Culinaire flop

20-03-2012 14:54 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw culinaire flop?

Ik zit nu aan de roze bietensalade. Rode bietjes gekookt, maar waarschijnlijk te lang, want ze hebben geen kleur meer. Beetje roze aftreksel.

Ben benieuwd naar jullie halfbaksels.
bietjes zonder kleur?? Hoe lang heb je ze dan gekookt?

Mijn misbaksel: tonijn om te roken VEEL te lang in een pekelbadje laten liggen....
zoute vissoep van Jamie Oliver die veel te zout was (en dan bedoel ik echt Veel Te Zout). Kon de soep zo wegmikken.
Uurtje of anderhalf. Ze bleven maar hard.

Nu zijn ze zacht, maar baby-roze.
Een recept te letterlijk nemen , ben allochtoon en koken is niet echt mijn ding. Dus toen er in het recept stond dat ik ei over de appeltaart moest doen, heb ik gewoon vier eieren boven op de appeltaart gebroken zonder te roeren ofzo. Resultaat een appeltaart met daarop vier gebakken eieren
Haha, niet echt een miskleun maar wel grappig:

mijn partner komt uit het buitenland en zijn moeder had hem een taartrecept gemaild.

Bij de ingrediënten stond o.a.

4 eieren met tussen haakjes er achter:

zonder schil!
quote:pompsnol schreef op 20 maart 2012 @ 15:09:

Een recept te letterlijk nemen , ben allochtoon en koken is niet echt mijn ding. Dus toen er in het recept stond dat ik ei over de appeltaart moest doen, heb ik gewoon vier eieren boven op de appeltaart gebroken zonder te roeren ofzo. Resultaat een appeltaart met daarop vier gebakken eieren
Bietjes moet je héél en ongeschild koken.
verba volant, scripta manent.
Ik heb ooit, toen ik voor het eerst een cake bakte in de combimagnetron, blijkbaar de magnetronfunctie erbij aangezet. Toen hij begon te roken was het al te laat...
Bij mijn vorige verjaardag heb ik geprobeerd een merengue te maken. Het wilde maar niet hard worden en na (ik geloof) twee keer de aangegeven baktijd heb ik het kleverige goedje maar weggegooid en snel nog bij de ah een taart gehaald...
Witlof met ham en kaas uit de oven.

Ik had de restjes kaas netjes opgemaakt. Ook de komijnenkaas... en dat was niet echt lekker.

Een recept te letterlijk nemen , ben allochtoon en koken is niet echt mijn ding. Dus toen er in het recept stond dat ik ei over de appeltaart moest doen, heb ik gewoon vier eieren boven op de appeltaart gebroken zonder te roeren ofzo. Resultaat een appeltaart met daarop vier gebakken eieren you just made my day Er zijn dus mensen die nog minder culinair zijn dan ik

Een recept te letterlijk nemen , ben allochtoon en koken is niet echt mijn ding. Dus toen er in het recept stond dat ik ei over de appeltaart moest doen, heb ik gewoon vier eieren boven op de appeltaart gebroken zonder te roeren ofzo. Resultaat een appeltaart met daarop vier gebakken eieren Hier kan ik niet tegenop. Dit is nog erger dan roze bietjes
Bedacht dat een brownie wel wat luchtiger kon, dus flink bakpoeder aan het recept toegevoegd. De brownie zag eruit als een ontplofte vulkaan. Gerezen in een bergvorm, keihard aan de bovenkant en de binnenkant liep eruit...

Die zachte binnenkant was wel nog enigszins eetbaar, maar na 2 lepels heb ik het zootje losgebikt, de oven schoongemaakt en ben ik toch maar opnieuw begonnen.
Ik heb jaren geleden met mijn moeder geprobeerd crème caramel te maken in onze net nieuwe oven. Halverwege de baktijd hoorden we POEFFF!!!! Waren de crème caramel's ontploft, we zijn een uur bezig geweest die plakkerige zooi overal af te poetsen terwijl we helemaal dubbel lagen.
Lekkere roerbak schotel gemaakt met KIP.

Snel nog even een bouillonblokje door de saus. Wat raar een blauw papiertje? Ach nou wat?

Let op: Knorr doet de VIS bouillonblokjes in een blauw papiertje. Niet echt lekker bij KIP.
Laatst zelf geprobeerd om koekjes te bakken... Ik brak er bijna mijn tanden op
Nou, niet echt op en top culinair, maar worstenbroodjes te lang in de oven laten liggen. Ze waren knoerhard..

Mij gebeurd het ook vrij vaak dat ik vlees of aardappelen net iets te lang laat bakken/koken.. ik is niet echt een keukenprinses..
Jaren geleden, een boterkoek. Als je er een stukje van wilde proeven had je er een hamer en beitel bij nodig
Rekenen is niet mijn sterkste kant. Wat krijg je dus als je dl,cl,ml door elkaar haalt ? Soep ipv jus. Heerlijk stoofvlees dreef dus in het water het was niet meer te eten.
Ongekookte bietjes moet je in het geheel (dus met schil koken in ruim water), af laten koelen en het velletje eraf halen.

Dan raspen (in stukjes of schijfjes) en smoren met een beetje boter, klein beetje water (echt weinig), beetje azijn (balsamico is heerlijk) en een gesnippert uitje wat je even heb laten 'glazen' in de koekenpan. Kruiden naar smaak erbij (denk aan laurierblad en kruidnagel) peper/zout ----> heerlijk.

Wat je overhebt, maak je de volgende dag een slaatje van: Augurk en een beetje mayonaise.
Volgens mij is er niets in dit topic dat de appeltaart nog kan overtreffen

Misschien nieuw toppertje voor Dudok of zo: appeltaart met spiegelei, is weer eens wat anders dan een hamburger of schnitsel met gebakken ei

Schiet me zo even geen eigen blunder te binnen, maar dat komt vast nog wel.
Ik ben niet zo goed in koken (ik vind het gewoon niet zo leuk), maar meestal maak ik basis dingen die best te eten zijn.

Vroeger een keer afbakbroodjes in de oven gedaan en (ik dacht) normale tijd aangezet. Tot de rookmelder af ging en de broodjes een beetje zwart waren geworden
ik heb eens een keer tajine gemaakt waar hele citroenen in moesten. Helaas waren mijn citroenen onrijp en was de saus dus veel te bitter geworden.

Ohja ik wilde een witte wijn saus bij vis maken. Routje gemaakt en toen afgeblust met witte wijn, domdomdom. Eerst veel melf erbij en dan de wijn natuurlijk. Sauzen maken is niet mijn sterke kant.
Mijn flater.

Ooit een cake gebakken en niet gelezen dat er in de verpakking genoeg meel voor twee zat, maar aan eieren en melk voor 1 cake erbij gedaan. Je kon iemands hersenen ermee inslaan.

Revanche: goed opgelet, juiste verhoudingen, cake weer in de oven. Alleen vergeten de combi op oven te zetten, na een half uur een bezorgde buurman op de stoep die keek of het huis niet in de fik stond. De rookwolken kwamen boven het dak uit.

Het heeft zeker een maand geduurd dat mijn keuken niet meer een brandgeur had.

(lees dat ik niet de enige was

Ben wel heel goed met mosterd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven