hoeveel mb internet op je telefoon?

20-03-2012 12:41 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een telefoonabonnement van Simpel met 300 minuten en 100 smsjes.

Nu heb ik mn abonnement van mn vodafone-datastick opgezegd, omdat ik dat ding alleen maar af en toe onderweg gebruik en dus 20 euro per maand weggooi in mijn geval.

Nu denk ik er dus over om dan bij simpel toch een internetbundel te nemen om zo nu en dan mn email onderweg te kunnen kijken, miss ook te gaan whatsappen (?) ipv smsen en af en toe een adres en route op te kunnen zoeken, maar zeker niet om filmpjes te kijken enzo. Hoeveel mb heb ik hier ongeveer voor nodig? Bij simpel kan ik kiezen vanaf 50 mb E2,50, 100mb E5,00 enz.. Iemand enig idee?
Ik heb laatst de watchdog app geïnstalleerd op mijn telefoon, dan kun je precies zien hoeveel je verbruikt. Ik zit thuis op WiFi en verbruik onderweg voor de dingen die jij noemt maximaal 200 mb per maand. Met 100 zou ik het niet redden.
Ik verbruik, voor precies hetzelfde als wat jij doet (al gebruik ik what's app heel vaak!) ongeveer 300/350 mb per maand.
What's app verbruikt echt bijna niets. Geloof dat ik in 3 maanden tijd 2 mb had verbruikt ofzo. Mail binnen halen is ook niet zoveel. Kan je niet eerst voor 100mb gaan en dan eventueel later nog verhogen? Daarnaast zal ik gewoon standaard je wifi aanzetten. Zodra je dan ergens een open draadloosnetwerk heb gaat je telefoon dat gebruiken.
quote:Kokmeeuw schreef op 20 maart 2012 @ 13:03:

Ik verbruik, voor precies hetzelfde als wat jij doet (al gebruik ik what's app heel vaak!) ongeveer 300/350 mb per maand.

Dat zou betekenen dat je ongeveer 10.000 WhatsApp berichten per dag verstuurd.

Ontvang/Verstuur je veel foto's via WhatsApp/E-mail?
Ik verbruik niet eens 100MB per maand en zit behoorlijk intensief op FB en Twitter. Waar mogelijk, gebruik ik WiFi.
Ik verbruik gemiddeld zo'n 400 mb per maand (Whatsapp, mail, Facebook, Wordfeud, andere spelletjes, forum, zoeken op internet e.d.) waarvan zowat de helft op Wifi, dus ik heb minimaal 200 mb nodig. Maar ik heb persoonlijk liever meer. Laatst was ik 800 mb kwijt in één maand (waarvan 300 via Wifi) ivm nieuwe auto zoeken, dus veel websites bezoeken en foto's kijken. Toen was ik heel blij dat ik een 500 mb bundel heb!
quote:mooiedromen schreef op 20 maart 2012 @ 13:09:

What's app verbruikt echt bijna niets. Geloof dat ik in 3 maanden tijd 2 mb had verbruikt ofzo. Mail binnen halen is ook niet zoveel. Kan je niet eerst voor 100mb gaan en dan eventueel later nog verhogen? Daarnaast zal ik gewoon standaard je wifi aanzetten. Zodra je dan ergens een open draadloosnetwerk heb gaat je telefoon dat gebruiken.

Heb dit eens opgezocht, en je schijnt slechts 1kb per berichtje te gebruiken met whatsapp, bij lange berichten maximaal 1.5kb.. Ik heb een 1G bundel, maar ik gebruik dat internet ook echt overal: dingen opzoeken, social networking, whatsapp, spelletjes, etc etc..

Als je zoals je zegt het alleen onderweg gebruikt, heb je aan 200mb genoeg hoor! Moet je er wel voor zorgen dat je niet teveel diensten op je telefoon hebt die constant zichzelf updaten (zoals Facebook updates ed) Als je je internet ook gebruikt om te navigeren (bijvoorbeeld met googlemaps) zal ik wel een wat hogere bundel nemen, dat vreet data:O Zie net dat je dit maar af en toe doet:)

Als je inderdaad ook wifi aanzet zoals meer mensen hier zeggen denk ik dat je aan 200mb genoeg hebt. Mijn broertje heeft ook 200mb en die is de godganze dag aan het facebooken, pingen en whatsappen, dus als hem het lukt

Verder gewoon zon verbruiksapp installeren, kan je precies zien wat je gebruikt. Ik kijk zelf altijd op de persoonlijke verbruiksmeter op de site van mijn provider (Vodafone), weet niet of jouw provider dit ook heeft?
Ik verbruik 1 gig per maand, ongeveer 300-400 mb onderweg en ongeveer 600-700 mb thuis op de wifi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven