Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Haha Bo, dat is zeker een opluchting. Stel je voor, zou je je toch niet helemaal fijn bij voelen. Je wilt ze dan toch iets speciaals voorzetten en met jou moeheid nu, lijkt me het ook niet zo handig.

Sam heeft tot drie uur geslapen. Daarna heeft hij lekker buiten in de wandelwagen rond liggen kijken.

Nu ben ik aan het werk, niet gegeten, want we gaan met collega's naar de mc Donalds na het werk. Had nog wel heel snel een pak biscuitjes uit de kelder meegenomen. dus die nam ik maar eentje, bah die smaakte een beetje oudbakken. Kijk ik op de datum: Houdbaar tot 30-10-2011. (Ook nog Nienkes verjaardag)

Beetje ver over datum. We hebben weer even gelachen.

Wat erg eigenlijk. Dit weekend toch echt mijn kelder flink op gaan ruimen is geen overbodige luxe.

Inderdaad een goede reden om je kelder eens uit te mesten; Ro doet momenteel hetzelfde in ons oude huis en wat dààr allemaal tevoorschijn komt... daar zijn jouw biscuitjes niks bij!

Werk ze & veel plezier vanavond met je collega's!

Ik ga zo weer slapen, ik hou het gewoon niet langer. Die stomme moeheid, en nog steeds koorts; ik ben toch wel benieuwd wat er uit de bloedtest van vandaag gaat komen.

En vooral of ze er iets aan gaan doen, als het niet opknapt.

Ik wens jullie dus een mooie avond & fijne nacht, en tot morgen!

PS Meepie, ben je geslaagd?
Plotseling bezoek en een onopgeruimd huis is niets. En ondanks dat het bezoek het echt wel begrijpen zal zit je zelf niet lekker. Andere keer maar weer.

Gelukkeling het jurkje/tuniekje is prachtig! Inderdaad mijn stijl (en maat). Ik ga je een foto sturen als ik het aan heb. Lief van je

Ingmagh super dat je fitter bent dan de rest en heel herkenbaar.

Zoebie en ramen lappen? Zijn dat ook afkickverschijnselen?

Okkie was vanmorgen nog erg vedrietig en had koorts en vanmiddag knapte hij langzaam op en at zelfs wat.
GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alles ging goed alleen die 15 meter dus niet, zag een rooster aan voor een voorwep wat we na die 15 meter moesten opduiken, was niet de enige. Maar dat mag de pret niet drukken ik heb het gehaald. Daarna nog even met een noem het toch maar collegaatje een hapje gegeten bij de mac.

Bo wat lekker dan al dat kabaal, waren jullie er van op de hoogte gesteld? IK hoop dat je bloedwaaeden weer aan het stijgen zijn en fijn dat d eburen een andere keer komen. Ik vind het wel aandoenlijk dat Ro ze uitnodigd.

Phoehee hoe is het nu met Okkie?

Ik ben moe dus ga lui voor de buis hangen morgen om 10.00 uur een orkestrepetitie dus op tijd mijn bed uit.

Fijne avond allemaal.
Yeah Meep. Wat fijn, gefeliciteerd.

Bo, soms weet je niet eens wat er allemaal in zo'n kelder ligt.

Zie Ro nu voor me met volle vuilniszakken over datum pakjes en zakjes. Zoals ik dus, want ik had toch een tijdje geleden het gedeelte waar het eten staat al helemaal opgeruimd. Niet goed gekeken dus met deze sultana's.

quote:phoehee schreef op 16 maart 2012 @ 20:24:

Zoebie en ramen lappen? Zijn dat ook afkickverschijnselen?

Haha, ja stel je voor. Het moet nu toch echt een keer gebeuren.

(twee keer per jaar of zoiets.
Hallo meisjes!

Het is gelukkig weer weekend en ik ben weer bijgelezen!

Gefeliciteerd, Meepie! Dat heb je maar weer mooi 'in the pocket'!

Zoeb: fijn dat je door de afkickverschijnselen heen bent. Weet nog van Henk dat het altijd erg heftig was, dat afkicken.

Phoehee: fijn dat Okkie geen longontsteking heeft, maar wel vervelend dat het zo lang duurt bij hem. Dikke voor hem. Prachtige jumpsuit trouwens....

Ing: is de sfeer op je werk nog iets opgeklaard of is het nog steeds bedrukt?

Bo: hoe is het met je koorts en je eetlust? Fijn dat je buurvrouw moe was, zeker als je je niet lekker voelt en toch iets in elkaar moet flanzen en je huis niet opgeruimd is...

Zoeb: ik wou ook mijn ramen gaan wassen vandeweek, maar krijg a.s. maandag een nieuw voorraam (is lek), dus ik ga het nu niet meer doen. Was het nieuwe raam wel.

Heb een druk weekje achter de rug met verjaardag van mijn vader afgelopen woensdag en een aantal storingen op het werk. Zit nu ook te gapen als een idioot, tranen lopen over m'n wangen, dus ik ga zo lekker naar bed.

Morgen de kleren van Henk opruimen. Zie er tegenop en kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen. Maar ruim in ieder geval de kasten uit en zet het dan op zolder. Over een poosje zal ik ze wel echt weg doen, maar nu nog niet.

Het boek wat ik vorige week niet kon wegleggen is trouwens 'Doodsimpel' van Peter James. Is een thriller, en was vanaf de eerste bladzijde tot de laatste errug spannend....Over een man die door zijn vrienden als 'vrijgezellenavond grap' in een doodskist wordt gestopt voor een paar uur, maar diezelfde vrienden overlijden door een ongeval allemaal en niemand weet waar hij is. Mijn moeder had het boek voor me gekocht bij de kringloop en ik heb voor haar het boek op haar E-reader gezet (ze had een cd-rom met 5000 titels). We waren dus simultaan in hetzelfde boek aan het lezen en belden elkaar steeds: 'op welke pagina zit jij nu? Spannend,hé?' was leuk! Zij heeft de rest van zijn boeken ook op haar e-reader.

Meisjes, ik ga lekker mijn bedje in; welterusten allemaal!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Ga eens kijken of ik het boek ook heb voor de e-reader. Lijkt me wel spannend.

Je doet er goed aan de kleren op zolder te zetten Netje.

Er komt een moment dat je eraan toe bent ze weg te doen.

Ik heb nog steeds kleren van Nienke op zolder. Haar zomerkleren zijn op een gegeven moment met kennissen naar een weeshuis in Java gegaan. Maar ik merk dat ik steeds meer van haar weg aan het doen ben. (er lagen nog dozen met stiften en verf enzo).
Aha Peter James dus! ik heb al gezien dat we hem hebben, bij mij staan 8 titels in mijn bieb.

Netje sterkte morgen, het lijkt me een moeilijke klus, maar steeds onverwacht zijn kleren zien is ook best heavy, nu weet je dat je ze hebt en kunt bekijken als je zou willen.

Meepie wat een voldaan gevoel moet jij nu hebben, gefeliciteerd!

Phoehee mooi, ik hoopte het al! fijn dat Okkie iets opknapt, het is wel veel voor zo'n kleintje. (en zijn ouders)

Zoebie ik heb ook pas een lading blikken en dozen uit de voorraadkast weggedaan, het deed gewoon zeer aan mijn hart, zoveel eten in de container.....waarom koop ik die dingen toch? ik kook altijd vers eten en zou me ertoe moeten zetten om iets uit blik (behalve misschien soep) te nemen en tja ramen lappen gebeurt hier ook zelden hoor!
Goedemorgen! dat komt niet veel voor, 's avonds de laatste en 's morgens de eerste! hopelijk heeft iedereen lekker geslapen. Ik ga eens een bekertje koffie drinken en dan zien wat ik ga doen, mijn man is naar zijn werk en ik heb toch mijn moeder maar niet gebeld, aan een dagje rustig aanklungelen heb ik meer behoefte op het moment.
Goedemorgen!

Ik ben alweer terug van de huisarts; ze had de resultaten binnen en er is weinig veranderd, nog steeds veel te weinig witte bloedcellen, alhoewel het een piepklein beetje meer is dan een paar dagen geleden.

Rust, de koorts in de gaten houden en dinsdag weer bloed laten prikken, volgens haar.

Nou ja, dat doen we dan maar :-)

Phoehee, ik hoop dat de verbetering doorzet en dat Okkie zich vandaag weer een stukje beter voelt!

Meepie, gefeliciteerd, goed gedaan! Ik vind het een hele prestatie, gezien je arm.

Zoeb, Ro heeft medicijnen bewaard die houdbaar waren tot eind 1998..... en nog steeds heeft hij moeite ze weg te gooien!

Blikken spruitjes die goed waren tot 2003, zakjes aanmaaksoep uit dezelfde periode, echt, er komt een hoop troep nog uit het oude huis!

Netje, sterkte met het wegruimen van Henks kleding. Dat zijn en blijven pijnlijke momenten, maar het moet.

Naar zolder is de eerste stap, knap dat je er aan begint!

Gelukkeling, geniet van je dagje alleen thuis, lekker vrij, zonder verplichtingen!

Daar kan een mens zo van opknappen soms.

Ik ga nog even liggen denk ik; Ro is de buurman aan het helpen en ik ben gewoon nog steeds te moe, dus maar weer naar bed.
Ha lieve meiden! Ja sorry hoor, ik zat met recht even op een eilandje, van lezen, slapen, eten, zonnen en nog meer slapen... we gaan ongeveer met de kippen op stok en hebben aan 9 uur slaap mog niet genoeg. Dat wordt wennen als we weer terug zijn! Ga ik nu nog niet aan denken, we hebben nog twee volle dagen

Geluk, wat jij zei over extra melk drinken tegen zonneallergie? Bij de apotheek kreeg ik kalkbruistabletten aangeraden en het werkt best goed. Smeer me een lamme arm, dat wel, maar dat is hier wel nodig met veel zon en een stevige bries.

Meepie, gefeliciteerd! En Netje, sterks met het uitzoeken vam Henk z'n kleding. Lijkt me niet makkelijk

Bo,sterks met produceren van witte bloedlichaampjes. Kun je met je voeding nog iets "versnellen", of is het een kwestie van rust en nemen waar je zin jn hebt?
Was nog helemaal niet klaar, maar met het pielen op een mobiel... grrr!

Wilde Bo in ieder geval veel rust en fijne uren in de zon (issie aangekomen, heb gestuurd hoor! ) in de tuin wensen.

Dikke kus voor allemaal en tot gauw!
Bo er zit dus een hel kleine verbetering in al had je natuurlijk liever meer verbetering gezien. Hoe is het met je rug?

Ro heeft aardig verzameld als ik het zo lees, ik hoop dat hij het nu wel weg kan doen want wat moet je met die spullen die ver over de datum zijn.

Sjur leuk je weer even te lezen, fijn dat de bruistabletten werken en maar gewoon doorgaan met smeren. Geniet nog lekker verder van je vakantie.

Netje best moeilijk om de kleding van Henk door je vingers te laten gaan en je zult denk ik ook best een traantje laten en dat mag. Sterkte.

Hoe is het nu met Okkie, Poehee?

Ik ga even boodschappen doen en dan ook maar even in de relaxstand. Merk wel dat dat zwemmen van gisteren wat naweeën heeft. Is niet erg, maar nu wel even rust nemen. Morgen weer een hele dag regie. En............ vandaag komt de "eter" weer.
Wou zeggen goedemorgen, maar 't is al goedemiddag natuurlijk.

Was om 8 uur al weg, naar de bakker en meteen door naar het RmcD huis.

Klein beetje verbetering is al een klein stapje in de goede richting Bo. Nu hop, naar de volgende grote stap. Het duurt lang dit keer.

Ik ga ook NU naar de kelder en opruimen. Het is nodig en ik zal aan Ro denken. Wat bewaren we toch allemaal. Maar medicijnen die zo ver over datum zijn zal ik ook nog wel vinden. Die van Nien kwam ik vorig jaar nog tegen in een doos in de schuur. Klaargezet om af te geven bij het chemisch afval en nooit van gekomen. En dat is 17 jaar geleden. Oeioei.

Benieuwd wat ik allemaal tegen kom. Ik wil de kelder klaar hebben als Jan om half zes thuis komt en hem eens verrassen.

Hij zit er al zo lang op te wachten.

Sjur geniet nog even van de paar dagen zon. Hier regent het.

Maar 't is niet koud gelukkig. Ze zeggen dat het straks gaat onweren. Smeer ze hè.

Meepie niet gek dat je last hebt van je arm. Gekkie om zoveel te doen. Rustig weekendje voor jou met alleen maar koken voor je eetvriendje. Wat klinkt dat leuk.

Geluk goed idee. Nu koffie.

Ik kreeg toen ik stopte met de Tramadol opeens vreetbuien. Met recht vreet. Absurd gewoon. Ik ga nu weer opletten want ik ben drie kilo aangekomen en dat wil ik toch echt niet.

Ben nu wel een beetje bang dat het afvallen toch door de tramadol is gekomen en dan ga ik dus nu weer heel hard de lucht in met mijn gewicht als ik niet uitkijk. Vriendin zei al dat ik mijn kleren toch maar moest bewaren. Dacht het niet. Weg is weg.
Oei Zoebie dat is niet de bedoeling hè........maar ik was er al bang voor, het ging er zó hard af dat het haast niet anders kon dan dat het van de medicijnen kwam, je zou haast aan de pillen gaan om een paar kilo kwijt te raken Gelukkig heb je wel veel energie, ben je al opgeschoten met de kelder?

Sjur heerlijk toch, figuurlijk op een eiland zitten, daar is vakantie voor, je gaat altijd zo in de relaxstand, tenminste dat heb ik, ik moet dan zelfs nadenken over mijn telefoonnummer bij wijze van spreken. Als je terug bent komt alles vlug genoeg weer op je af, geniet ervan!

Bo ik denk maar zo, al is het maar een beetje, het gaat wel weer opwaards neem je rust zoveel je kunt meer kun je niet doen. Is het aanstaande donderdag alweer drie weken geleden? of vergis ik me nu een week? dan zal je chemo wel niet doorgaan.

Ik heb lekker door het dorp gelopen, heb bij elke dierenwinkel even bij de hamsters gekeken, maar er was nog geen klik, al vond ik wel dat ze in erg kleine kooitjes zaten de stakkertjes, wat dat betreft zou ik ze allemaal wel willen huisvesten, maar dat gaat niet.
Haha, Sjur, wat klinkt het heerlijk, je vakantie!

En neem ze gewoon hoor, die negen uur slaap per nacht. Of tien, of elf Je werkt er hard genoeg voor; en ik hoop dat jij en je man het heerlijk hebben!

Meepie, kan me echt voorstellen dat je inspanning van gisteren een nawerking heeft. Ik hoop dat je even rust kunt nemen voor je arm!

Zoeb, lieverd, van al dat rare afkicken van de medicijnen krijg je ook vreetbuien, dat wil niet zeggen dat die buien blijvend zijn.

Ik ken het een beetje, en echt waar, die rare eetgedachtes blijven niet.

Gelukkeling, wat hoop ik dat je een lief hamsterje vindt....
Ha Bo, lieve schat, wat is dat een opluchting dat het bijkomen van het afkicken komt. Was er best bang voor, al had ik wel zo'n vermoeden dat ik even iets anders moest. Het fijne is dat ik het vandaag inderdaad niet had. Heb alleen ontbijt, lunch en avondeten gehad. En vanmiddag in de supermarkt had ik ook niet de behoefte om snoep mee te nemen. Wat ik de laatste weken wel heb gehad. En ik krijg opeens weer heel veel energie.

De kelder is nu half klaar. Er staat een hoop spul klaar om mee te nemen naar de kofferbakverkoop volgende week zondag. De benedenboel is gestofzuigd, toiletten, douche en keuken gepoetst, twee wassen gewassen en al één droog. Schone hondendekens op de banken. (Laat Ro dit maar niet lezen).

En nu doe ik niets meer. Moet eigenlijk nog dweilen, maar dat doe ik morgenvroeg. Ik was alleen nog een machine was als deze klaar is.

Gelukkeling, dus hebt lijft wel kriebelen die hamstertjes.

En dierenleed kan ik ook niet tegen. Ik wordt al naar als ik een platgereden konijntje zie.

We kunnen trouwens weer genieten van: " Beleef de lente".

De camera's zijn weer online en de ooievaars en de slechtvalken hebben al een ei.

De Oehoe heeft een jong, maar de camera doet het niet meer.

Beleef de lente

Heel leuk om af en toe te volgen.
Goedemorgen!

Ja, als je lijf zulke veranderingen doormaakt als met het afkicken van de medicatie, dan wil je spijsvertering soms best even van slag zijn. En ineens kom je dan aan, of heb je juist geen eetlust meer. Trekt vanzelf weer weg, is mijn ervaring.

Ik heb Ro toch verteld van de schone dekens op de bank voor de honden, en hij wilde weten of ze ook naar lavendel ruiken, de dekens

Ik heb heerlijk geslapen, maar toen ik opstond bleek het te regenen! We waren bijna vergeten dat het niet elke dag mooi kan zijn Nou ja, dan maar lekker op de bank voor de TV vandaag.
Goedemorgen dames

Bo, klinkt lekker zo een dagje tekevisie. Ik denk dag ik dit ook ga doen moet pommel en itsman. Lekker een seizoen the big bang theory kijken (ik wil een Sheldon vriend )

Zoeb, wat rot van die vreetbuien. Hoop dag je snel bent afgekicked

Phoehee, wat fijn dat het iets beter gaat met okkie? Wat een heerlijk joch is het overigens

Sjur, klinkt als een heerlijke vakantie

Meepie, rustig aan vandaag

Hier is alles lekker rustig. Het is heerlijk genieten van pommel. Ik merk wel dat ik geen op de bank zitter ben en ik hoop dus dat het weer snel beter wordt. Dan kan ik er lekker op uit met pommel
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen lieve meiden. Kom jullie even een fijne dag wensen. Ik ben zo weg we hebben een doorloop en de kleding komt. Dus ik ben weer even zoet. Tot later.
Bo moest erg lachen om dekens die naar lavendel ruiken. Al gooi ik er wel een hele scheut wasverzachter doorheen om ze lekker te laten ruiken. En ja ik heb ook de geur lavendel. Maar toevallig ruiken ze daar nu niet naar. Zou wel heel toevallig zijn. Zo af en toe moet je eens switchen anders ruik je het niet meer. Ik geloof dat de hoezen nu volgens de geur naar morgenfris moeten ruiken.

Hier regent het ook. Vanmiddag komt Sam, zoon heeft een middagje terras van zijn vrienden gekregen. En dat gaan ze dus vanmiddag doen terwijl het regent. Is gedeeltelijk overdekt dus het komt wel goed.

Its wat klint het lekker knus met Pommeltje. Het is wel een makkelijk kindje geloof ik hè.

Ik ga douchen en aankleden voor de visite komt.
Goeiemorgen! Wat, geen zon meer Bo? Hier issie ook even verstopt achter een paar dikke wolken Moeten we ineens binnen ontbijten, omdat buiten echt te fris en winderig is...

Sjurman is naar de winkel om brood te halen. Fijn dat hier op zondag ook gewoon vers brood geleverd wordt. Ga ik even eitjes koken, en thee zetten, hebben we straks een uitgebreid zondags ontbijt.

En hé, de begint tussen de wolken door te piepen!

voor allemaal
Zoeb, mijn moeder is verslaafd aan beleefdelente.nl. Elke keer als ik met haar aan de telefoon zit hoor ik op de achtergrond de ooievaars klepperen. Gisteravond is het tweede ei gelegd bij hen. Midas Dekkers vond dat mensen naar buiten moesten om de natuur te herontdekken in plaats van achter de computer hun tijd te verdoen

Bo, regen? Hier doet het al de hele dag niet anders, niks van de brede opklaringen die ze voorspeld hadden. Zal wel weer precies aan de verkeerde kant van het land wonen

Ik ben bezig mijn vestje in elkaar te spelden. Ik zit alleen met een vraag. Ik heb vorige week alle panden gelockt, maar nu moet ik de bies op de halslijn spelden. Er staat letterlijk:

quote:werk de hals van de voorpanden af met de bies: speld en naar de bies op de hals, de goede kanten op elkaar. Stik de naden vlak langs de rand op de bies. Vouw de bies naar de verkeerde kant, vouw de andere biesnaad naar de binnenkant, speld en naai de bies vlak langs de rand op het voorpand.

Snap er niks van. Ik heb de bieslapjes niet gelockt, moet dat niet? Nu moet ik een gelockt voorpand aan een ongelockte bies vastspelden. vervolgens vastnaaien, dan strijken, en dan? Ik kan er niet zo goed tegen dat ik naar huis word gestuurd met "speld het maar helemaal in elkaar" en ik nu allemaal dingen niet snap en waarschijnlijk morgen de helft dus verkeerd of niet heb gedaan. Luonto wist het ook niet...

Kunnen jullie helpen?
Of is het zelfs nóg anders, en moet ik het lapje stof van de bies dubbelvouwen en steekt het straks uit?

Ik snap er werkelijk geen snars van Ik laat de biezen maar even zitten denk ik. Speld de rest wel in elkaar.
Bo een ietsiepietsie beter dus, de wittebloedcellen vermeerderen dus in ieder geval.

Zoebie leuke site, ga ik vake kijken. Ik had alleen het stukje van midas Dekkers op tv gezien.

Gelukkeling je kan ook een hamster opvang beginnen. Al was een boerderij handiger geweest.

Hier weer een terugslag, hoge koorts, slap en lamlendig. Okkie zit op schoot of in de draagdoek. Dit is het 3e weekend zo al hebben we vorige week zondag een opleving gehad. Ben er echt sip van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven