat de dokter het niet wilt gaan onderzoeken, daar voel ik me nooit zo fijn bij, :-S
quote:Elmo22 schreef op 12 maart 2012 @ 21:03:

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Multigyn Actigel? Ik heb het net besteld omdat ik al een dag of twee ineens last heb van jeuk en enorme irritatie rond mijn schaamlippen. Ook zijn ze rood en wat dikker, afscheiding is niet echt meer geworden maar wel dikker lijkt het. Ik wil echt even verlichting dus na een korte zoektocht dit gevonden, maar ik heb het nog nooit in de winkels gezien.

Denken jullie trouwens ook dat ik naar de huisarts moet hiermee? Ik zie dat zelf niet zo zitten, en de symptomen van schimmel infectie (of soa???) herken ik maar half.Prima spul. Kijk even of het helpt en anders naar de dokter.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dan bel je toch even? Waarschijnlijk zullen ze je wel een kuurtje willen geven met je klachten. Helpt dat niet kan je altijd weer terug gaan.

Ik heb ooit een keer een uitstrijkje gehad, voor de rest kreeg ik kuurtjes altijd direct na een telefoontje met de assistente.
Ik denk niet dat de dokter op basis van wat jij zegt het kan beoordelen. Denk dat hij toch wel een kijkje wil nemen. Zou daar in ieder geval wel vanuit gaan.

En je kan die multigyn ook preventief gebruiken inderdaad. Maar ik ben van mening dat het daar beneden zichzelf wel op orde houdt. Ik denk dat je meer verstoort met dit soort producten dan dat het helpt eigenlijk
Ik heb standaard een tube Actigel in huis. Als ik een dag of 3 achter elkaar een string draag, krijg ik soms een beetje irritatie. Dan breng ik 's avonds voor het slapen gaan een beetje actigel aan. Het brandt inderdaad eerst flink, maar dat duurt hooguit een minuut of 3. De volgende dag breng ik 's ochtends na het opstaan weer wat gel aan (uiteraard nadat ik me daar eerst heb gewassen!). Ik vind het prima spul en het werkt uitstekend! Maar met jouw klachten zou ik toch eerst de huisarts bellen, dan zou ik zelf niet met actigel gaan smeren.
Ja, vooral zelf gaan klooien met zalfjes bij irritatie, vooral niet naar de huisarts gaan, wat weet die man er nu ook van af ....

Nah.. mijn dokter kijkt bijna nooit hoor, die hoort de klachten aan, vraagt wat dingetjes over soa's enzo en trekt meestal op basis daarvan de conclusie: schimmelinfectie.

Ben zo iemand die het vaak heeft, dat wel. Heb 1x gevraagd of ze toch even kon kijken, maar mijn vermoeden (en dat van haar) werd alleen maar bevestigd.
Ik vind het echt rotzooi. Ik kreeg er een heel naar brandend gevoel van en had de dag erna afscheiding met een spoortje bloed er in. Lijkt me niet de bedoeling. Voor mij helpt een vaginaal douche met 3 druppels geconcentreerde tea tree olie aangevuld met water prima.
Prima spul. Voor mij dan.

Wat jij beschrijft zou weleens een schimmel kunnen zijn en dat haal je echt niet weg met Multigyn.

Wil je niet naar de arts, haal dan een huistest voor Candida bijvoorbeeld....

Joh.... ga naar de huisarts... stukken beter bedenk ik me nu :-)
Werkt prima bij lichte irritatie, maar als dit aanhoudt kun je echt beter naar de dokter hoor!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik ga morgen inderdaad even naar het inloopspreekuur. Dan heeft ie ook geen tijd om uitgebreid te kijken Ik ben ook woensdag en donderdag in Duitsland, dus daarom wil ik gewoon zekerheid en niet nog twee dagen met jeuk rond lopen.

Het stomme is.. nu is het dus bijna helemaal verdwenen..
quote:Maryssa schreef op 12 maart 2012 @ 21:56:

Ik vind het echt rotzooi. Ik kreeg er een heel naar brandend gevoel van en had de dag erna afscheiding met een spoortje bloed er in. Lijkt me niet de bedoeling. Voor mij helpt een vaginaal douche met 3 druppels geconcentreerde tea tree olie aangevuld met water prima.

Het brandt even en daarna verdooft het een beetje.

Waar ik dus van op mijn kop ging staan waren die tabletten van de dokter.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Vind het ook fijn spul. Nu bijvoorbeeld is mijn vagina weer wat geirriteerd na menstruatie (al een paar maanden aan het klooien met schimmelinfecties) en dan verlicht het wat.

Hopelijk hersteld het ook voldoende zodat zich nu niet opnieuw een schimmel ontwikkelt...
quote:merano schreef op 12 maart 2012 @ 23:50:

[...]

Het brandt even en daarna verdooft het een beetje.

Waar ik dus van op mijn kop ging staan waren die tabletten van de dokter.

Ik ben net terug en ik heb tabletten en creme gekregen. Dokter denkt dat het schimmel infectie is. De creme gloeit een beetje maar doet verder niet zo veel.

Waarom waren die tabletten dan zo naar? Ik moet er 3 gebruiken..
Fijn spul, ik gebruik het als ik denk een kriebeltje te voelen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven