Mode & Beauty alle pijlers

Het lastigste weer

20-03-2012 12:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, vinden jullie dit ook niet het meest lastige weer wat er is om je te kleden? Trek je een leuk zomers jurkje of linnen broek aan met open schoentjes en lig je morgen ziek op bed, of trek je een dikke trui en laarzen aan, waardoor binnen een mum van tijd gaat zweten? Ik heb getracht voor een middenweg te kiezen.

Jullie?
Ik draag nu een voorjaarsjurkje met niet al te dikke maillot, elegante laarzen en een wat dunner vest.

Sta idd zelf ook te dubben voor m'n kast

's morgens omdat alles of te zomers of te winters is!
Ja, helemaal omdat ik geen zomerjas heb :(

Alleen een hele dikke winterjas en verder ook niks handigs qua vest enzo.
Van een zomerjurkje en open schoenen wordt je niet ziek met dit weer.

Draag laagjes, dan kun je iets uittrekken als het te warm wordt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja erg he? Vanochtend de deur uitgegaan op slippertjes, koude voeten gekregen dus toch maar thuis een paar pumps gaan halen, en nu heb ik weer zoiets van: hmm...toch maar weer de teenslippertjes haha
Hmm.. en bij -10 roep jij dan blij 'wat een gemakkelijk weer vandaag' ?
Er is toch nog een middenweg tussen dikke coltruien en jurkjes met spaghettibandjes? Tussen laarzen met bontvoering en open schoentjes ?

Een dun vestje bijvoorbeeld. Een bloes of shirt met lange mouwen. Een minder dikke broek dan je draagt als het winter is. Een panty i.p.v. een legging.

Enkellaarsjes of pumps kunnen prima bij dit weer.
Ik draag een shirt met lange mouwen en een spijkerbroek. Verder heb ik een gevoerde zomerjas.
Ik heb gewoon een longsleeve met een blazertje en een jeans aan. Niets moeilijks aan dit weer!
quote:girlinthefire schreef op 20 maart 2012 @ 12:51:

Hmm.. en bij -10 roep jij dan blij 'wat een gemakkelijk weer vandaag' ?Ik heb geen problemen met -10. Vind ik in meerdere opzichten prettiger dan +30.
Hier toch nog echt dikke sokken, laarzen, broek, tuniek en (binnen) 2 fleecevesten. En ja ik woon gewoon in Nld. maar graag nog een graad of 10 erbij
Ik heb een legging aan een wit dun bloesje en daar overheen een kruizing tussen een jurk en een trui deels van wol deels katoen. En toen ik net naar de brievenbus liep heb ik een echte wollen gehaakte poncho aan gedaan/over me heen gedaan en dat was warm genoeg. k heb ook geen verwarming aan nu. t is hier 19 graden in de kamer.
Ik draag nu veel vestjes, colbertjes, jasjes... Kan ik mezelf een beetje uitpellen in de loop van de dag.

Nu een lange chinobroek, met daarop een lang hemd, daaroverheen een shirt met korte mouwen, en nog een vestje met lange mouwen.
Hier zat vestjes in de kast hangen, die ik nu aantrek over een shirtje. In de middag ga ik meestal lopen en kan die weer even uit en daarna weer aan.

Hoezo lastig weer? Het is heerlijk!
Gewoon een lange broek en iets met lange mouwen, maar niet te dik. Het enige lastige is dat het 's morgens nog vriest, maar verder is het heerlijk!
Ik vind het juist makkelijk nu! Ik hou van getailleerde colbertjes en jasjes en jurkjes met vestjes en leggings met lange shirtjes erover en nog meer vestjes met riemen eromheen in mijn taille of gewoon een verschoten spijkerbroek met enkellaarsjes.

Ik zie het probleem helemaal niet! Erger me eerder aan de winter wanneer het buiten - 10 is en binnen 20 graden en je daardoor de hele dag allerlei lagen aan het aan en uitdoen bent.
Ik heb een spijkerbroek aan, shirtje met korte mouw en dunne gebreide katoenen trui. En ik heb het koud. Dus over alles heen heb ik nu ook nog een fleece vest aangedaan. Zit al de hele ochtend stil aan mijn bureau met wat verstelwerk, wat huiswerk etc.
Wat ik inderdaad meer bedoel is dat het verschil tussen ochtend en middag groot is. Laagjes zijn wat dat betreft een uitkomst...val me niet aan please..tis maar een opmerking haha

Ow en -10 is NIET mijn ding nee haha. Dan blijf ik binnen bij de kachel
Laagjes. Dan kun je je trui of vest altijd uittrekken als het te warm wordt.
Hier de ´uienlook´.

Zomerbroek van een wat dikkere stof (in hartje zomer bedoeld voor regenachtige dagen).

Topje

T-shirt korte mouw

Vestje lange mouw

Dun jasje/jeansjack

Bodywarmer

Pantykousjes, dichte zomerschoenen.

Ik wissel de hele dag door. Vestje uit, bodywarmer weer aan. Bodywarmer uit, jack aan. Jack weer uit, shirt uit, vestje aan.....
Skinnyjeans met enkellaarsjes, t-shirt met korte mouwen en daarover een jasje met een oversized sjaal (zo'n modieus ding, geen wollen wintersjaal) en in mijn haar een zonnebril. Ready to go! :D maar soms heb ik ook moeite de gulden middenweg te vinden.
Dun tricot wikkelvestje met lange mouwen

Mouwloos topje

Soepele zwarte pantalon. Zulke broeken draag ik het hele jaar door, alleen niet als het heel warm is

Enkellaarsjes

Pantykousjes

Voor buiten: suede jasje + tricot sjaal. Was vanochtend vroeg eigenlijk te koud om mee bij de bushalte te staan.
Nee, niet het lastigste weer. Ik draag alleen maar jurkjes. En dan ook nog voornamelijk zwart/grijs. Ik heb ze in allerlei vormen. Dus vandaag gewoon een wat dunner stofje. En als het wat kouder is wat dikker. Ik vind van dit soort dagen juist dat mensen net doen alsof het al zomer is. Maar ik heb nog geen zwaluw gezien...
Spijkerbroek en een longsleeve / tshirt evt met een colbertje of bolero.

Ik vind het wel lastig om jurkjes te vinden die hierbij passen.

Ik zie er altijd of te netjes uit of het zijn flodderjurkjes.
Nu al slippers aan?? Er is nog hier en daar nachtvorst hoor, brrrr.

Hier gewoon een shirt met lange mouwen en een spijkerbroek. Maar dat draag ik ook bij -10, alleen trek ik dan nog een vestje aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven