Kinderen van anderen
woensdag 21 maart 2012 om 16:25
Even een klein zeurtopic.
Ik vind het over het algemeen erg gezellig als er vriendjes komen spelen, maar soms ook niet. Vandaag 2 kinderen uit de buurt, net 4 dus jonger dan macmini en die luisteren gewoon niet. Dus ik verander dan binnen 5 minuten van een relaxte moeder in de tuin, in een soort correctie-heks: niet doen, niet bij de sloot, uit de planten, niet in de schuur (ivm gereedschapskist) laat de kat met rust, buiten blijven, niet spugen, uit je mond, etc etc. En dat 30x. Ik word daar bloednerveus van en vraag me af en toe af hoe andere moeders zo rustig blijven als je dit soort kinderen op bezoek hebt.
Ik vind het over het algemeen erg gezellig als er vriendjes komen spelen, maar soms ook niet. Vandaag 2 kinderen uit de buurt, net 4 dus jonger dan macmini en die luisteren gewoon niet. Dus ik verander dan binnen 5 minuten van een relaxte moeder in de tuin, in een soort correctie-heks: niet doen, niet bij de sloot, uit de planten, niet in de schuur (ivm gereedschapskist) laat de kat met rust, buiten blijven, niet spugen, uit je mond, etc etc. En dat 30x. Ik word daar bloednerveus van en vraag me af en toe af hoe andere moeders zo rustig blijven als je dit soort kinderen op bezoek hebt.
woensdag 21 maart 2012 om 16:37
Zodra ik me ga ergeren waarschuw ik 1 keer dat het hun laatste kans is en dat ze anders bij hun eigen mama mogen gaan spelen. Werkt over het algemeen prima. Buurtkindjes komen hier eigenlijk allemaal al meerdere zomers 'over de vloer' (de tuintegels voornamelijk;-)) en die weten wel hoe het bij ons werkt.
woensdag 21 maart 2012 om 16:46
quote:broadway schreef op 21 maart 2012 @ 16:27:
hey vriend: niet luisteren doe je thuis. ik waarschuw je nu nog één keer en anders ga je hophop op huis aan ok? mooi. wie wil er wat drinken?
zo ongeveer
Lijkt mij juist lekker makkelijk als ze niet van jezelf zijn.
Zij hoeven 's avonds niet met je aan de eettafel te zitten. Dus gewoon een lijn trekken. Gaan ze er overheen dan is het tijd voor Mama om ze op te halen toch?
hey vriend: niet luisteren doe je thuis. ik waarschuw je nu nog één keer en anders ga je hophop op huis aan ok? mooi. wie wil er wat drinken?
zo ongeveer
Lijkt mij juist lekker makkelijk als ze niet van jezelf zijn.
Zij hoeven 's avonds niet met je aan de eettafel te zitten. Dus gewoon een lijn trekken. Gaan ze er overheen dan is het tijd voor Mama om ze op te halen toch?
woensdag 21 maart 2012 om 17:22
Volgens mij herken ik mezelf wel een beetje in jou verhaal. Ik ben dan ook niet echt relaxed meer als de kinderen van een ander mijn katten gaan terroriseren of overal aan gaan zitten terwijl ik ze al meerdere keren gezegd heb dat het niet mag. Maar gelukkig bevind ik me in een luxe positie want pal achter mijn huis ligt echt een super grote speeltuin. En met mooi weer stuur ik ze daar dus echt wel naar toe. En dat kan ook want de kinderen zijn gemiddeld een jaar of 7. En soms dan is het zu k lekker weer dan loop ik gezellig met ze mee en ga ik ook in de speeltuin zitten.
woensdag 21 maart 2012 om 17:31
Pfff.. Herkenbaar.
Ik zeg het 1 keer. Dan een waarschuwing, als je het nog een keer doet ga je terug naar huis.
Als het dan weer gbeurd , inpakken en wegwezen.
Één kind zei echt een keer tegen mij:"ohw ja..bij mama thuis ben ik de baas."
Dus ik vertel aan die moeder dat hij totaal niet luisterde, de katten martelde en wat hij had gezegd.
Moest ze lachen.. . Haha, dat zegt hij thuis ook altijd, hij luisterd nooit.
Was meteen de laatste keer.
Ik zeg het 1 keer. Dan een waarschuwing, als je het nog een keer doet ga je terug naar huis.
Als het dan weer gbeurd , inpakken en wegwezen.
Één kind zei echt een keer tegen mij:"ohw ja..bij mama thuis ben ik de baas."
Dus ik vertel aan die moeder dat hij totaal niet luisterde, de katten martelde en wat hij had gezegd.
Moest ze lachen.. . Haha, dat zegt hij thuis ook altijd, hij luisterd nooit.
Was meteen de laatste keer.
woensdag 21 maart 2012 om 18:59
Herkenbaar. En het wordt alleen maar erger. Opgeschoten pubers die met een bende vrienden al je frisdrank plunderen. En de lege flessen terug zetten in de ijskast zodat IK misgrijp s avonds. Geen minuut meer voor jezelf wat alle banken zitten vol. En er werd enkel medegedeeld dat 'die en die' bleven meeeten. En dan nog boos zijn als ik daar niet elke avond zin in had. En als ik een keer iets vroeg dan was her 'let maar niet op haar hoor, het is mijn moeder maar'.
Hier een eind gemaakt aan hotel mama.
Ik wil 'thuis'komen uit mijn werk. Geen meeeters meer door de weeks en als ik thuis kom wil ik enkel mijn eigen kinders zien. Klaar.
Dus bereid je vast voor
Hier een eind gemaakt aan hotel mama.
Ik wil 'thuis'komen uit mijn werk. Geen meeeters meer door de weeks en als ik thuis kom wil ik enkel mijn eigen kinders zien. Klaar.
Dus bereid je vast voor
woensdag 21 maart 2012 om 18:59
Oh wat herkenbaar, en soms lijkt het nooit op te houden. Hier een vriendje van Sandtboy (12) dat we liever zien gaan dan komen. Jongentje voelt dat kennelijk inmiddels heel goed aan, want hij komt nog zelden. Daar spelen ze wel vaak. Moeder vindt dat Sandtboy zo'n goede invloed op haar zoon heeft, hij wordt erg rustig van ons kind. Snap ik best, is denk een wisselwerking, Sandtboy werd/wordt altijd heel druk en rete vervelend van spelen met dit ventje.
Als het ventje wel eens komt en ze willen naar zoons kamer dan doe ik boven mijn kamer en die van dochter en andere zoon op slot. Geeft mij rust dat ik niet constant zit te luisteren wat er nu weer gebeurt. Ook als ze buiten spelen gaat de schuur op slot, als ze dan iets willen pakken moet ik wel steeds op staan, maar dat geeft meer rust dan steeds op te moeten letten.
Als het ventje wel eens komt en ze willen naar zoons kamer dan doe ik boven mijn kamer en die van dochter en andere zoon op slot. Geeft mij rust dat ik niet constant zit te luisteren wat er nu weer gebeurt. Ook als ze buiten spelen gaat de schuur op slot, als ze dan iets willen pakken moet ik wel steeds op staan, maar dat geeft meer rust dan steeds op te moeten letten.
woensdag 21 maart 2012 om 19:32
Mijn kinderen weten heel goed waar bij mij de grens ligt en gaat er een speelkameraadje richting die grens dan worden ze meestal wel op tijd gewaarschuwd. Moet ik zelf waarschuwen dan vertel ik er gelijk bij dat het de eerste en laatste waarschuwing is en dat ze bij niet luisteren op het strafstoeltje gaan. Ik parkeer daar speelkameraadjes net zo makkelijk op als mijn eigen kinderen. Ik dreig eigenlijk nooit met naar huis moeten. Dat voelt voor mij als een brevet van onvermogen, dat ik een kind niet in het gareel kan houden.
Hier is de bewegingsvrijheid van de kinderen en speelkameraadjes overigens wel beperkt tot de speelkamer/tv-hoek met de keuken ertussen of stuur ze naar buiten. In de woonkamer spelen is hier niet toegestaan en in de slaapkamers van de kinderen ook niet. Daar valt overigens ook niks te beleven, er ligt geen speelgoed. Alleen oudste dochter van 14 gaat met vriendinnetjes soms naar boven als ze genoeg heeft van "al die irritante kleine kinderen".
Hier is de bewegingsvrijheid van de kinderen en speelkameraadjes overigens wel beperkt tot de speelkamer/tv-hoek met de keuken ertussen of stuur ze naar buiten. In de woonkamer spelen is hier niet toegestaan en in de slaapkamers van de kinderen ook niet. Daar valt overigens ook niks te beleven, er ligt geen speelgoed. Alleen oudste dochter van 14 gaat met vriendinnetjes soms naar boven als ze genoeg heeft van "al die irritante kleine kinderen".
woensdag 21 maart 2012 om 19:47
quote:broadway schreef op 21 maart 2012 @ 16:27:
zo ongeveer
Heel herkenbaar.
Je wilt toch ook niet steeds die zeurende moeder zijn, maar soms plak je ze het liefst met veel plezier achter het behang. Gelukkig fluit zoon z'n vriendjes ook nog wel eens terug als ze zich bijvoorbeeld weer bovenop een kat storten. Ik verwacht ook dat zoon zich bij een ander goed gedraagt.
Voor iemand die zelf geen kinderen heeft, vind ik dit een hele goeie!
En Oriane, bedankt voor de waarschuwing
zo ongeveer
Heel herkenbaar.
Je wilt toch ook niet steeds die zeurende moeder zijn, maar soms plak je ze het liefst met veel plezier achter het behang. Gelukkig fluit zoon z'n vriendjes ook nog wel eens terug als ze zich bijvoorbeeld weer bovenop een kat storten. Ik verwacht ook dat zoon zich bij een ander goed gedraagt.
Voor iemand die zelf geen kinderen heeft, vind ik dit een hele goeie!
En Oriane, bedankt voor de waarschuwing
woensdag 21 maart 2012 om 19:57
quote:Mac123 schreef op 21 maart 2012 @ 18:48:
Wij hebben hier dus geen speeltuin in de buurt, dat is echt heel jammer.
Dat is ook zoiets cheerlesscard, ouders die er om lachen. Dan ben je klaar met zo'n kind.
Ik snap dat ook echt niet.
Ik heb 1 keer meegemaakt dat mijn zoontje zich misdragen had bij een ander. Kan gebeuren, maar je pakt dat toch meteen aan!
Dit jochie had ik gewaardchuwd dat hij de katten met rust moest laten. Geen katten gewend dus, okey..
Na nog twee keer waarschuwen dacht ik dat hij er klaar mee was.
Mijn zoontje was even naar de wc en Ik hoorde hem niet dus ging ik kijken waar hij mee bezig was.
Had hij de kat gepkt, gluiperig de deur dicht gedaan en zat hij dat beest echt pijn te doen, zwaar sadistisch.
Ik zou me toch echt zorgen maken als mijn kind dat deed.
Wij hebben hier dus geen speeltuin in de buurt, dat is echt heel jammer.
Dat is ook zoiets cheerlesscard, ouders die er om lachen. Dan ben je klaar met zo'n kind.
Ik snap dat ook echt niet.
Ik heb 1 keer meegemaakt dat mijn zoontje zich misdragen had bij een ander. Kan gebeuren, maar je pakt dat toch meteen aan!
Dit jochie had ik gewaardchuwd dat hij de katten met rust moest laten. Geen katten gewend dus, okey..
Na nog twee keer waarschuwen dacht ik dat hij er klaar mee was.
Mijn zoontje was even naar de wc en Ik hoorde hem niet dus ging ik kijken waar hij mee bezig was.
Had hij de kat gepkt, gluiperig de deur dicht gedaan en zat hij dat beest echt pijn te doen, zwaar sadistisch.
Ik zou me toch echt zorgen maken als mijn kind dat deed.