welke 2e hands flaptop (merk)?

13-03-2012 21:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn ouwetje van Apple is kapot gegaan en nu wil ik een nieuwe laptop. Ik heb zelf helemaal niks met apple en als ik op MP ga kijken, is een Apple al meteen 2x zo duur als een windows bak. Dus doe mij dan maar lekker een 2e handsje microsoft van rond de 200 euro.

Maar ja, wat dan? Een Dell? Een HP, Acer, Asus of een IBM of welke andere merken er nog meer zijn (??).

Iemand enig idee wat ik beter niet of wel kan kopen?

*laat ik even opmerken dat ik een rasechte digibeet ben, dus het ding moet het gewoon doen zeg maar (en neeeee, geen apple, ik heb al zo'n apple man naast me op de bank zitten die erbij zweert. Nu even andere meningen )
Weet je zeker dat je een 2e hands wilt? Veel laptops gaan maar 3-4 jaar mee... Voor 450 euro heb je een prima nieuwe laptop.
Als je toch een tweedehandse neemt, dan een HP.

Ik zweer bij dit merk, vind het gewoon goede laptops, die wat jaartjes meekunnen.
Achein, geld he, ik kan meer krijgen voor minder geld als het 2e hands is

En als ik nu een nieuwe neem, is die over een jaar toch alweer bejaard, dus wat dat betreft is 'nieuw' ook maar erg relatief.
quote:schouderklopje schreef op 13 maart 2012 @ 21:55:

Achein, geld he, ik kan meer krijgen voor minder geld als het 2e hands is

En als ik nu een nieuwe neem, is die over een jaar toch alweer bejaard, dus wat dat betreft is 'nieuw' ook maar erg relatief.Zo hard gaat het niet meer op dit moment. Als je nu een tweedehands koopt moet je redelijk snel weer een nieuwe kopen. Over een tijdje heb meer uitgegeven dan wanneer je nu een nieuwe koopt. Snap het wel hoor!
Ze verouderen snel, voldoen niet aan de huidige snelheidseisen en zijn dan ergerlijk langzaam.

Dus altijd een nieuwe kopen.
it's a big club and you ain't in it
Flaptop? Wasdah?
Als je toch voor tweedehands gaat, zou ik kiezen voor één die nog weinig gebruikt is, ongeacht het merk

Geen idee waarom iemand een weinig gebruikte laptop weg zou doen trouwens.

Heb toch het idee dat na een paar jaar het ene na het andere onderdeel het begeeft.

En het is handig als je iemand kent (of bent) die er goed in is om alle ouwe zooi van de vorige er af te gooien en de goede programma's er op te zetten (soms niet de nieuwste versie want als je lap oud is trekt ie dat niet). Nouja iemand die daar een klein beetje handig mee is.
HP dus goede ervaring Sewa? Zoiets zei mijn man ook, dat hij dacht dat HP wel aardig was.
quote:Rary schreef op 13 maart 2012 @ 22:02:

Flaptop? Wasdah?Zo heten ze bij ons thuis : )
Schouderklopje, ja ik moet eerlijk zeggen dat HP altijd betrouwbaar is geweest aan mij, haha.

Ik heb nog een HP van ruim 6 jaar terug bij mijn tante liggen. Doet het nog steeds goed, ondanks vertragingen als je het vergelijkt met nu, maar voor een oude laptop vind ik dat ruim voldoende!

Daarentegen, had mijn neef een Acer gekocht. Niet om het merk slecht te noemen, maar veel onderdelen gingen snel stuk. Zoals snoertje van oplader, of dat het wat trager was dan laptops die we voorheen hadden. Hij is ook overgestapt op HP haha.
.
Ik heb via MP ooit een laptop gekocht.

Zou een grafische kaart in zitten van ATI.

Bleek later dus helemaal geen grafische kaart in te zitten. Ook al had die persoon wel mooi het bijbehorende stickertje van ATI Radeon blabla er op gelaten, hij had de grafische kaart er uit gehaald (of hij had gewoon een sticker toegevoegd, dat kan natuurlijk ook).

Maakte mij verder niet zoveel uit, dat ding was "voor experimenten" en spotgoedkoop... maar toch.

Ik wil enkel zeggen, let op.

Een goed programma om de hardware te checken is HWINFO (klik op download en dan hwinfo32 )

(Het stomme is, ik had dat programma zelf ook gebruikt toentertijd maar was vergeten de grafische kaart te checken.)

Maar ik zou zo'n hardware-controle dus altijd eisen.

Kijk vooral ook naar het geheugen.
Het merk, zegt trouwens niet zo heel veel, je moet echt naar de specs kijken.

Maar for what it's worth, van sommige modellen van Acer heb ik van gehoord dat de behuizing bagger is en dat ze dan van binnen ergens kunnen doorbranden (lees: finaal kapot gaan) door oververhitting als je ze lang aan zou laten staan. Maar dat was al een tijdje geleden.

HP met een grafische "ATI Mobilility Radeon" kaart heb ik zelf slechte ervaringen mee. Met die combi dan, niet met HP an sich.
.
Ik heb me wat geld uitgegeven aan die meuk; zucht.
Ik heb goede ervaringen met HP. Zit nu zelf tijdelijk ook op een 5 jaar oude HP.

Toshiba heb ik minder goede ervaringen mee. En ik zou geen laptop ouder dan 3 jaar kopen, liever nog nieuwer natuurlijk.
Bij mij in de stad heb je op het ROC een zaak zitten (ww.sescomputers.nl) die ex-leaselaptops verkoopt met 12 maanden garantie. Misschien zit ie ook bij jou in de buurt. Lijkt me iets prettiger kopen dan via marktplaats.
Op zich hoeft een 2e hands laptop natuurlijk niet erg te zijn. Er zijn genoeg mensen die een laptop van een half jaar of 1 jaar oud aanbieden, omdat ze een nieuwere hebben gekocht voor de zaak bijvoorbeeld.

Mijn vorige laptop was een 2e handsje van 5 jaar oud, dus voor mij is een 1 jaar oude laptop al het neusje van de zalm. En met die van 5 jaar oud werkte ik op zich prima. Je moet niet teveel tegelijk open hebben staan, dus je eisen wat aanpassen. Maar dat vind ik niet erg. Nu moet ik af en toe bedelen bij mijn lief of ik op zijn flaptop mag, en dat lukt een keertje of 3 per week. Daarbij vergeleken zal het alleen een vooruitgang zijn.
Kijk sowieso eens op de V&A van Tweakers Laptops die van IT'ers zijn geweest vertrouw ik sowieso net ietsje meer dan die van de gemiddelde consument
Dat snap ik Tijntje. Heb je toch het idee dat die lui wel weten/wisten wat ze destijds aanschaften.
1 tip : koop geen Acer! Dat is echt zo'n baggertroep. Als er hier een topic staat over problemen met een laptop is het 9 van de 10 keer een Acer. Mijn man zit in de it en repareerd nogal eens laptops voor mensen. Maar bij Acer is daar geen beginnen aan. Heb je 1 ding gemaakt, gaat het volgende stuk. En altijd net na de garantie van 2 jaar.

Samsung heeft goede laptops en wij zelf hebben al jaren Dell. Nooit problemen mee.
Ik heb ook een Dell laptop, een XPS model 15" met i7 processor en fijne grafische kaart, vorig jaar gekocht en kostte toen 900 euro. Fijne laptop, heb er geen klachten over, het draait m'n games en Adobe programma's zonder problemen.
Ok, HP scoort goed, Acer niet. Zijn er verder nog rolls royce merken onder de laptops?
@SK dat sescomputers wat ik noemde dat lijkt je niets? Het kan ook online zag ik. Zoiets lijkt me bijv geschikt: http://www.sescomputers.n ... -tweedehands-laptop.html. Ik wil het niet spammen, maar die twaalf maanden garantie en die goedwerkende accu (bekend zwak punt van flaptops) lijken me erg prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven