Pindakaas vraagje

14-03-2012 18:55 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. het boter scoopen of smeren topic zat ik me af te vragen of er hier mensen zijn die pindakaas zo uit de pot eten. Met een lepel dus grote happen pindakaas wegwerken.

Hier in Amerika is dat blijkbaar redelijk normaal al ken ik eigenlijk niemand die dat doet. M'n man beweert dat hij dat vroeger (toen hij nog bij de Navy zat) wel deed als hij aan het trainen was omdat pindakaas zo veel energie geeft. Pot honing en pot pindakaas mee en hoppekee maar dat deed de rest van het team blijkbaar ook. Tegenwoordig nemen de meeste mensen volgens mij gewoon energybars enzo mee.

Hier zie je op tv ook regelmatig reclame voor kleine kuipjes pindakaas, om mee te nemen als snack. Maar Nutella of boter op brood vinden ze dan weer heel erg vreemd
Ja hoor, dat doe ik regelmatig. Ik vind zoet op brood erg vies, maar zo een lepeltje pindakaas vind ik heerlijk.
Telt een vinger pindakaas ook?
Nutella op brood vreemd? Wat doen ze er dan mee? Op pannenkoeken ofzo?
Oh heerlijk, pindakaas lepelen.
Ik ben afgekickt en ik wil er niet over praten
haai Cootje! wat ben je oranje!
Een hap pindakaas neem ik niet maar ik eet wel pindakaas met brood in plaats van brood met pindakaas.
verba volant, scripta manent.
Ooit geprobeerd, daarna decennia lang niet meer gedaan, want dat was echt supersmerig, maar sinds ik hardloop neem ik 's ochtends een theelepeltje pure pindakaas, omdat ik daar heel goed op ren! Nu het nut heeft, vind ik het niet meer vies...
quote:Magdalan schreef op 14 maart 2012 @ 19:08:

Nutella op brood vreemd? Wat doen ze er dan mee? Op pannenkoeken ofzo?Ook met een lepeltje uit de pot eten
altijd stiekem als kind!
Wel gedaan hoor. Pindakaas uit de pot lepelen. Maar ik vond het niet lekker genoeg om het keer op keer op nieuw te doen. Het is dus bij slechts een paar keer gebleven. Wat ik trouwens wel heel lekker vond was chocolade boter. Ik heb vroeger ooit eens zo,n heel pakje verpest door er met mijn vingers in te zitten en die daarna lekker af te lebberen en er vervolgens weer mee in het pakje te zitten. Als straf heeft mijn moeder het nooit weer gehaald. Geen idee of het nog te koop is, want ik koop meestal pasta en heb er eigenlijk nooit meer op gelet. Maar als het tegenwoordig nog te koop is dan wil ik dat eigenlijk wel een keer weer uit proberen. Waarschijnlijk dat ik daar wel in ga zitten lepelen.
bij lekkere trek... eetlepel pindakaas (met stukjes noot) en dan even in de pure hagelslag dopen...mmmm (errug he, maar alleen als er niemand kijkt)
Trouwens, heel soms uit de pot, meer een boterham met pindakaas, een stuk of 4 per dag.

(ha skeelschaapje, mooi oranje he, dan kan je me beter zien )
quote:cherryoncream schreef op 14 maart 2012 @ 19:43:

Wel gedaan hoor. Pindakaas uit de pot lepelen. Maar ik vond het niet lekker genoeg om het keer op keer op nieuw te doen. Het is dus bij slechts een paar keer gebleven. Wat ik trouwens wel heel lekker vond was chocolade boter. Ik heb vroeger ooit eens zo,n heel pakje verpest door er met mijn vingers in te zitten en die daarna lekker af te lebberen en er vervolgens weer mee in het pakje te zitten. Als straf heeft mijn moeder het nooit weer gehaald. Geen idee of het nog te koop is, want ik koop meestal pasta en heb er eigenlijk nooit meer op gelet. Maar als het tegenwoordig nog te koop is dan wil ik dat eigenlijk wel een keer weer uit proberen. Waarschijnlijk dat ik daar wel in ga zitten lepelen.Schijnbaar is het nog te koop en is het voor meer mensen een mooie jeugdherinnering. http://jeugdsentimenten.n ... ken/choba-chocoladeboter/
Pindakaas lepelen vind ik vies... Pindakaas smeer ik het liefst op geroosterd brood, dan smelt het zo lekker weg. Daar ben ik aan verslaafd, kan heel sjaggerijnig worden als mijn brood niet goed is geroosterd of als het niet warm genoeg is... en maak dan een nieuwe boterham (erg he...)
ik deed het ook met een theelepeltje, heeeeerlijk! Maar nu niet meer, ben af aan het vallen. Dus mag nu niet meer van mezelf.
quote:MarianneDavids schreef op 14 maart 2012 @ 19:35:

Een hap pindakaas neem ik niet maar ik eet wel pindakaas met brood in plaats van brood met pindakaas. Yesssss, elke morgen opnieuw!
Bah, ik haaaaaat pindakaas
Ik schep een flinke eetlepel pindakaas met stukjes uit de pot in schaaltje en eet het dan met een theelepel op. Uit de pot vind ik vies om daar met een lepel in te gaan die ik al in mijn mond gehad heb.
Met een mes, mag dat ook? Bijna elke avond als ik thuis kom uit het werk, eerst m'n mes door de pindakaaspot halen en aflikken. In de auto heb ik er al trek in.

Eigenlijk gaat het grootste deel van de pindakaas zo op, het gaat niet zo vaak op brood.

En de chocoladeboter wordt nu verkocht als choba. Ligt bij de bakboter in de koeling. Ook superlekker inderdaad!
quote:elfje08 wrote on 14 March 2012 @ 19:55:

Bah, ik haaaaaat pindakaasJe haat het zelfs. Traumaatje?...
Pindakaas met banaan op brood, ook lekker. Of met suiker. Of met sambal en komkommer. Of met jam.
Ik eet pindakaas verder wel heel veel op de boterham, soms met een sprinkeltje rietsuiker. En soms? Da's nu!

*richting keuken sprint*
Wat me ook regelmatig overkomt, is dat ik brood smeer en absoluut géén trek heb in pindakaas, totdat mijn vriend de pot opendraait. Die geur! Dan gaat mijn vegasmeerworst dus ook linea recta terug de koelkast in en kies ik alsnog voor die verdomde pindakaas. Al-tijd!...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven