It will be lonely this Christmas....

16-12-2007 17:36 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, bij deze bombardeer ik dit topic tot het klets-topic van Kreeft, Tientje, Tweeling, MMR, Tangerine, Tim, Badmeester, Vinyl en vergeet ik iemand??

Verder is natuurlijk iedereen welkom!

Ik verklaar het bij deze officieel voor geopend! Op naar kerst 2008, Lonely of niet Lonely!

Veel vitamientjes Kreeft! Ik zal maar voor je duimen dat het aan je deur voorbij gaat, maar met zo weinig weerstand is dat wel moeilijk. Daarom, duimen maar!

Hahaha Perel, dat heb ik ook. Bij kerkklokken, maar ook bij de vlaggen op 30 april. En in december heb je sinterklaasweer, ken je dat ook? Zo koud, dat het gewoon prikt aan je maillot-benen. Ik ben ook heel gevoelig voor luchtjes. Ik ruik alles en heb vaak ook associaties met luchtjes. Zo vind ik brand lekker ruiken. Mijn pa was brandweerman en toen ik klein was, haalde hij mij altijd uit bed na een heftige inzet. En dan sliep ik nog half, en rook ik zijn trui die natuurlijk helemaal naar de brand rook. Dat voelt voor mij dus vreemd genoeg vertrouwd... Sigaren doen mij denken aan mijn opa, hyancinten aan de lente en zonnebrandcreme aan onbezorgde zomers aan het strand. Jammer genoeg kan ik dankzij het nieuwste puntje op mijn cv, astma, niet meer tegen zware luchten. Met name bij sterke parfumluchten krijg ik het letterlijk erg benauwd. Gek he, hoe het brein werkt?

Over luchtjes gesproken, heeft iemand nog een goede tip om mijn keuken te verlossen van een penetrante vislucht? Echt zó vies en ondanks drie dagen volcontinue luchten nog goed te ruiken. Wat zou kunnen helpen? Tips zijn méér dan welkom!

Oh en Perel, ik ben erg benieuwd hoe jij dat boek vindt. Ik heb er ook veel over gehoord, maar het leek me wel een beetje Amerikaans. Laat je weten hoe het was?

En MMR, ik ga niet naar de kerk, dank je. Ik heb er 18 jaar van verplichte kerkbezoeken opzitten én een reformatorische opleiding achter de rug en weet nu dat ik a) wél gelovig ben maar, b) geen behoefte voel om dat te verdiepen omdat 'het verhaal' wetenschappelijk een beetje rammelt - en ik het graag mytisch houd, c) niet erg dol ben op massatoerisme, d) iets teveel hypocrisie gezien heb onder mensen die zich laten voorstaan op hun geloof en anderen veroordelen op het maken van andere keuzes en e) op op mijn vaak enige vrije dag liever zelf bepaal hoe laat ik mijn bed uit kom.... Prima dat er mensen zijn die er wél voor kiezen, maar laat mij maar lekker bij mijn Jip en Janneke-geloof. Niet verkeerd opvatten hoor, maar ik denk dat ik een redelijk gefundeerde mening heb en ben stiekem een beetje allergisch voor 'bekeerders'... Sorry...

Zo, het is weer een heel verhaal geworden, ik ga maar eens kijken of er nog wat te drinken is. Krijg een droge mond van al dat getik
En MMR, ik ga niet naar de kerk, dank je. Ik heb er 18 jaar van verplichte kerkbezoeken opzitten én een reformatorische opleiding achter de rug en weet nu dat ik a) wél gelovig ben maar, b) geen behoefte voel om dat te verdiepen omdat 'het verhaal' wetenschappelijk een beetje rammelt - en ik het graag mytisch houd, c) niet erg dol ben op massatoerisme, d) iets teveel hypocrisie gezien heb onder mensen die zich laten voorstaan op hun geloof en anderen veroordelen op het maken van andere keuzes en e) op op mijn vaak enige vrije dag liever zelf bepaal hoe laat ik mijn bed uit kom.... Prima dat er mensen zijn die er wél voor kiezen, maar laat mij maar lekker bij mijn Jip en Janneke-geloof. Niet verkeerd opvatten hoor, maar ik denk dat ik een redelijk gefundeerde mening heb en ben stiekem een beetje allergisch voor 'bekeerders'... Sorry...

Heey tientje, punt 1 ik bedoelde het niet als bekeren, mee als grapje (sorry als je het verkeerd heb opgevat) en 2 Ik kan mij voorstellen als je er niet fijn bij voelt en je verplicht moest ed dat je dan ook niet meer zo graag gaat. Ik moest ook verplicht....maar sinds bijna 3 jaar ga ik voor mij zelf en het geeft niet als je een ''jip en janneke'' geloof hebt hoor

Nog ff op wat Kreeft laatst zei over de romantiek mbt de gehandicapten....Ik vind het alleen maar mooi ja En moet er vaak met alle respect hoor wel een beetje om lachen

Vanavond weer lekker gewerkt....Verder weinig boeiends gedaan!

Ik hoop ook kreeft dat je niet de griep krijgt.

en perel fijn dat het al wat beter met je gaat

Groetjes Mariska
Hmmmm, ik heb afgelopen weekend een leuke date gehad...

Momenteel een spannend en machteloos gevoel over hoe het verder zal gaan...

pffff je kent het vast wel, zo van zou het wederzijds zijn...
Wat leuk joh Tim!! Maar ik kan me voorstellen dat het spannend is, heb het niet vaak gehad, maar zeker met mijn eerste vriend was het erg spannend, zo vind hij mij nou gewoon leuk of echt leuk in de trand van verliefd.......Suc6 en sterkte er mee, de tijd zal het leren Geduld hebben Maar ja dat is wel lastig :P
idd geduld, meer kan ik niet doen...

tik tak tik tak tik tak tik tak..........tik tak tik tak tik tak

Geen kerkklok in de buurt maar hoor de seconden weg kruipen

Duik zo maar eens vroeg m'n bed in, haha
Tim is fullieffft hahaha

Leuk joh!

Wat hebben jullie gedaan? En wat is het voor meisje? En waar wacht je op dan? Gaat zij jou bellen of wil je niet te eager overkomen? Hoe bedoel je, ze wil graag alles weten...

En geen probleem hoor MMR, wilde alleen even aangeven dat ik weloverwogen die beslissing genomen heb!

Ik ga vanavond eens vroeg slapen, lekker boekje mee, heerlijk..
Oke gelukkig Tientje....

Ik ga ook zo maar slapen........Ik wil morgen om half 9 opstaan (uiterlijk) en dan half 10 gaan sporten en dan half 12 de metro pakken en naar school tot uiterlijk half 4 en dan om half 8 komt een vriendin van me ff langs!! Ik ben benieuwd of vooral het sporten gaat lukken hahah Het zou iig wel goed en slim zijn...Ben vandaag ook geweest, dus ik ben de week iig al goed begonnen :P hahaha!! Ben ook weer bij de manuele therapeut geweest en heb buik en nek oefeningen gekregen en er komt iig donderdag rug en schouderoefeningen bij. Maar tijdens het sporten mijn buikoefeningen gedaan (nekoefeningen al thuis gedaan) zo ik voel ze nu nog hahaa!! Ach het is voor een goed doel!! haha

Trusten allemaal
Heey

Het is rustig hier?! Gaat alles wel goed?

Met mij wel. Ga zo wat huiwerk maken en sporten en dan vanavond weer werken.

Gister was er een vriendin van mij op bezoek, wat ook gezellig was.

Ik heb ff een vraagje. Mijn klas is een bij elkaar geraapt zootje Nederlands, turks, marokaans, half dit half dat

Nu word er af en toe Turks gepraat onderling, ik vind dit zelf heel vervelend. Omdat ik het uiteraard niet versta en ik heb zo iets van op school en met mensen van Nederlandse komaf bv praat je gewoon nederlands en bv thuis kan je turks praten. Ik wil er graag wat van zeggen. Maar sta ik zo gezegd in mijn recht, om het op een goede manier ,bv Ik vind het niet zo prettig als jullie Turks praten, ik krijg dan het gevoel buitengesloten te voelen.....oid.....Kan ik dat zo zeggen, of moet ik mij er gewoon niet aan ergeren?
Gelukkig, is de misselijkheid bijna weg. Ik heb gisteren maar een dosis genomen, in plaats van de 2 keer die eigenlijk moet. En dat heeft wel geholpen denk ik. Ik was ook hondsmoe heel de dag, en ik voel me nu weer redelijk fit.

Vitamientjes eten is wat lastig met die "kou" allergie. Maar ik heb nu al heel veel manderijntjes op, en ik verslindt nu ook de blikken perzikken. En hierdoor krijg ik ook veel vocht binnen.

Mariska, dat praten in een andere taal, is heel vervelend, en eigenlijk niet netjes, maar ook wel een beetje begrijpelijk. Iets er van zeggen is lastig, want alle arabische culturen hebben iets vervelends arrogants over zich, maar misschien helpt het.

Tientje, in vis zit een (olieachtig) stofje wat erg stinkt. Dat stofje kun je neutraliseren met bijvoorbeeld azijn, of soda. Dus om de geur te verwijderen moet je eerst alles goed schoonmaken, bijvoorbeeld met azijn. De geurrestanten kun je wegkrijgen met een schoteltje azijn neer te zetten voor een nacht. De visgeur trekt dan weg. En dan de volgende dag goed luchten natuurlijk.
Tim, ik ben wel heel nieuwsgierig eigenlijk!
Hoi allemaal,

Nou hier goed nieuws! uitstrijkje was gelukkg helemaal goed. Ik moet wel eind maart naar de gyn, omdat ze wel willen weten waar die bloedingen vandaan komen, maar voor nu dus gelukkig goed nieuws!

Kreeft, wat balen dat zo misselijk was! Valt allemaal niet mee he, ook al klink je altijd positief. Hoop dat je je snel weer nog beter voelt!

Tim, dat klinkt leuheuk! Ook ik ben erg nieuwsgierig!

MMR, ja dat kan moeilijk zijn als mensen in hun eigen taal gaan praten, maar ik neem aan dat ze tegen jou wel gewoon Nederlands praten? Je kunt natuurlijk een keertje zeggen, goh waar hebben jullie het over? Ik kan het niet verstaan en ben wel benieuwd waar jullie het over hebben... Aan de andere kant kan ik het goed begrijpen dat mensen in hun eigen taal praten. Ik denk dat als ik in het buitenland zou wonen en met mensen kan praten die dezelfde taal spreken dat ook zou doen. Niet uit onwil, maar gewoon omdat dat makkelijker is.

Tangerine, heb je je geld al gehad?

Tientje, hoe is het met je? Lukt de banenjacht een beetje? En hoe is het nu met je gezondheid?

Perel, wat fijn om te lezen dat je waarschijnlijk binnenkort weer een grote sprong vooruit gaat!
Tweeling:

Wat fijn dat je niet toch ergens enge SOA's hebt opgelopen

Het geld heb ik nog niet nee... ze weten wel 'waar de fout zit', maar het wordt óf komende salarisrun (rond 21 maart) of die erna pas (GRRRR) meegenomen. Nou ja, ze hebben wel direct toegegeven dat de fout bij hun ligt. Denk dat ik van de week nog even mail dat ik het eigenlijk maart toch wel verwacht.

MMR, sja... ik neem aan dat ze met jou wel nederlands praten. Ik snap wel dat het soms een beetje vervelend voor je is, maar als ze onderling praten kun je er denk ik toch niet zo heel veel van zeggen. Als ik in het buitenland een nederlander tegenkom dan spreek ik ook nederlands... Ik heb het zelf wel meegemaakt in een salsagroepje, waar veel mensen papiaments spraken onderling, en toen heb ik wel es gezegd van 'goh, dat klinkt zo grappig, maar waar hébben jullie het nu eigenlijk over?'. Leverde best een leuk gesprek op Daarna hielden ze eigenlijk automatisch al iets meer 'rekening' met mij.

Tientje, ik hoop dat de tip van kreeft werkt... jammer, zo'n penetrante vislucht. Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe het komt, ik eet ook wel vis maar ruik het nooit dagen later nog. (En nee, zo slecht is m'n neus niet )

Dus je hebt astma? Is tenminste de benauwdheid verklaard...

Ik heb er als ik wil een baantje bij Min of meer vrijwillig, op de sportschool, in ruil ervoor krijg ik mijn lidmaatschap gratis. 4 uurtjes per week. Het lijkt me best leuk, dus ik denk dat ik het maar doe Scheelt me toch weer geld maandelijks, en dat kan ik toch weer mooi gebruiken....
Ik ga nu slapen, ik zal morgen reageren op jullie reactie nav mijn vraag...... Bedankt iig!!

Kreeft fijn dat het weer wat beter gaat, dat de misselijkheid bijna of miss nu al helemaal weg is!!!

Trusten!!
Even een update:

Ben samen met haar uit eten geweest;

Het was m'n leukste date in de afgelopen twee jaar.

Na wat missers op dating gebied zou je bijna vergeten dat het ook gezellig kan zijn. Heb er erg leuke en gezellig mee kunnen praten. Ze komt lief en geinteresseerd over. Heeft daarnaast een realistische kijk op de wereld, (maar geniet wel van het leven).

Beiden hebben we wel ons rugzakje, ze wil dan ook rustig aandoen en geen behoeften aan opdringerige mannen. We zijn beiden het geforceerde (vleeskeurings) gedoe van het internetdaten beu. ("we bellen elkaar" en vervolgens er nooit meer iets van de ander horen).

Respect en vertrouwen vind ik erg belangrijk, dit lijkt ze ook hoog in het vaandel te hebben...

En als klap op de vuurpijl ziet ze er ook nog leuk uit!

Maar dat brengt je ook weer aan het twijfelen, waarom zou ze nu juist voor mij kiezen... De tijd zal het leren, maar m'n rugzakje maakt me onzeker !

(P.S. We hebben na de date inmiddels al wel weer contact gehad)

Trusten allemaal
Tim, grappig om te lezen dat 'jullie mannen' die onzekerheid ook hebben Niet leuk voor jou natuurlijk, maar goed...

Sja, waarom zou ze voor jou kiezen... Misschien denkt zij dat nu ook wel over jou! Van 'goh, die Tim, die is hartstikke gezellig, ziet er ook nog eens best leuk uit, dus waarom zou hij nu juist voor mij kiezen!'. Dat getwijfel heeft toch geen zin

Gewoon kijken of er inderdaad nog een date inzit, en zo ja, nog één en nog één... en dan merk je vanzelf of er een relatie inzit, of een vriendschap, of dat het leuk was maar dat het daar mee blijft. Toch wel spannend hoor, dat beginnende daten...

Kwam ik er maar weer eens eentje tegen die écht interessant is

Geniet ervan hoor!!!
Tim, ze kiest natuurlijk voor jou, juist omdat jij ook zo leuk bent! Snap dat een rugzakje onzekerheid met zich mee brengt, maar je hebt na de date ook alweer contact gehad! Dus het zal zeker een vervolg hebben en hopelijk helemaal positief voor jou.

Tangerine, wat leuk die bijbaan! Scheelt inderdaad een hoop in de maandelijkse kosten, gelijk heb je als je dat gaat doen. En sport past natuurlijk wel bij jou, dus dat is helemaal mooi! Nu nog je geld en dan ben je helemaal binnen

Tientje, oeh je hebt dus astma. Vervelend, maar gelukkig weet je nu waar die benauwdheid vandaan komt.
Ja, je hebt helemaal gelijk Tangerine.

Niet te veel nadenken en in de toekomst kijken.

Gewoon even genieten van het moment.

Waarschijnlijk is zij net zo onzeker. Het gevoel van "Je wilt eigenlijk wel meer" maar ook weer niet "te gretig" over komen. Daarom was het voor mij ook echt een opluchting dat ze na de date inmiddels van zich heeft laten horen.

(En op de zelfde manier als voor de date, dus geen 100% afwijzing).

Tangerine, ben je zelf al lang alleen ?
Ja al heel lang.. tuurlijk, heb wel eens wat gedate of zo, soms wat korter, soms wat langer, soms zelfs maanden dat ik iemand toch best geregeld zag, maar het is nooit echt van een relatie gekomen. Mijn laatste 'relatie' was op de middelbare school, daar heb ik het meer dan een jaar mee uitgehouden als vriendje-en-vriendinnetje .

Natuurlijk mis ik het soms wel, zo'n 'echte' relatie, maar goed, het zit er vooralsnog niet in... ik ben allang blij dat ik de laatste tijd weer veel nieuwe mensen ontmoet .
Hey, ik hoor van Wen dat ik in de tussenstand van de forummer vd maand op 2 sta, zo achter kreeft1!

Kreeft, ik gun het je van harte (heb wéér op je gestemd), maar nu ik zelf opeens in de race ben zie ik je tóch als mijn concurrent hoor schat
Zou je ook twee keer mogen stemmen??
Vast wel

Maar op mezelf stemmen doe ik niet hoor
Oh nee zeg, nou moet ik tussen Tangerine en Kreeft gaan kiezen!
Welnee joh, deze maand Kreeft, volgende Tang! (Je mag maar één keer stemmen )
Hm, dat is jammer dat het maar 1 keer mag! Haha gaan we gewoon een hele goeie campagne opzetten voor Tangerine volgende maand
Waar kan ik stemmen dan voor Tang of Kreeft?? ik denk dat het Kreeft word, omdat hij al op 1 staat Ik ben vast kippig. maar ik kan het niet vinden, of zoek gewoon verkeerd. Niet dat ik heel erg heb gezocht, maar toch!

En over dat Turkse geklets Ik snap het wel, dat ze Turks praten, maar het lijkt wel of ze niet snappen oid dat wij dat niet verstaan en dat dus best vervelend kan zijn! Ik durf er ook niet goed iets van te zeggen!! Ga het maar even 'bespreken'' met mijn mentor, om te horen wat zij vind. Of ik gelijk heb of een beetje of dat ik het moet laten gaan oid, snappie!

Ik zit nu ff niet lekker in mijn vel. Ben te druk met of niks doen, of met school en sporten........en sporten is niet erg, is alleen maar goed, maar ik merk dat ik ook door de oefeningen de afspraken bij de manuele therapeut, dat mijn houding een obsessie word, dat ik te veel let op ow loop ik wel recht op ed...Terwijl ik eerst goed de oefenigen moet doen, zodat mijn spioeren sterker worden, om het aan te kunnen, snappie, maar ik wil te snel. Maar het rechtop staan ed is het EIND doel...we moeten er dus naar toe werken......

Ook heeft mijn beste vriend weer of bijna iig een nieuwe vriendin, zomaar opeens, en dat geloof ik ook wel......maar dan word ik aan de ene kant wat jaloers omdat ik het ook graag wil, een vriend, maar aan de andere kant vind ik het ook wle leuk en gun ik het hem ook. Maar het was ff janken vanmiddag, ook omdat ik me al rot voelde....

Het word ook tijd dat ik weer ff in me dagboek schrijf, ff alles van me af schrijven.....Gelukkig ook van het weekend vrij...ga zo wel beginnen, maar voor als ik niet klaar ben Ow ik moet wel zaterdag avond met dat meisje/vrouw naar de disco, wat wel leuk gaat worden denk ik.....Ze gaat me ook herkennen en lachen, is wel leuk om te zien Daar doe je het voor dat ze het leuk vind met je enz....Weet nog niks nav mijn solligesprek...

Sorry dat het een lang verhaal is geworden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven