It will be lonely this Christmas....

16-12-2007 17:36 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, bij deze bombardeer ik dit topic tot het klets-topic van Kreeft, Tientje, Tweeling, MMR, Tangerine, Tim, Badmeester, Vinyl en vergeet ik iemand??

Verder is natuurlijk iedereen welkom!

Ik verklaar het bij deze officieel voor geopend! Op naar kerst 2008, Lonely of niet Lonely!

ohja! zo herkenbaar :(

Ik heb superleuk leventje met veel vrienden, veel uitgaan en gezelligheid maar geen relatie. *zucht* en dan kom je inderdaad thuis in zo'n leeg huis en denk je 'leuk zeg...'

Ik heb het eigenlijk ieder jaar wel, die kerstblues... komt door de valse romantiek die kerst heeft. Maar ja, verstandelijk snap ik het allemaal wel hoor.. maar dat gevoel is toch niet heel erg leuk.

Waar zijn alle leuke, vrijgezelle mannen?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ja, dat vraag ik me ook af... ik ben geen kroegdier, dus daar zal ik ze niet tegenkomen vrees ik...

En het is gek, want ik ben ook graag alleen en geniet van mijn huisje en mijn vrijheid, maar nu voel ik me klote en jank om alles
Herkenbaar, geniet ook van m'n vrijheid en m'n huis en m'n vrienden maar ook ik ben de enige single in het gezelschap. Paar weken terug het zoveelste geboortekaartje in de bus gehad, ik gun het iedereen van harte en ben ook oprecht blij voor ze maar diep van binnen steekt het. Mezelf eeuwig moeten verdedigen dat ik single ben en maar net doen alsof ik het prima vind maar soms word ik er moedeloos van. Wil niet aan mezelf gaan twijfelen maar soms erg moeilijk.
Ja, lastig he? Ik ben ook echt oprecht blij voor anderen, maar het doet inderdaad ook pijn. Ik wil ook zo graag...

Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?

Ik vind het aan de ene kant ook wel prima hoor, single zijn, ben teveel belazerd en het vertrouwen is zoek. Als ik geen kinderwens zou hebben zou ik mss wel alleen blijven, ik weet niet.

Maar ja, ik wil wel graag kinderen, en dat wil ik graag samen doen met iemand van wie ik houd en met wie ik dat samen uit liefde kan opbouwen...
Ben 34 en ja ik wil ook graag kinderen maar ben ook te vaak belazerd en teleurgesteld in de liefde dat ik erg weinig vertrouwen heb
Herkenbaar inderdaad.... Op de een of andere manier eindigen mijn relaties altijd met vreemdgaan of iig het gras elders groener vinden.

Je wordt er hard van... dat je het vertrouwen niet meer hebt.... erg vind ik dat, want ik wil zo graag geloven in de liefde...

En onzeker, dat ook... wat is er mis met me dat het gras uiteindelijk elders groener is.

Pijnlijk...
hier nog zo'n mutsje... Normaal helemaal geen problemen mee, maar rond kerst word je nog eens extra op 'het gebrek aan...' gewezen. Wil ook wel een leuke vent en zo'n junior als hiernaast....

Maar anderzijds ben ik helemaal niet jaloers op al die mensen om me heen die verplicht op visiste moeten met de kerst. Ik ga alleen dingen doen die ík leuk vind en hoef met niemand rekening te houden. En als ik persé met iemand wil praten, is er altijd wel iemand online op dit forum ;)
Ook mannen (30jr) herkennen dit fenomeen hoor.

Liep gisteren eenzaam door de "gezellige" intratuin en heb hier geen prettig gevoel aan over gehouden.

Kerst heeft persoonlijk de laatste jaren toch een wrange smaak gekregen. Op kerstavond ging m'n ex er destijds met een ander vandoor. Tja, iedereen gezellig met een kerstpakket naar huis. Maar zelf wetend dat je de eerste eenzame avond in gaat.

Een kerstpakket zit ik dit jaar dus eigenlijk helemaal niet op te wachten. Ik wil het zo graag vergeten en verder...

Iets opbouwen en er samen voor gaan. Maar het vertrouwen heeft een deukje opgelopen, (en de hele wereld lijkt inmiddels wel bezet...)

Desondanks fijn om te horen dat er bondgenoten zijn !
Vinyl, jouw verhaal zou mijn verhaal kunnen zijn, mijn relaties zijn ook geeindigd door vreemdgaan door partner of verliefd worden op iemand anders en daar mee verder willen. Verliefdheden waarvan ik overtuigd was dat ze wederzijds waren zijn ook altijd nergens op uitgelopen. Wil mezelf niet als slachtoffer zien en wil ook hoop blijven houden maar het heeft ergens toch ook wel m'n zelfvertrouwen aangetast. Hoe vaak moet je nog tegen jezelf zeggen dat iets not meant to be is.
@ Tientje: klopt, het is ook wel heel lekker om je eigen gang te kunnen gaan. En op sommige relaties hoef je ook niet jaloers te zijn... Gezellig, join the club hier! Met z'n allen gaan we fris en fruitig het nieuwe jaar in!

@ Tim: jee, wat een verhaal joh, wat klote voor je! Kan me voorstellen dat Kerst dan helemaal niks is qua gevoel...

En dat vertrouwen is balen he, ik herken het helemaal. Zie dat maar eens terug te vinden, makkelijker gezegd dan gedaan... En ik zie in mijn omgeving ook weinig vrijgezellen... gek, want hier zijn ze dan wel weer
Ik herken het ook wel hoor..

Ik heb dan wel kinderen maar ben toch alleen met Kerst en Oud en Nieuw..

Ik begrijp dit gevoel ook niet zo goed van mezelf want de rest van het jaar vind ik het prima om alleen te zijn..

Ik heb zelfs geen enkele behoefte aan een relatie..

Ik denk dat het meer het idee rond Kerst is dat het allemaal gezellig samen met familie,gezin enz moet zijn...
@ Cappi: Ja, precies.. je gaat ook zo aan jezelf twijfelen he? Ben ik dan niet leuk genoeg? Wat deed ik fout?

Terwijl ik van iedereen hoor dat ik zo'n leuke meid ben en dat die mannen gek zijn dat ze me hebben laten gaan.

Maar ja, toch gingen ze, of belazerden ze.... Heel apart.

Ik durf niet goed meer, onbevangen ga je er niet meer in. En dat neem ik die mannen ook wel kwalijk. Dat ze me dat hebben afgenomen. En ergens wordt je daar ook wel verbitterd van... zonde he?
Ja dat hoor ik om me heen, zo'n leuke meid als jij nog single? Ja, oh wil je dan geen relatie? ik weet soms niet meer wat ik moet antwoorden;-) En dan die eeuwige cliche opmerkingen van iedereen, van op elk potje past een dekseltje tot als je er niet naar op zoek bent dan overkomt het je, nou ik ben al een tijdje niet meer op zoek en de enige die m'n pad kruizen zijn mannen die maar voor 1 ding blijken te gaan. Heb mezelf vaak afgevraagd of ik niet op de verkeerde mannen val, waarschijnlijk wel maar er is een klik met iemand of niet. Daarbij komt, dat naast het er niet echt meer voor open kunnen staan ik ook wel erg kritisch ben geworden. Heb in het verleden teveel gegeven in relaties en er weinig voor terug gekregen dat ik ook wel erg kritisch ben geworden.
Oh geweldig: dat zeggen 'ze' van mij ook altijd: hoe kan jíj nou nog vrijgezel zijn? En is 'ie vreemgegaan? Wat een sukkel, zeg. Maar ondertussen sta ik wel met lege handen...

Gisteren op een feest geweest en ineens overviel het me: allemaal blije stelletjes en ik was weer eens alleen.... Doet niemand moeilijk over hoor, doe ik zelf! Dan mag ik wel de kerels van de andere vriendinnen 'lenen' voor een dansje, maar toch...

Ben ook zo bang om nog eens mijn neus te stoten, dat ik van alles bedenk om eventueel geinteresseerde mannen van me af te houden. En sowieso meldt alleen het foute soort zich. Het zijn óf van die figuren die de grond kussen waar ik loop óf van die haantjes waarvan je weet dat je ze nooit alleen hebt. Grrrrrrr!!

Stiekem hoop ik dat Robert ten Brink hier volgende week aan de deur staat met een heel blik verse grote, mannelijke, stoere maar ook lieve mannen. En ik dan maar kiezen he. Móóie droom wel!
Nou inderdaad, krijg je dat gezeur: dat je te kritisch bent! Wat moet je dan, met iedere andere single wat aanpappen omdat ie single is?

Na een paar vervelende ervaringen weet je wel wat je wilt, en tuurlijk ben je dan kritisch, want je weet ook wat je NIET wilt!

Maar moeilijk hoor... Net als mijn excollega. Ik heb altijd al een kinderwens. Hij nooit.

Hij is nu vader en vind het geweldig: dit moet je echt doen hoor, het is zooooo mooi!

%^&%#^alsof ik dat niet weet! Maar zou ik niet eerst op zoek naar een vent?

Sommige mensen??!!
Jaaaah, herkenbaar Tientje! Dan zijn het van die watjes die alles voor je doen en zelfs deurmat voor je willen zijn. Nee, die zoek ik ook weer niet.

Al zoek ik ook wel weer een echte lieverd. Hij mag me wel op handen dragen, maar ook niet TE soft...

Is dat het kritische

Maar ja, die mannen waarbij de spanning heerlijk hoog is, zijn niet op zoek naar wat serieus... zucht...
Heel herkenbaar allemaal..

Met Kerst word je er nog eens extra op gewezen dat je voor niemand de nr 1 bent..

Vrienden vieren Kerst allemaal met hun eigen gezin,wat ook vrij logisch is..

De laatste echt leuke Kerst voor mij is al 7 jaar geleden,ik heb in de tussentijd nog wel een soort van relatie gehad maar dat was ook alleen maar ellende..

Ik heb 1 keer de Kerst bij een vriendin en haar gezin doorgebracht maar ik heb mij toen eigenlijk nog meer alleen gevoeld,daarom blijf ik dit jaar gewoon weer in mijn eigen huis..
haha, ja idd, we willen een leuke vent die ons op handen draagt zonder een watje te zijn. En idd die mannen waarbij ik loop te kwijlen die vinden me leuk voor een avondje spanning. Niets mis mee maar daar ben ik niet naar op zoek. Hmmmm lastig
Ja, dilemma he? Ik wil een man die me op handen draagt EN me opwindt, haha

En @ Superstar: inderdaad...je het 5e wiel voelen is alleen maar kutter... Dus ik ga maar weer bij mijn ouders op de bank... zucht...
Wat gaan jullie eigenlijk doen met kerst?

Ik ga kerstavond met een berg vrienden een gezellig avondje hebben, eerste kerstdag naar mijn zusje en haar vriend en zoon en de tweede kerstdag is voor mij!
Poeh voor mij is dit ook héél herkenbaar! Ik ben 27 en krijg ook regelmatog de opmerkingen te horen: hoe kun jij nou nog single zijn? Jij bent ook zo kritisch? Wil jij nog geen kinderen dan? Nou je mag wel eens opschieten hoor? Het enige waar ik dan op wil schieten is op die mensen die dat zeggen. Hallo, ik wil ook gewoon een leuk vriendje hoor en uiteindelijk kinderen. Ja, ik ben wel kritisch, maar heb mijn ogen heus open. En ja hoe kan ik nog single zijn? Ik kom ook allemaal net niet mannen tegen.

Gelukkig zit ik met de kerst 1 dag bij mijn ouders en 1 dag bij een andere single vriendin en kerstavond ga ik met lekkere dingetjes op de bank kijken naar Robert ten Brink en al die gelukkig stelletjes...
Ik breng dit jaar beide Kerstdagen alleen op de bank door..

Dus ik zorg voor een flinke stapel dvds,lekkere hapjes en een lekkere fles wijn..

En ach het zijn maar 2 dagen dus die kom ik vast wel door..

Oudjaarsavond vind ik een beetje hetzelfde alle stelletjes zoenen elkaar om middernacht en daar sta je dan een paar minuten lang ongemakkelijk te wachten tot iemand jou ook een hand komt geven..
Kerstavond ga ik met mijn dochter de kadootjes onder de boom uitpakken en daarna word ze door haar vader opgehaald om met hem en zijn gezin mee op vakantie te gaan..
Oud en nieuw! Ja dat is ook altijd zo'n ramp, dat je daar een beetje onbeholpen bij staat te wachten tot je ook eens iemand gelukkig nieuwjaar kunt wensen. Bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven