Mode & Beauty alle pijlers

Zelfbruiner over littekens?

13-03-2012 09:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

ik vraag mij het volgende af;

Helaas heb ik een hoop littekentjes op mijn arm, die toch wel zichtbaar zijn als je dichtbij staat. Ik baal hier nu enorm van, het herinnert me aan een heel slechte tijd en het heeft toch wel een enorm stigma. Bovendien is het voor mij echt verleden tijd en sta ik op het punt de arbeidsmarkt op te gaan (JEEEJ!)

Ik heb geen geld voor dure laser/tattoo/weetikveel behandeling en littekencremes hebben niet geholpen. Ik vraag mij nu af, stel dat ik een goede zelfbruinende creme gebruik, vallen littekens dan minder op? Of krijgen die dan een andere kleur ivm pigment?

Welke zelfbruiner zou jij me aanraden? Of heb je een andere goede tip?

Alvast bedankt voor het meedenken!
This is not kosher!
Die krijgen denk ik een andere kleur. Meestal hebben littekens weinig of geen pigment.

Heb je al uitgezocht of je eventueel voor vergoeding van laserbehandelingen in aanmerking komt?

En anders misschien professionele make-up overwegen voor de dagen dat je met blote armen loopt?
Professionele make-up heb ik wel eens uitgeprobeerd, maar ik vond het toch een onnatuurlijk effect geven. Ook doordat mijn blonde armhaartjes een nogal vreemde kleur kregen

Goede tip om te kijken voor een vergoeding van laserbehandeling, ik ben wel aanvullend verzekerd. Ik zal eens bellen met mijn verzekeraar.

Ik kan nu zoooooo ontzettend balen dat ik dit ooit gedaan heb. Zou ze zo graag nooit meer willen zien!
This is not kosher!
BIO oil (of de neppe variant van bv kruidvat) werkt bij aardig bij wat straie..en het schijnt bij littekens ook wel te werken..aantal dagen achter elkaar gebruiken en goed inmasseren..ik zie bij mezelf echt verschil
Bio oil heb ik ongeveer een half jaar gebruikt, maar heeft weinig effect gehad.

Sorry, ik wil niet alle ideeen meteen afketsen, fijn dat je meedenkt!
This is not kosher!
AmyS, op de verpakking van Bio-oil staat dat je minimaal 3 maanden lang 2x per dag moet smeren.
Bio-oil is een verkoopsmoes. Het werkt door de massage, je kunt dit met elke goedkope huidolie doen.
Mijn zusje is toen ze 8 was door een raam gevallen en heeft daar erge littekens aan over gehouden. 1 zit precies over de lengte van haar pols (dus van hand richting elleboog) en zit exact naast haar slagader. Die was een cm of 8 lang denk ik.

Dat litteken is behoorlijk geslonken toen ze slakkenslijm ging gebruiken. Weg is hij niet, maar hij is wel minder dik en opvallend geworden.
Slakkenslijm, nooit van gehoord maar zal het eens opzoeken!
This is not kosher!
Helene, lijkt mij ook, maar tjah.. Ik heb een moedervlek weg laten halen naast mijn neus en ik ben toch maar begonnen met smeren daarmee.. En ach, met de hoeveelheid die ik gebruik, heb ik genoeg voor een paar jaar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven