Frysk bloed, tsjoch op!

maandag 19 maart 2012 om 22:09

woensdag 21 maart 2012 om 09:43
Ha, wat een leuk topic! Ik bin opgroeit yn Fryslân, mar wenje al jieren net mear in Fryslân. Myn broer en susters wenje noch wol der, dus ik praat ut noch wol faak. Ik merk wol dat myn famylje folle frysker binne as ik bin. Myn wurdenskat wurd mei de dei minder
Yn 'e simmer lês ik op fakânsje ien Frysk boek. Vaak een spannend boek
Yn 'e simmer lês ik op fakânsje ien Frysk boek. Vaak een spannend boek

woensdag 21 maart 2012 om 10:03

woensdag 21 maart 2012 om 10:10

woensdag 21 maart 2012 om 10:25
Haha! Ik bin net Frysk, mar ken it wol yn lyts bytje skriewe en ek lease. Ik kom er dankzij de hobby van Dalman tegenwoordig elk jaar en héél graag, en heb inmiddels een aantal friese vrienden opgedaan. Die praten onder elkaar gewoon Fries ook omdat ik dat prima vind en ze redelijk tot goed versta. (Wellicht vanwege mijn eigen Saksische taalachtergrond).
Veel plezier met het topic (ik heb hier verder niks te zoeken )
Veel plezier met het topic (ik heb hier verder niks te zoeken )
woensdag 21 maart 2012 om 11:04
quote:yoshe schreef op 21 maart 2012 @ 09:52:
Werom?
En werom soe in topic in it Turks of Chinees net kinne?
Omdatsto dat dat net meer lease kist? Dan giest mar op in kursus of gebrûkst google translate.Nee hoor, ik begrijp het prima. Maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Op deze manier sluit je mensen gewoon buiten. Helaas doen Friezen dat ´in het echt´ ook vaak.
Werom?
En werom soe in topic in it Turks of Chinees net kinne?
Omdatsto dat dat net meer lease kist? Dan giest mar op in kursus of gebrûkst google translate.Nee hoor, ik begrijp het prima. Maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Op deze manier sluit je mensen gewoon buiten. Helaas doen Friezen dat ´in het echt´ ook vaak.
Ik krijg er een punthoofd van!
woensdag 21 maart 2012 om 11:17
quote:Plokkie schreef op 21 maart 2012 @ 11:04:
[...]
Nee hoor, ik begrijp het prima. Maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Op deze manier sluit je mensen gewoon buiten. Helaas doen Friezen dat ´in het echt´ ook vaak.
Even los van dat ik dat buitensluiten nogal onzin vind, ik word echt nooit buitengesloten ondanks dat er Fries om me heen wordt gesproken: ik mag dus geen topics meer openen over zwanger zijn of willen worden omdat niet iedereen dat kan? Onfatsoenlijk zeg, op een forum! En wil een ander dan stoppen aub met het minnaartopic? Geen haar op mijn hoofd namelijk.
Buitensluiten is toch 'jij mag niet meedoen'? Jij mag best meedoen Plok! Welke plekken in Friesland ben jij geweest voor het laatst?
[...]
Nee hoor, ik begrijp het prima. Maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Op deze manier sluit je mensen gewoon buiten. Helaas doen Friezen dat ´in het echt´ ook vaak.
Even los van dat ik dat buitensluiten nogal onzin vind, ik word echt nooit buitengesloten ondanks dat er Fries om me heen wordt gesproken: ik mag dus geen topics meer openen over zwanger zijn of willen worden omdat niet iedereen dat kan? Onfatsoenlijk zeg, op een forum! En wil een ander dan stoppen aub met het minnaartopic? Geen haar op mijn hoofd namelijk.
Buitensluiten is toch 'jij mag niet meedoen'? Jij mag best meedoen Plok! Welke plekken in Friesland ben jij geweest voor het laatst?

woensdag 21 maart 2012 om 14:39
quote:dogcrazy schreef op 21 maart 2012 @ 07:20:
Wot betsjut de twadde? Ha der gjin idee by
[...]
Jûnpizelje is jûns op besite gean.
En yn it forline dat de frijer jûns by de faem op besite gie.
It lêste boek dat ik yn it Frysk lêzen haw, is It wrede paradys fan Hylke Speerstra, oer de immigranten die't yn'e jierren fyftich ut Fryslân fuortgongen.
Tige ynteressant.
Wot betsjut de twadde? Ha der gjin idee by
[...]
Jûnpizelje is jûns op besite gean.
En yn it forline dat de frijer jûns by de faem op besite gie.
It lêste boek dat ik yn it Frysk lêzen haw, is It wrede paradys fan Hylke Speerstra, oer de immigranten die't yn'e jierren fyftich ut Fryslân fuortgongen.
Tige ynteressant.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 21 maart 2012 om 14:45
woensdag 21 maart 2012 om 14:48
quote:Plokkie schreef op 21 maart 2012 @ 11:04:
[...]
Nee hoor, ik begrijp het prima. Maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Op deze manier sluit je mensen gewoon buiten. Helaas doen Friezen dat ´in het echt´ ook vaak.Sa haw ik it Frysk leart Plokkie. Omdat die smoariche Friezen it ferpoften om Nederlânsk tsjin my praeten . Ik bin der noch bliid mei.
[...]
Nee hoor, ik begrijp het prima. Maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Op deze manier sluit je mensen gewoon buiten. Helaas doen Friezen dat ´in het echt´ ook vaak.Sa haw ik it Frysk leart Plokkie. Omdat die smoariche Friezen it ferpoften om Nederlânsk tsjin my praeten . Ik bin der noch bliid mei.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.