eiland Kroatië - tussen Dubrovnik en Split?

13-03-2012 14:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In augustus ga ik samen met 2 anderen een reis maken van Polen naar Kroatië.

We willen naar de steden Dubrovnik en Split en daar tussenin een mooi eiland.

Een eiland om even 2 dagen te relaxen op het strand.

Welk eiland raden jullie aan?

Die vanuit Dubrovnik goed te bereiken is en waar we daarna ook makkelijk vanaf het eiland naar Split kunnen reizen.

Groetjes,

Jitske.
Hvar!
Hvar! Prachtig eiland, onwijs genoten. Er gaat daarvandaan ook een snelle ferry naar Split, doet er geloof ik een uurtje over. Zou zo weer terug gaan, veel plezier. Vond het daar ook leuker dan op Split, overigens. Waar ben je naar op zoek op het eiland?
Ik vond Kroatië helemaal niks, maar Hvar was daar een uitzondering op. Al is relaxen op het strand nu niet echt een aanrader in Kroatië (keien, glas, betonijzers in zee...)
Eens met de rest. En als je in de gelegenheid bent (is namelijk wel een beetje uit de richting volgens mij) bezoek de Plitvice meren!

Een heel mooi nationaal park met felblauwe meren, heel veel watervallen en wilde dieren.
Trouwens, Hvar heeft juist wel redelijk wat zandstranden (al dan niet kunstmatig aangelegd). Dat is dus wel een voordeel!
Lijkt me super leuke reis. Gaan jullie met auto of ov?

Heeeel lang geleden op Cres geweest, was toen super mooi, schoon en niet toeristisch.
We reizen per trein en bus.

Alleen vliegen we naar Krakau en weer terug vanaf Split.

Hvar is een optie.

Korcula kwam ik tegen als één van de mooiste eilanden.

Iemand daar ervaring mee?
Krakow is ook super leuke stad. Mijn ervaring met poolse trein was prima.

Nop, geen ervaring met dat eiland. Ik lees wel mee.
Ja, we starten in Krakow..ben heel benieuwd!!

Voor nu staan Korcula en Hvar op mijn lijstje.

Alleen lijkt Korcula makkelijker te bereiken vanaf beide steden dan dat Hvar is.

Hvar is vanaf Dubrovnik wel wat ingewikkelder, al is het niet onmogelijk.

Hopelijk komen er nog wat meer ervaringen.

Waarom vinden jullie Hvar allemaal zo geweldig? Ben wel benieuwd waar dat dan vandaan komt.
Wij hebben twee jaar geleden Bosnië voor het eerst aangedaan en zijn toen via Kroatië weer richting Nederland gereden! Het eiland Peljesac is ons prima bevallen! Mooie ruime camping, prachtige omgeving, heerlijke en rustige dorpjes, zoals Kroatië hoort te zijn!

Komend jaar gaan we een kilometer of 30 onder Dubrovnik beginnen, van daar dus uitvallen naar Dubrovnik, een tussenstop in Split (een fantastische stad, misschien wel mooier dan Dubrovnik), dan naar Biograd/Sv I Jakov en vervolgens een stop op Cres. 5 jaar geleden leren kennen als fantastisch eiland, nu kijken of dit nog zó is!

Van mij als tip: Peljesac om naar Dubrovnik te gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven