Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Klinkt goed Zoebie! Hier is half april ergens een rommelmarkt, ik zou er ook eens moeten gaan staan, mijn huis staat te vol met spullen. Ik wil het wat strakker hebben qua inrichting en dat gaat alleen met het vuilnisvat erbij, zei mijn man laatst heel treffend ! Ik moet ruimen er staan teveel tuttemerullen, maar dat lukt me vast niet meer voor half april.Trouwens als ik een kraam wil huren ben ik al te laat.

Morgen dus weer naar het lab brrrrrrrr wat moet je vaak........

Meepie houden zo! samen is leuker dat is een feit.

Sjur welcome home!
Jaaa, ik ben er weer. Zoeb was iets enthousiast we landden om ongeveer 12.30 Dank voor de uitnodiginh voor een bakkie Zoeb, komt er zeker een keer van. Ben nu wel blij dat ik op mijn eigen bank zit Was 2 zit in de machine en ik zit in te kakken. Was best vroeg vanmorgen!

Meepie, ik vind het zo knus klinken hoe jij en de eet-meneer langzaam iets opbouwen. Of dat nou vriendschap of iets meer wordt, dat zie je latde wel toch? Vooralsnog gewoon genieten!
Meepie, lief van je dat je bloemen brengt aan je ex-collega. Wat zijn er toch veel vrouwen getroffen door die ziekte, ongelofelijk hoe vaak je het hoort.

Gelukkeling, had je nu al een kraam moeten huren voor de rommelmarkt in april?

Dat is dan best een gewilde happening; hier hadden ze afgelopen zondag rommelmarkt en je kon op de ochtend zelf gewoon nog aankloppen.

Morgenochtend inderdaad bloed prikken, en Ro gaat zijn ontslagpapieren ondertekenen, dat wordt een drukke ochtend!

Sjur, welkom terug, geniet van je bank en je huis, thuiskomen is ook heel fijn hè :-) Vakantie is fijn, maar weer in je eigen huis zijn ook, vind ik altijd.

Zoeb, wat toevallig, ik heb laatst ook al mijn plastic bakjes uitgezicht, met deksels en al Ik was het ook zat, steeds moeten graven en zoeken naar een deksel, ik heb heel wat weggegooid, maar ach.

Lekker dat de kelder zo opgeruimd is!

Wie weet ga ik morgen boven nog even verder, ik word helemaal aangestoken zo.

We gaan het niet laat maken; Ro is moe van al het sjouwen en werken in het oude huis, en ik ben gewoon altijd moe.

Die koorts gaat maar niet weg, echt superrot. Wie weet komt er iets uit het bloedonderzoek morgen.

Phoehee, hoe is het met Okkie en met jou?
Mijn plastic bakjes zijn uitgezocht en ik heb er een hoop over zonder deksel en een hoop deksels die nergens op passen. :-) Weg ermee inderdaad Bo. Opgeruimd staat netjes. Er staan nu nog vier bananendozen in de kelder die mee kunnen zondag. Waarom heb ik in hemelsnaam drie broodrooster en drie koffiezetapparaten die het allemaal nog doen.

De kelder is opgeruimd. En ik heb zelfs nog een hele lege plank op mijn rek. Hoe fijn is dat. Die moet ook leeg blijven. Over twee weken is Jan jarig en hij wordt 60 dus ik ga een feestje bouwen. Dan kan ik daar het eten en de vlaai op zetten.

En nu ga ik Harrie Potter en de half-blood prins verder kijken.

ik had zo'n toverstok moeten hebben voor de kelder, dan was ik er zo klaar mee geweest.

Bo slaap lekker.
Goedemorgen allemaal.

Bo vandaag weer prikken. Ik duim dat het beter is dan de vorige keer. Moet het altijd uit een ader trouwens? Ik weet dat ze bij Nien altijd de vingerprik deden. Zij moest ook iedere week en als er iets niet goed was vaker.

Zo te zien lag iedereen er vroeg in gisteravond.

Ik heb nog cd's uitgezocht, weggegooid en de lege doosjes bewaard. Er zaten nog een hoop spelletjes bij voor Windows 3.1

En diskettes van Scouting uit 1998 met verslagen van vergaderingen. Ik neem die vanmiddag mee naar mijn werk. Wij hebben nog een diskettestation op de pc. Ben benieuwd wat er op staat. Ik neem een usb stick mee, dan kan ik ze overzetten.

Ik vond Harrie Potter een beetje tegenvallen, dus ik ben nog van alles gaan doen.
Goedemorgen,

ben terug van het bloedprikken. Dat gaat gewoon uit een ader hoor, er is teveel bloed nodig om het uit de vinger te halen (vijf buisjes), gelukkig maar, want ik heb een hekel aan dat gepoer in mijn vinger, die is te gevoelig.

Even thee zetten, ben nuchter; kom zo weer terug :-)
Wat jammer dat de film tegenviel, Zoeb!

Grappig dat je nog diskettes gevonden hebt; als ik die hier zou vinden zou ik niet weten wie ze nog kan aflezen; er is een hoop veranderd in korte tijd op computergebied.

Wat ben je van plan voor Jans verjaardag? Zestig jaar moet inderdaad gevierd worden, prachtige leeftijd en als dàt geen reden voor een feestje is
Goedemorgen lieve meiden, lekker geslapen?

Zoebie ik zou hier ook geen diskettes meer kunnen afspelen, het was toen zo modern haha!

60 is inderdaad een hele mooie leeftijd, (maar wat klinkt het bejaard) ik word het zelf over twee maanden ook, niet te begrijpen hoe snel de tijd gaat, ik ben in elk geval erg blij dat ik zover gekomen ben.

Bo prikken ze nu een beetje goed? ik hoor je daar niet over dus ik hoop het. Jammer dat je nog steeds niet minder moe bent.

Lieve Phoehee hoe is het bij jullie?

Ing hoe was het op naailes, snap je het nu?

ik heb via het hamsterforum een toekomstig hamstertje gevonden, erg schattig zijn ze, ik zet een linkje naar de foto's van het nestje, nu heb ik nog twee weken om aan het idee te wennen en kan ik volop meegenieten door de foto's.

http://hamstery-indigo.webklik.nl/page/lotusxtobias
Ik kan thuis de diskettes ook niet meer uitlezen. Geen diskettestation meer. Dus op het werk maar doen. Ik heb avonddienst en als het rustig is, dan gaat het wel lukken.

Ik heb op zolder nog zo'n megacomputerscherm staan. Loodzwaar.

Zou ik die nog kwijtraken zondag?

Ik heb net 200 viooltjes gekocht. Paars, oranje, lila en geel. Even de tuin een beetje opfleuren. Ik vind het maar kaal allemaal.

En viooltjes doen het altijd goed en kunnen tegen de vorst. Djeez wat is het nog koud buiten.

Net bij de DHZ winkel waar ik de violen kocht liet een man een emmer verf vallen. Die had hij onder de snelbinders gezet. Tsja, dat moest wel misgaan. Hij stond voor me bij de kassa. Kostte ¤ 28.- Maar hij kreeg een nieuwe voor de helft van de prijs. Pijnlijk lijkt me dat evengoed.
Gelukkeling wat schattig die hamstertjes. Ik dacht eerst dat ze het over een doof hamstertje hadden, maar het is de naam.

Ik vind die bruine ook wel erg leuk. Zou bijna overstag gaan.
Snap ik het nu? Nee... Maar ik moest het in ieder geval anders doen dan in de beschrijving stond, maakt het nog gemakkelijker :-S

Ik moest de goede kant van mijn bieslapje op de verkeerde kant van mijn stof leggen, aan elkaar spelden, naaien en vervolgens de vrije stof wegknippen (dus bijna de hele 1,5cm aangeknipte naad). Vervolgens moest ik 'm open strijken en de goede kant van mijn bieslapje over de naad heen vouwen. Deze wordt dan vastgespeld op de verkeerde kant van mijn vestje.

En verder ben ik nog niet. Ons juffie snapt niet dat ik, op het moment dat ik bezig ben, wil weten waar ik heen ga. Ik kan niet in stapjes denken, ik wil gewoon weten waar ik heen werk. Heel frustrerend. Vanavond kijken hoe ver ik kom.

En dan over een aantal weken met Luont samen onder het genot van een grote pot thee de knipmodes doorbladeren en zelf proberen hoe ver we komen. Wij zijn niet voor deze lesmethode gemaakt
Het lijkt me ook erg frustrerend als je steeds een week niet verder kunt omdat je het vervolg niet weet, maar goed dat is het leerproces nu eenmaal.

Ik heb nooit echte les gehad, maar zag van kleins af wat mijn moeder deed dus zo leer je wel het een en ander.

Als je die basisdingen onder de knie hebt komt de rest al doende.

Ja lief hè die hamsters, de kleur heet dove, van duif denk ik, dat grijze. Het is een hele wetenschap hoor dat fokken met dominante kleuren enz. Nou ja ik hoop dat er een tam hamstertje uit komt, ik neem aan dat het feit dat het in ieder geval niet bij een dierenwinkel in zo'n laatje hoeft te zitten al winst is.
Gelukkig kan ik vanavond al verder, heb een inhaalles. Volgens mij hebben we dan nog twee lessen staan waarin ik waarschijnlijk alleen een patroon kan knippen en op zoek moet naar stofjes en dan is het alweer klaar. Ik denk dat we wel veel hebben geleerd, maar die lerares is niet zo gestructureerd en kan eigenlijk niet uitleggen. We worden dus wel autodidact

Lijkt me ook, gelukkeling, dat de eerste periode dat zo'n beestje op aarde is en niet in een laatje wordt gepropt alleen maar goed is. Ook voor de periode daarna. Leuk hoor, mocht je weer een nieuwe krijgen!

Bo, jij was snel weer terug van het prikken! Kunnen ze dat op het lab eigenlijk beter dan de wijkverpleging die langskomt? Ik hoop dat je niet weer met twee blauwe armen zit...
Het lab is al om 07.30 open hoor En dan zit de wachtkamer al vol, kun je nagaan. Ook op het lab hangt het af van wie er prikt of het goed gaat.

Gelukkeling, wat gaaf die hamstertjes!! Wat een lieve fotootjes, ik krijg ook weer helemaal zin.

Ik heb het maken van kleding ook zo geleerd, al doende met mijn moeder; dat scheelt.

Ing, lekker handig, zo'n lerares! Zo leer je inderdaad niet echt wat, jemig zeg, ik zou ook wel willen weten waar je precies naartoe werkt.

Zoeb, 200 viooltjes, dat zal mooi worden!

Hier was het vanochtend ook zo koud, maar de zon schijnt tenminste weer en de grond begint op te drogen

Dat blik verf zal me een troep gegeven hebben trouwens! Wel keurig dat hij een nieuw blik voor de helft van de prijs mee mocht nemen, dat vind ik echt aardig van de DHZ-zaak.
Ik heb wel een blauwe maandag naailes gehad, maar het ging me te langzaam. Ik ben ik, lange draad, luie naaister en aan rijgen heb ik een broertje dood. Als het zonder kan, doe ik het zonder. Hup met spelden onder het naaimachine en naaien. Wordt je heel handig in.

180 viooltjes zijn gepoot. De hortensia's zijn gesnoeid. Shame, had allang moeten gebeuren want ze lopen al heel erg uit en met die dorre pieken ertussen zag er niet uit. Het wordt zo wel een border met hortensia's want ze komen één keer per jaar bij Nienke vandaan. Er stonden nu alweer twee potten met zo te zien dorre takjes, maar ze komen altijd uit als ze in de volle grond staan. Heerlijk die kleuren. De tuin ziet er meteen heel anders uit.
Bo ik vond het ook netjes van de Praxis.

Ik heb maar niet gezegd dat die man twee blikken had, onder iedere snelbinder één. Ik hoorde het blik vallen. Bruine tuinbeits.

Zo'n oud mannetje weet misschien ook niet beter. Ik hoop dat hij nu een tas genomen heeft.
Ben ik weer.

Ik was gister zelf ook ziek, koorts. Afgelopen nacht ook nog flink gezweet maar nu voel ik me alleen nog maar zwaar verkouden. Ik zit buiten in de zon onder een fleecedekentje, Okkie slaapt.

Hij knapt ook langzaam aan op, nog steeds hangerig en snel piepen maar ik zie verschil. Soms wil hij alweer even zelf spelen en hij eet ook weer beter.

Bo wil jij ook weer een nieuwe hamster? Ik vind die van gelukkeling erg mooi (en fotogeniek!)

Zoebie in jouw tuin ben je die viooltjes zo kwijt, kwa aantal dan hè, het blijft een boel werk.

Sjur welkom thuis weer! De lente gaat hier gewoon verder.
Phoehee, het zit jullie ook niet mee zeg.

Ik hoop voor jullie dat met het mooie weer ook het ziekzijn de deur uit gaat. Fijn dat Okkie langzaam opknapt, maar wat duurt het lang.

Ik ben al mijn violen kwijt. Alle bakken staan barstensvol.

Gezellig.

Ik ga snel douchen en proberen mijn nagels schoon te krijgen en dan werken.
Geluk ik smelt bij de foto`s van de hamsters. Wat zijn het toch een leuke beestjes. De kinderen hadden ze vroeger ook.

Zoeb 200 viooltjes wat zal dat een lekker lente gevoel geven.

Ik heb de braam eens even flink terug genoeid vanmiddag.

Phoehee beterschap.

Hier ook een luie naaister. Rijgen wat is dat hihi. Soms splet ik het en dan hup onder de machine door. Ing fijn dat je vanavond weer verder kunt met je werkstuk.
Nou dat is weer lekker werd mijn post niet verzonden. Zag de bui al hangen dus had het snel even gekopieerd. Dus nu poging 2.

Blijkt hij er dus toch te staan.
Oh, rijgen doe ik ook niet hoor Meepie! Haha, de laatste keer dat ik iets geregen heb is alweer tien jaar geleden of zo

Zoeb, werk ze! Leuk dat je tuin nu vol viooltjes staat, dat zal er lief uitzien!

Phoehee, heel veel beterschap voor jou & je lieve Okkie. Wat een pech toch de laatste tijd; ik hoop dat met een nieuw seizoen ook een nieuwe berg geluk voor jou en je gezin aanbreekt.

Gelukkeling, die kleur grijs is inderdaad mooi! Ik vind het een leuke site, zit er al de hele dag op te klikken :-)

Ik heb net weer geslapen, niet te geloven hè, wat ik allemaal wegslaap tegenwoordig.
Ik ben vergeten voor Jan alvast aardappelen te koken. Nou ja,. dat kan hij zelf ook.

Ik zat gisteravond even een krantje te lezen aan tafel en ik had wat kaarsjes aangestoken. Zie ik opeens mijn krant in brand staan.

Dus ik begin met een ander stuk krant op het vuur te slaan, maar dat hielp dus niet. Ik heb de krant toen dubbelgevouwen met het vuurtje naar binnen en toen doofde het ook meteen. Jan en ik lagen dubbel van het lachen.

Tsja nu krijg ik dus een sms'je dat ik geen krant mag lezen op mijn werk.
Trouwens, maar goed dat wij geen tafelkleed hebben, want de tafel heeft er wel een brandvlekje bij.
Haha Zoebie, lekker handig die kaarsjes! Wat heb je weer veel energie al de violen er al in, chapeau!

Phoehee wat vervelend meid, ik hoop dat je snel weer in orde bent.

Wat let je Bo, je hebt de kooi al staan dus je kunt er eentje gaan halen. Ja leuke site hè, die mevrouw doet er veel aan, ze update hem elke dag, ik vind het ook zo grappig dat er zelfs foto's van de kindjes in de maak bij staan

Het laatst dat ik iets geregen heb was een mooie zwarte wollen pantalon die korter moest, die moest met de hand en persen op de strijkplank dus vond ik het wel zo handig om even te doen.
Omdat juffie er niks van snapt moet ik f*cking opnieuw beginnen met die bies...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven