Overlast krolse poes
zondag 18 maart 2012 om 16:49
Ja castreren natuurlijk, maar ik begrijp dat het niet jouw/jullie poes is.?
Je kan de eigenaren niet dwingen natuurlijk.
Nare situatie, niet veel aan te doen.
Gelukkig is het wel van voorbijgaande aard.
Sterkte.
Je kan de eigenaren niet dwingen natuurlijk.
Nare situatie, niet veel aan te doen.
Gelukkig is het wel van voorbijgaande aard.
Sterkte.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zondag 18 maart 2012 om 17:03
zondag 18 maart 2012 om 17:06
Stiekem steriliseren zou ik niet doen, denk ook niet dat de dierenarts dat zomaar doet (en ik moest de rekening gelijk betalen). Kun je niet met je buren erover praten? Ik weet hoe vreselijk irritant het is....en tja als ze hem binnen houden en zelf niet kunnen slapen...das hun probleem! Zijn er meer mensen die er last van hebben?
zondag 18 maart 2012 om 17:20
Een kater aanschaffen , dan is het probleem binnen een paar dagen opgelost.
Katten houden niet zo van azijn, dus je kunt overwegen om ´s avonds een fles azijn rond je huis leeg te gieten. Helpt ook goed tegen onkruid.
Een emmer water klaarzetten. Maar de kans dat ze onder jullie raam zit is niet zo groot hoor, een krolse kat die midden in de nacht zit te gillen hoor je ook als ze een paar meter verder zit.
Katten houden niet zo van azijn, dus je kunt overwegen om ´s avonds een fles azijn rond je huis leeg te gieten. Helpt ook goed tegen onkruid.
Een emmer water klaarzetten. Maar de kans dat ze onder jullie raam zit is niet zo groot hoor, een krolse kat die midden in de nacht zit te gillen hoor je ook als ze een paar meter verder zit.
zondag 18 maart 2012 om 17:20
Mama_lein ik ben aan de deur geweest maar ze zeggen dat het een buitenkat is en hij dus buiten blijft omdat ze er zelf niet van kunnen slapen.
Er zijn heel veel mensen die er last van hebben maar dat interesseert ze dus niks..
Vorig jaar hebben we al zo'n last van dat beest gehad en nu weer, heb er echt genoeg van. Maar wat kan je verder doen als zij weigeren om dat beest binnen te houden?
Er zijn heel veel mensen die er last van hebben maar dat interesseert ze dus niks..
Vorig jaar hebben we al zo'n last van dat beest gehad en nu weer, heb er echt genoeg van. Maar wat kan je verder doen als zij weigeren om dat beest binnen te houden?
zondag 18 maart 2012 om 17:21
Ik zou aan de buren vragen waarom ze de poes in vredesnaam niet gewoon laten steriliseren.... wat ze nu doen, haar buiten laten lopen, is eigenlijk het domste wat ze kunnen doen. Niet alleen geeft de poes nu overlast, binnenkort zitten ze waarschijnlijk met een heel nest poesjes, die op hun beurt ook allemaal krols gaan worden
zondag 18 maart 2012 om 17:21
quote:MarianneDavids schreef op 18 maart 2012 @ 16:52:
Iemand die met een poes fokt zal een krolse poes niet buiten laten lopen.
Ik lees nergens in de OP dat poes buiten loopt.
Ze kunnen ook door de muur heen schreeuwen hoor.
Iemand die met een poes fokt zal een krolse poes niet buiten laten lopen.
Ik lees nergens in de OP dat poes buiten loopt.
Ze kunnen ook door de muur heen schreeuwen hoor.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zondag 18 maart 2012 om 17:24
Als ze geen geld hebben, misschien lappen met de buurt.?
Een castratie kost 90 euro zoiets.
6 buren x 15 euro, of is dat een gek idee?
Ik vind het ook zielig voor de poes.
Krols zijn is geen pretje volgens mij.
Een castratie kost 90 euro zoiets.
6 buren x 15 euro, of is dat een gek idee?
Ik vind het ook zielig voor de poes.
Krols zijn is geen pretje volgens mij.
zondag 18 maart 2012 om 17:28
quote:mama_lein schreef op 18 maart 2012 @ 17:26:
Is er geen meldpunt voor overlast bij jullie in de buurt oid?
En eindeloos: jij hebt het over een castratie maar een poes moet je laten steriliseren en das toch net wat duurder ( ik was 180 euro kwijt voor 1 poes...)Dat is heel veel geld hoor. Ik heb een keer een poes en kater tegelijk gebracht, 1x sterilisatie en 1x castratie, was 130 euro. Samen.
En eindeloos: jij hebt het over een castratie maar een poes moet je laten steriliseren en das toch net wat duurder ( ik was 180 euro kwijt voor 1 poes...)Dat is heel veel geld hoor. Ik heb een keer een poes en kater tegelijk gebracht, 1x sterilisatie en 1x castratie, was 130 euro. Samen.
zondag 18 maart 2012 om 17:29
quote:mama_lein schreef op 18 maart 2012 @ 17:26:
En eindeloos: jij hebt het over een castratie maar een poes moet je laten steriliseren en das toch net wat duurder ( ik was 180 euro kwijt voor 1 poes...)
Het heet bij poezen tegenwoordig ook castratie
En meen je dat nou?, is dat zo duur geworden?, ik weet niet wat ik hoor.
Echt niet.
En eindeloos: jij hebt het over een castratie maar een poes moet je laten steriliseren en das toch net wat duurder ( ik was 180 euro kwijt voor 1 poes...)
Het heet bij poezen tegenwoordig ook castratie
En meen je dat nou?, is dat zo duur geworden?, ik weet niet wat ik hoor.
Echt niet.
zondag 18 maart 2012 om 17:30
Castratie van de poes.
Paula Hendriks, dierenarts te Schagen.
De castratie van de poes
Bij het lezen van deze titel zal menigeen de wenkbrauwen optrekken. 'De castratie van de poes', klopt dat wel? Moet dat niet de sterilisatie van de poes zijn?
Het klopt echter helemaal.
In diergeneeskundig Nederland wordt zelden tot nooit gesteriliseerd, maar eigenlijk altijd gecastreerd. Zowel bij katers als bij poezen!
Het verschil tussen sterilisatie en castratie zit in de definitieve wegname van een anatomische structuur. Bij een sterilisatie haal je niets uit het lichaam weg, je laat alles zitten wat er zat en zorgt er slechts voor dat het niet meer werkt: de bekende sterilisatie bij de mens zowel mannelijk als vrouwelijk. Bij dieren gaan we zelden tot deze ingreep over. Bij dieren halen wij eigenlijk altijd iets weg: dit is een castratie.
Bij een castratie van een kater verwijder je de testikels (de ballen), bij een castratie van een poes verwijder je de eierstokken, al dan niet in combinatie met de baarmoeder. In de volksmond wordt nog altijd over de sterilisatie van een poes en de castratie van een kater gesproken: technisch gesproken klopt dit dus niet.
De castratie van de poes
Bij het lezen van deze titel zal menigeen de wenkbrauwen optrekken. 'De castratie van de poes', klopt dat wel? Moet dat niet de sterilisatie van de poes zijn?
In diergeneeskundig Nederland wordt zelden tot nooit gesteriliseerd, maar eigenlijk altijd gecastreerd. Zowel bij katers als bij poezen!
Het verschil tussen sterilisatie en castratie zit in de definitieve wegname van een anatomische structuur. Bij een sterilisatie haal je niets uit het lichaam weg, je laat alles zitten wat er zat en zorgt er slechts voor dat het niet meer werkt: de bekende sterilisatie bij de mens zowel mannelijk als vrouwelijk. Bij dieren gaan we zelden tot deze ingreep over. Bij dieren halen wij eigenlijk altijd iets weg: dit is een castratie.
Bij een castratie van een kater verwijder je de testikels (de ballen), bij een castratie van een poes verwijder je de eierstokken, al dan niet in combinatie met de baarmoeder. In de volksmond wordt nog altijd over de sterilisatie van een poes en de castratie van een kater gesproken: technisch gesproken klopt dit dus niet.
zondag 18 maart 2012 om 17:32
zondag 18 maart 2012 om 17:32
quote:Eindeloos schreef op 18 maart 2012 @ 17:30:
Castratie van de poes.
De castratie van de poes
Bij een castratie van een kater verwijder je de testikels (de ballen), bij een castratie van een poes verwijder je de eierstokken, al dan niet in combinatie met de baarmoeder. In de volksmond wordt nog altijd over de sterilisatie van een poes en de castratie van een kater gesproken: technisch gesproken klopt dit dus niet.Lekker belangrijk
Castratie van de poes.
De castratie van de poes
Bij een castratie van een kater verwijder je de testikels (de ballen), bij een castratie van een poes verwijder je de eierstokken, al dan niet in combinatie met de baarmoeder. In de volksmond wordt nog altijd over de sterilisatie van een poes en de castratie van een kater gesproken: technisch gesproken klopt dit dus niet.Lekker belangrijk
zondag 18 maart 2012 om 17:33
quote:exces schreef op 18 maart 2012 @ 17:28:
[...]
Dat is heel veel geld hoor. Ik heb een keer een poes en kater tegelijk gebracht, 1x sterilisatie en 1x castratie, was 130 euro. Samen.
2 jaar geleden heb ik een buurvrouwtje geholpen met vervoer.
poes dan, was gecastreerd.
Was, om en nabij, 90 euro.
Maar ja,mij kan je alles wijsmaken, dat het dan zo duur geworden was.
[...]
Dat is heel veel geld hoor. Ik heb een keer een poes en kater tegelijk gebracht, 1x sterilisatie en 1x castratie, was 130 euro. Samen.
2 jaar geleden heb ik een buurvrouwtje geholpen met vervoer.
poes dan, was gecastreerd.
Was, om en nabij, 90 euro.
Maar ja,mij kan je alles wijsmaken, dat het dan zo duur geworden was.