recept klutsei melk en kaas
vrijdag 16 maart 2012 om 11:38
Wie kan me helpen aan HET recept voor een overheerlijke klutsei met ham en kaas?Mijn oma maakte dat vroeger altijd met melk en dat was heerlijk!! helaas kan ik haar niet meer vragen hoe ze dat precies deed.
Misschien kan iemand anders mij vertellen hoe ik die het lekkerste maak.En dan het liefst met de hoeveelheid melk er bij vernoemd aangezien ik een enorme prutser ben ik de keuken
Misschien kan iemand anders mij vertellen hoe ik die het lekkerste maak.En dan het liefst met de hoeveelheid melk er bij vernoemd aangezien ik een enorme prutser ben ik de keuken
vrijdag 16 maart 2012 om 11:46
Wat bedoel je met een klutsei? Een omelet?
Jee joh, dat is echt zo simpel (als het is dat ik denk dat je bedoelt ) .. komt ie:
- 2 eieren en een scheutje melk (zoveel als in een kopje koffie) met een druppel water, verse peper en klein beetje zout los kloppen
- klein beetje olie of margarine smelten in koekenpan
- (rauwe) ham bakken tot lichtbruin
- eimengsel er over gieten
- vuur iets lager (middelhoog) en evt de deksel half op de pan tot de nderkant goudbruin is
- intussen boterhammen op bord leggen
- ei omdraaien
- wat geraspte kaas op de bovenkant van je ei
- deksel er weer op tot het gesmolten is
- als ei goudbruin is aan de andere kant op de boterhammen leggen
- evt wat ketchup erop
Jee joh, dat is echt zo simpel (als het is dat ik denk dat je bedoelt ) .. komt ie:
- 2 eieren en een scheutje melk (zoveel als in een kopje koffie) met een druppel water, verse peper en klein beetje zout los kloppen
- klein beetje olie of margarine smelten in koekenpan
- (rauwe) ham bakken tot lichtbruin
- eimengsel er over gieten
- vuur iets lager (middelhoog) en evt de deksel half op de pan tot de nderkant goudbruin is
- intussen boterhammen op bord leggen
- ei omdraaien
- wat geraspte kaas op de bovenkant van je ei
- deksel er weer op tot het gesmolten is
- als ei goudbruin is aan de andere kant op de boterhammen leggen
- evt wat ketchup erop
Computer says nooooo
vrijdag 16 maart 2012 om 11:51
Ei klutsen in diep bord. Melk erbij, ongeveer een eierdopje, ietsjes meer mag ook. Zout en peper erbij. Alles door elkaar husselen.
Brood in het bord doen, tijdje laten liggen, dan omdraaien.
Brood in pan bakken en dan kaas en ham erop.
Brood in het bord doen, tijdje laten liggen, dan omdraaien.
Brood in pan bakken en dan kaas en ham erop.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
vrijdag 16 maart 2012 om 11:55
Ik doe altijd gewoon op gevoel er 'n scheut melk in en klop het dan los met 'n vork. In de pan gooien en daar de kaas en wat kruiden erbij en blijven roeren. Zelf vind ik dit het lekkerst met gerookte zalm, maar kan natuurlijk ook met 'n uitgebakken ontbijtspekje en dan natuurlijk met getoast wit brood.
vrijdag 16 maart 2012 om 12:00