Canvasdoek in badkamer

21-03-2012 17:47 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een foto op canvas in de badkamer ophangen.

Op internet las ik dat canvas ook in vochtige ruimtes kan worden opgehangen.

Heeft er hier iemand ervaring mee? Blijft het inderdaad mooi, of komen er toch plekken in door het vocht?

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat het doek direct met water in aanraking komt, maar een badkamer kan toch flink vochtig zijn..
Ik zou het niet risceren, volgens mij trekt alles krom en verkleurt de hele boel. Hier kun je simpelweg niet tegenop coaten.
Ik zou zo'n foto-afbeelding kopen die je ook buiten kunt hangen. Weet je toch wat zekerder dat het mooi blijft.
*plof* blijf je neus uit mijn zaken!
quote:fozziebear schreef op 21 maart 2012 @ 17:52:

Ik zou zo'n foto-afbeelding kopen die je ook buiten kunt hangen. Weet je toch wat zekerder dat het mooi blijft.Dat is een goed idee.
Of een foto op plexiglas?
Of het weer komt er in.

Je kunt ook foto's op een glasplaat laten afdrukken.
Ik heb al een paar jaar foto's op canvas voor buiten in mijn tuin. In de herfst haal ik ze wel binnen en nu gaan ze weer naar buiten. Zien er nog steeds prachtig uit! Moet vast ook kunnen in de badkamer.
quote:fozziebear schreef op 21 maart 2012 @ 17:52:

Ik zou zo'n foto-afbeelding kopen die je ook buiten kunt hangen. Weet je toch wat zekerder dat het mooi blijft.

Ja, dat is ook een idee, misschien moet ik daar maar eens naar kijken.

Al vind ik canvas eigenlijk wel het mooiste..
quote:yezka schreef op 21 maart 2012 @ 18:22:

Ik heb al een paar jaar foto's op canvas voor buiten in mijn tuin. In de herfst haal ik ze wel binnen en nu gaan ze weer naar buiten. Zien er nog steeds prachtig uit! Moet vast ook kunnen in de badkamer.

Dus die hangen ook gewoon in de regen? Hmm.. dat geeft hoop!

Misschien moet ik het gewoon proberen. Zo kleddernat zullen ze niet worden. Buiten zijn de omstandigheden toch een stukje extremer (zon, regen) dan in een badkamer.

En trekken ze krom.. dan is het gewoon jammer
Ik heb er 2 in de woonkamer op cancas, van de ene leverancier trekt het frame daar al scheef.

Mijn ouders hebben een heel mooie foto in de tuin hangen, vind dat materiaal ook zeker erg mooi hoor!
@Fozziebear, wat hebben jouw ouders voor materiaal voor die foto in de tuin?

Ik zag nu op de website van de Hema dat je foto's ook op kunststof kunt laten drukken, dat is voor binnen en buiten.

Is dus geen plexiglas, maar een kunststof plaat oid..

Ik denk dat ik morgen maar eens ga kijken of ze daar een voorbeeld van hebben liggen in de winkel, want dat lijkt me wel wat! (Helaas wel flink wat prijziger dan canvas...)
Da's een goeie vraag... Volgens mij is het een soort kunststof ook. Heb hem niet zelf besteld, mijn zus was me net voor (en vertelde me dat gelukkig, want door een internetstoring was ik op dezelfde avond niet geslaagd met dezelfde foto en hetzelfde idee).
Canvas kan heel goed tegen water, probleem is het frame, als dat van hout is trekt het krom.
je kan zo'n buitenschilderij ophangen, die kunnen wel tegen water.
Wij willen dat ook in onze badkamer. Ik heb gekeken naar tuinposters, daar heb je dan weer verschillende soorten van voor buiten (een plastic doek met van die ringen, plexiglas e.d.).

Wij willen een panorama foto gebruiken van best een formaat maar dat is ook duur (¤200,-). Dus ik lees nog even mee.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven