Werk & Studie alle pijlers

WW en werken

18-03-2012 22:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds donderdag heb ik een baan via het uitzendbureau. Ik ben heel blij met deze baan, een hele leuke functie bij een organisatie waar ik al langer mijn zinnen op had gezet, maar....het is maar voor 16 uur.

Momenteel ontvang ik WW met daarop een bovenwettelijke uitkering voor 24 uur. 24 uur is in mijn ogen ideaal in de combinatie met mijn gezin en wat er dan binnenkomt aan salaris.

Wat is nu wijsheid;

Gewoon gaan voor die 16 uur. Wie heeft ervaring met zo weinig uur? Overigens is die 16 uur verspreidt over 3 dagen. Dat is ook wel weer jammer, maar helaas heb je tegenwoordig niet veel te kiezen als parttimer. En dan mijn WW stopzetten.

Of mijn salaris laten aanvullen met die WW en bovenwettelijke uitkering en hopen op iets erbij voor 8 uur en anders een andere baan. Ik blijf dus actief door solliciteren. (heb overigens ook nog een en ander lopen)

Persoonlijk voel ik het meest voor dat laatste. Het is echt een superfunctie maar zet qua salaris niet echt zoden aan de dijk. Aan de andere kant hebben we wel minder opvang nodig omdat het maar zo weinig uren zijn. Alleen omdat het werktijden zijn buiten de schooltijden om, heb ik wel het maximale aan opvang nodig.

Pfffff.

Wie heeft tips en ervaring met iets dergelijks?
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 18-03-2012 22:19
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
werken en gewoon verder solliciteren
Werken is altijd veel beter als niet werken. Maakt niet uit hoe veel uren.

Daarnaast gewoon door blijven solliciteren.
Werken natuurlijk. Wie weet kom je bij deze werkgever straks wel in aanmerking voor meer uren.
Zouden jullie dan wel of niet de WW laten doorlopen? Ik ontvang zeg maar niet zo graag van de staat, voel me er schuldig om. Ondanks dat ik me suf solliciteer. Ik zit vanaf begin februari al in de WW.
Dat ik die baan niet aanneem is ook geen optie hoor. Ik wordt gek van het thuiszitten dus wil maar al te graag aan de slag.
die 8 uur ww zou ik wel gewoon door laten lopen, daar heb je m.i. gewoon recht op, daar heb je de afgelopen jaren ook gewoon voor betaald.
quote:Annie.Ooi schreef op 18 maart 2012 @ 22:16:

Zouden jullie dan wel of niet de WW laten doorlopen? Ik ontvang zeg maar niet zo graag van de staat, voel me er schuldig om. Ondanks dat ik me suf solliciteer. Ik zit vanaf begin februari al in de WW.Je hebt er zelf premie voor betaald, dus je hoeft je niet schuldig te voelen. Hartstikke goed dat je je suf solliciteert. Hopelijk vind je snel iets dat beter past dan de 16 uur die je nu kunt krijgen.
Je hebt er inderdaad zelf premie over betaald, dus daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Als jullie het redden met je inkomen nu zou ik er wel over denken om de ww stop te zetten.

Ik neem aan dat je nu een tijdelijk contract hebt? De kans is er dus nog dat je straks weer zonder baan zit (al hopen we natuurlijk van niet voor jou), hoe zit het dan met je rechten op ww als je dit nu door laat lopen? Je hebt kans dat je dan minder lang recht hebt op ww omdat je nu nog steeds ww krijgt. Dit is een beetje een klok klepel verhaal, ik heb namelijk wel eens zoiets gehoord, maar hoe het precies zit weet ik eigenlijk ook niet, maar het is wel de moeite van het uitzoeken waard.
Wanneer je korter dan een jaar WW ontvangt, vindt er urenaftrek plaats. Je ontvangt dus nog 24-16=8 uur WW per week. Je bent dan voor deze 8 uur nog gewoon sollicitatieplichtig. Weet je hoeveel maanden je recht hebt op WW?
Je hebt gewoon recht op ww-aanvulling tot 24 uur! Hoef je je niet schuldig over te voelen.
Dus 16 uur werken en 8 uur WW. Kan en mag gewoon. Je bent wel verplicht om te blijven solliciteren voor die 8 uur!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven