Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
quote:astrid1974 schreef op 15 maart 2012 @ 16:00:

[...]

Het verschil is Kunstje, dat jij jezelf aan het ontwikkelen en aan het ontplooien bent. De reden waarom is zwaar kut, dat is ook zo. Hij daarentegen gaat verder zoals het was met zijn nieuwe liefde. Alle schuld voor het falen op jouw schuiven en totaal niet in willen zien wat zijn aandeel is in het geheel. Maar daar zal hij op een gegeven moment weer tegen zichzelf aanlopen in elke relatie die hij aan zal gaan. Jij hebt je dan ontwikkeld en hij blijft in zijn fouten hangen. Uiteindelijk ben jij de winnaar. Heb je therapie of zo om om te gaan met de woede en teleurstelling?

Wilde dus eigenlijk zeggen dat jij uiteindelijk beter uit de situatie komt als hem. Kijk alleen maar eens naar de oprechte steun die je hier krijgt, heeft hij zo'n trouw netwerk om op terug te vallen??Nee, dat heeft Het niet. Ik begrijp wat je bedoelt en daar ben ik ook dankbaar voor. Maar wie zegt dat Het niet wel gelukkig wordt met zijn nieuwe liefde. Ik ontwikkel mezelf maar blijf alleen achter! Dat voelt niet als winnaar zijn.

Hoe gaat het bij jou Astrid?
quote:kunstje schreef op 15 maart 2012 @ 16:22:

[...]

Nee, dat heeft Het niet. Ik begrijp wat je bedoelt en daar ben ik ook dankbaar voor. Maar wie zegt dat Het niet wel gelukkig wordt met zijn nieuwe liefde. Ik ontwikkel mezelf maar blijf alleen achter! Dat voelt niet als winnaar zijn.

Hoe gaat het bij jou Astrid?Geloof me, hij gaat daar toch weer tegenaan lopen. Dat is waar mijn man nu mee zit en al zijn relaties op stuk gelopen zijn. Als het zwaar weer is vlug wegrennen naar de volgende. We vechten nog steeds. En het is niet makkelijk. En ik heb besloten om nu al met het ontwikkelings proces te beginnen, mocht het mis gaan dat ik dan ergens op terug kan vallen. Maar hij lijkt het nu ook te erkennen dat hij zeker veel fouten heeft (gemaakt) en probeert heel hard om dat te verbeteren. Of dat gaat lukken kan alleen de tijd zeggen. Ondertussen zit ik hier met een nieuw lijf (want ontzettend afgevallen door de stress) en plan ik allemaal "ik" dingen. Ik kom eerst, dan de kinderen en dan hij en dat is jaren anders geweest, maar nu niet meer.
quote:astrid1974 schreef op 15 maart 2012 @ 16:33:

[...]

en plan ik allemaal "ik" dingen. Ik kom eerst, dan de kinderen en dan hij en dat is jaren anders geweest, maar nu niet meer.
Kunstje.. Lees je posts aan mij nog eens door..

En ik denk dat Astrid gelijk heeft (of misschien hoop ik dat gewoon haha).. Wij leren onszelf kennen, leren van deze situatie. Onze exen niet of nauwelijks. Storten zich in de volgende relatie. Laten zich niet spiegelen. En uiteindelijk lopen ze tegen dezelfde dingen aan als in de relatie met ons.

En dat weglopen Astrid.. Dat komt me zó bekend voor. Dát is wat ze letterlijk gedaan hebben. En dat is wat mijn ex nog steeds doet, als het een beetje moeilijk wordt maar óók als ik een beetje emotie laat zien en hem dat raakt (in welke zin dan ook). Tja... En als er dan ook nog geen mensen zijn die m die spiegel voorhouden, alleen een dame die alles voor 'm doet (op alle fronten) omdat ze bang is dat ze 'm kwijt raakt.............
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Ik weet het soyli, maar zit er vandaag even helemaal doorheen. Morgen gaat het vast wel weer beter.
Ken t meis.. Aan toegeven. En wéten dat er na downs ook weer ups komen..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
quote:kunstje schreef op 15 maart 2012 @ 16:22:

[...]

Nee, dat heeft Het niet. Ik begrijp wat je bedoelt en daar ben ik ook dankbaar voor. Maar wie zegt dat Het niet wel gelukkig wordt met zijn nieuwe liefde. Ik ontwikkel mezelf maar blijf alleen achter! Dat voelt niet als winnaar zijn.

1. Ik zeg dat hij NIET gelukkig wordt met zijn nieuwe liefde. Voorspelling: over een tijdje is het nieuwe eraf, vervalt hij weer in zijn oude patronen en wordt de relatie een sleur en is hij terug bij af - als ze hem tenminste tot die tijd nog interessant vindt

2. Wat een bullshit om nu al te verklaren dat je "alleen achter blijft" Hallo zeg, hoe lang is meneer al weg, doe eens normaal.

Sorry maar je hebt nu echt even een welgemeende trap onder je hol nodig kunstje, wat een wartaal sla je uit.

*KICK*

Graag gedaan
quote:sartan schreef op 15 maart 2012 @ 21:05:

[...]

1. Ik zeg dat hij NIET gelukkig wordt met zijn nieuwe liefde. Voorspelling: over een tijdje is het nieuwe eraf, vervalt hij weer in zijn oude patronen en wordt de relatie een sleur en is hij terug bij af - als ze hem tenminste tot die tijd nog interessant vindt

2. Wat een bullshit om nu al te verklaren dat je "alleen achter blijft" Hallo zeg, hoe lang is meneer al weg, doe eens normaal.

Sorry maar je hebt nu echt even een welgemeende trap onder je hol nodig kunstje, wat een wartaal sla je uit.

*KICK*

Graag gedaan Je heb het verkeerd begrepen. Ik ben nu alleen achter gebleven. Ik wil helemaal geen ander, moet er nog niet aan denken zelfs. Voel me alleen eenzaam en mis Het. We hadden onze problemen maar in mijn ogen ook heel veel goede dingen en dat mis ik gewoon. Ik weet dat ik nooit meer terug kan naar hoe het was. Misschien ben ik daar gewoon verdrietig over. Dat dat deel van mijn leven definitief voorbij is. Het is niet dat ik zielig wil doen, ik heb vandaag gewoon veel verdriet en morgen ga ik vast en zeker weer verder met mijn ontwikkeling en gelukkig worden, maar vandaag even niet.
Hey meiden, morgen lees ik alles ff terug.

Elke dag zonder tranen is een stap dichterbij het geluk....

Doodziek word je ervan: ex die bepaalde afspraken maakt, en amper 24u later draait hij er weer voor weg...enige pluspunt is: hij slaapt hier niet vannacht!

Vanochtend gewerkt, vanmiddag heerlijk gepraat over echt van alles en nog wat met vriendin en haar pa, vanavond uitje v werk...opeens n sms: nurse, waar ben je? onbekend nummer...ik me al druk maken..spoken zien bla bla.. blijkt t Pum te zijn, die me mistte omdat ik de hele dag nog niks had laten horen en zich zorgen maakte..zo lief

en later n sms v vriendin&haar pa: je bent n top meid

Zo, ik kan er weer n nachtje tegen aan dankzij zulke lieve sms'jes.

Weltrusten, en iedereen goede dromen toegewenst..

xxx
quote:nightnurse schreef op 15 maart 2012 @ 23:29:

Hey meiden, morgen lees ik alles ff terug.

Elke dag zonder tranen is een stap dichterbij het geluk....

Doodziek word je ervan: ex die bepaalde afspraken maakt, en amper 24u later draait hij er weer voor weg...enige pluspunt is: hij slaapt hier niet vannacht!

Vanochtend gewerkt, vanmiddag heerlijk gepraat over echt van alles en nog wat met vriendin en haar pa, vanavond uitje v werk...opeens n sms: nurse, waar ben je? onbekend nummer...ik me al druk maken..spoken zien bla bla.. blijkt t Pum te zijn, die me mistte omdat ik de hele dag nog niks had laten horen en zich zorgen maakte..zo lief

en later n sms v vriendin&haar pa: je bent n top meid

Zo, ik kan er weer n nachtje tegen aan dankzij zulke lieve sms'jes.

Weltrusten, en iedereen goede dromen toegewenst..

xxxfijn dat je een leuke dag gehad hebt. Het is je gegund.
quote:kunstje schreef op 15 maart 2012 @ 21:23:

[...]

Je heb het verkeerd begrepen. Ik ben nu alleen achter gebleven. Ik wil helemaal geen ander, moet er nog niet aan denken zelfs. Voel me alleen eenzaam en mis Het. We hadden onze problemen maar in mijn ogen ook heel veel goede dingen en dat mis ik gewoon. Ik weet dat ik nooit meer terug kan naar hoe het was. Misschien ben ik daar gewoon verdrietig over. Dat dat deel van mijn leven definitief voorbij is. Het is niet dat ik zielig wil doen, ik heb vandaag gewoon veel verdriet en morgen ga ik vast en zeker weer verder met mijn ontwikkeling en gelukkig worden, maar vandaag even niet.

Dat is toch ook logisch, en ook goed. Als je blijft hangen in wat er fout was dan is dat toch zonde. En je moet door alle stadia van rouw, tenslotte is de toekomst die voor jou werkelijkheid was er niet meer en in jouw ogen was daar niets mis mee. Nu moet je dat weer bijstellen en dat is niet altijd makkelijk.

Ik denk niet dat er iets mis is aan het toegeven aan je verdriet, zolang je er niet in blijft hangen.

Ik ken je niet, maar je klinkt als een topmens!!!
Weet je wat, laat maar zitten.
hoi allemaal...

laat weinigvan me horen,ik heb niet de energie om te reageren.lees wel met jullie mee.

liefs
zonder tegenslag is er geen overwinning
quote:sartan schreef op 16 maart 2012 @ 07:13:

Weet je wat, laat maar zitten.???
quote:habithere schreef op 16 maart 2012 @ 08:24:

hoi allemaal...

laat weinigvan me horen,ik heb niet de energie om te reageren.lees wel met jullie mee.

liefs

Kop op, habi. Ook voor jou gaat de zon weer schijnen. Gisteren was gisteren en daar kunnen we niets meer aan veranderen. Vandaag is weer een nieuw begin.

Sterkte meisje en dikke knuffel.
Pfff hoi meisjes,

Hier weer een berichtje van mij..

Vandaag is officieel drie weken uit. Verder redelijk contact met mijn ex. Hij haalt de hond op in het weekend en nja we praten wel gewoon. Als ik zijn verhalen hoor over werk etc dan ben ik wel blij dat ik eraf ben enz.

Op een of andere manier lijkt het nu beter te gaan dan toen we nog een relatie hadden, dat is wel een fijn idee, dan weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Merk wel dat ik veel vlucht. Vaak 's avonds weg, kan moeilijk alleen zijn, de stilte valt dan namelijk wel erg op. Kom er wel steeds meer achter dat ik iemand mis en niet specifiek hem.

Net heeft hij de hond opgehaald. Ruim een uur gekletst nog over vanalles en nog wat, ergens zie ik ons nog best wel een vriendschap opbouwen. Ik hou nog wel van hem maar meer op een manier van 'het werkt niet tussen ons maar ik geef nog wel heel veel om je'

Toch is het even wennen om op deze nieuwe manier met elkaar om te gaan hoor. Ergens wel prettig omdat ik hemm niet helemala kwijt ben, maar ergens ook raar omdat je het stukje intimiteit mist.. niet dat dat de laatste tijd van de relatie nog spectaculair aanwezig was maar toch.

Van de week alleen naar het theater gegaan. Emilio Guzman, cabaret, bleek het in zon klein kutzaaltje voor 50 man te zijn.. zit ik daar ook alleen whaha om me heen lege stoelen, alles vol behalve de stoelen naast me. Ik dacht: oh jongens ik ben de pispaal voor vanavond:P viel mee uiteindelijk, maar toch is het raar. Overal stelletjes enz.

Probeer het wel op te pakken allemaal maar wil ook niet teveel vluchten. Merendeel van de dag voel ik me gewoon leeg. En dat is misschien nog wel erger dan boos of verdrietig. Bij hem was er altijd wat aan de hand, ik was altijd vol van verdriet, onzekerheid, vanalles, dus misschien is die leegte ook wel goed.. wie zal het zeggen.. zucht..

en hoe is het met jullie dames?
quote:Tirusha schreef op 16 maart 2012 @ 19:45:

Pfff hoi meisjes,

Toch is het even wennen om op deze nieuwe manier met elkaar om te gaan hoor. Ergens wel prettig omdat ik hemm niet helemala kwijt ben, maar ergens ook raar omdat je het stukje intimiteit mist.. niet dat dat de laatste tijd van de relatie nog spectaculair aanwezig was maar toch.

Van de week alleen naar het theater gegaan. Emilio Guzman, cabaret, bleek het in zon klein kutzaaltje voor 50 man te zijn.. zit ik daar ook alleen whaha om me heen lege stoelen, alles vol behalve de stoelen naast me. Ik dacht: oh jongens ik ben de pispaal voor vanavond:P viel mee uiteindelijk, maar toch is het raar. Overal stelletjes enz.

Probeer het wel op te pakken allemaal maar wil ook niet teveel vluchten. Merendeel van de dag voel ik me gewoon leeg. En dat is misschien nog wel erger dan boos of verdrietig. Bij hem was er altijd wat aan de hand, ik was altijd vol van verdriet, onzekerheid, vanalles, dus misschien is die leegte ook wel goed.. wie zal het zeggen.. zucht..

en hoe is het met jullie dames?

Zo herkenbaar, vorige week in het theater bij mij precies hetzelfde. Alle plaatsen om me heen leeg, zat echt op een eiland. Voel je jezelf wel even heel alleen. Maar goed dat je gegaan bent.

Fijn dat jullie toch nog enigzins bevriend kunnen zijn en blijkbaar werkt het op deze manier voor jullie. Hier is het nog steeds te pijnlijk om hem te zien.

Je bent nu misschien nog een beetje verdoofd. Het is nog maar heel kort geleden en in die leegte vind je uiteindelijk jezelf weer.

Het komt goed meid, niet vandaag of morgen maar het komt goed.

Sterkte!
Heb online te tel rek geopend van hem.. slecht ik weet het. Hij is alleen maar aan het smsen met mij en 06 gebeuren, je weet wel van die flink betaalde sms diensten. Hij is verslaafd eraan ik weet het zeker! Ik kan hem niet helpen hij moet het zelf doen. Rek was 800 euro. maande ervoor ook al eens 1200 en 1600 euro. Hoezo jezelf en anderen naar de klote helpen.

Wat blijkt nu.. Mijn overbuurman zit in de mediation en advocatuur. heb hem gesproken en hij gaat voor een zeer klein bedrag uitzoeken wat in deze mijn rechten en plichten en lasten enz zullen zijn. Ja ja ik zal je advies opvolgen SARTAN! Jullie hadden gelijk. Eens zullen we zien wat we moeten doen. Dan vallen de oogkleppen af en gaan we voor onzelf opkomen.

Het valt me zwaar allemaal. Heb eendeels veel met hem te doen. Maar meer met de zieligheid ervan. niet op liefdesgebied. Ik merk dat ik van dat idee toch flink de kriebels begin te krijgen.

Twee nachten gewerkt. Mijn collegas had ik een email gestuurd met een korte uitleg over mijn situatie. Ze zijn zo belangstellend...

Vannacht in de pauze om 04.00 heerlijk aan de shoarma geweest.. ooh lekker zon leuke baan.

Nou dat was het wel weer. Heb verder niet zoveel meegemaakt. Vanmiddag komen me kindjes weer. thank god. Ik gun ze hun tijd bij hun vader en hij is superdol op ze, maar ik heb ze gemist.
Serieus? Zo'n hoge rekening. Wel triest hoor dat je dat soort dingen gaat doen als man zijnde..

En goed dat je je rechten en plichten laat uitzoeken zo kan het echt niet verder.

Fijne middag met je kindjes:)
Klilnkt inderdaad alsof hij eraan verslaafd is. Goed dat je laat uit zoeken hoe het verder moet. Anders zit jij dadelijk op een houtje te bijten met je kinderen en smijt hij het over de balk met 06-nummers. Dat zijn wel belachlijk grote bedragen.

Sterkte meid, en veel plezier met de kids straks.
ja het is een verslaving. Hij maakt zichzelf kapot zijn bedrijf en niet te vergeten dat hij zijn gezin al naar de knoppen heeft geolpen. En dan aan mij vragen of ik niet extra kan gaan werken en hij had een bdrag van 500 euro pm in zijn hoofd om voor beide kids uit te betalen. Kijk ik ben niet te beroerd om extra te werken, heb nu ook extra nacht gedraaid. maar daarom laat ik uitzoeken hoe en wat.

Ik wil hem graag confronteren met zijn gedrag, maar denk dat dat niet verstandig is..

Wat denken jullie?

Ik hoop gewoon dat hij hulp gaat zoeken voor ziijn problemen.. en dat hoop ik oprecht.
ik voel me er erg rot onder.. wil hem helpen, geef om hem.. maar wil geen relatie meer. Maar wil wel dat hij uit deze soris komt.

Ik ga mijzelf maar es verwennen met wat lekker van de chinees.
Weet niet wat je ermee opschiet door hem te confronteren. Zolang hij zelf niet inziet dat hij een probleem heeft kan je praten tot je een ons weegt, krijg je alleen maar ruzie van. Ik zou zo snel mogelijk zorgen dat je financieel alles op orde krijgt en dat je straks niet mee hoeft te betalen aan zijn sms schuld. Zijn dat dan echt die 'sbs6 na 00.00u sms diensten'?

Kan me gewoon echt niet voorstellen dat er mannen zijn die daarin trappen..

Hopen dat hij hulp zoekt kan je altijd doen, maar het verwachten.. verwacht vanaf nu af aan maar alleen dingen van jezelf.
Hoi dames, lees alles nog mee, wens iedereen heel veel sterkte xxx
zonder tegenslag is er geen overwinning
quote:problemo schreef op 17 maart 2012 @ 11:23:

ik voel me er erg rot onder.. wil hem helpen, geef om hem.. maar wil geen relatie meer. Maar wil wel dat hij uit deze soris komt.

Ik ga mijzelf maar es verwennen met wat lekker van de chinees.Ik heb begrepen dat je nog contact hebt met zijn familie. Misschien kun hen inseinen en kunnen zij met hem praten. Naar jou wil hij waarschijnlijk toch niet luisteren momenteel. Het zou inderdaad heel erg zijn als hij hieraan failliet zou gaan en als hij niet meer voor de kinderen zou kunnen betalen. Ik hoop dat jij niet aansprakelijk gesteld kunt worden voor de betaling. Zoek dat maar goed uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven