Gekookt eitje
woensdag 21 maart 2012 om 18:12
woensdag 21 maart 2012 om 19:18
Bij gekookte eieren moeten ze bij mij wel goed hard zijn, niet net aan.
Verder lust ik geen zacht ei dus ik kluts mijn eitjes als ik ze bak.
Meestal maak ik dan een frittata met lekkere dingen erin wat ik heb in de koelkast.
Of een omelet met ham en ger.kaas op brood.
Verder lust ik geen zacht ei dus ik kluts mijn eitjes als ik ze bak.
Meestal maak ik dan een frittata met lekkere dingen erin wat ik heb in de koelkast.
Of een omelet met ham en ger.kaas op brood.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 21 maart 2012 om 19:30
woensdag 21 maart 2012 om 19:37
Ik maak roze bietjes, maar van een blauw ei heb ik nog nooit gehoord.
Sinds ik een aantal jaar geleden een onhygiënische vrouw met open mond een ei heb zien eten, waarbij het eiwit tussen haar tanden bleef zitten, krijg ik los eiwit niet meer door mijn keel. Dus ik kook een ei 10 minuten. En dan gaat ie in de keukenmachine. Het resultaat is een smeuïg geel geheel.
Sinds ik een aantal jaar geleden een onhygiënische vrouw met open mond een ei heb zien eten, waarbij het eiwit tussen haar tanden bleef zitten, krijg ik los eiwit niet meer door mijn keel. Dus ik kook een ei 10 minuten. En dan gaat ie in de keukenmachine. Het resultaat is een smeuïg geel geheel.
woensdag 21 maart 2012 om 19:37
woensdag 21 maart 2012 om 20:07
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 21 maart 2012 @ 18:32:
ik vind zo'n half ei altijd het lekkerst.
Beter dan een lege dop!
Ik kook mijn eitje het liefst 3-6 minuten (hangt er vanaf hoe groot het ei is). Dan is het geel nog net een beetje vloeibaar in het midden. Ik prik eieren altijd in met een eierprikker en zet ze dan op met koud water. Dan barsten ze nooit!
Wat ik ook heerlijk vind, is een warm, zachtgekookt eitje door de sla. Zodat het geel dus als een soort saus fungeert. Beetje zout, peper en mayo erbij en smullen maar! Mmm...
ik vind zo'n half ei altijd het lekkerst.
Beter dan een lege dop!
Ik kook mijn eitje het liefst 3-6 minuten (hangt er vanaf hoe groot het ei is). Dan is het geel nog net een beetje vloeibaar in het midden. Ik prik eieren altijd in met een eierprikker en zet ze dan op met koud water. Dan barsten ze nooit!
Wat ik ook heerlijk vind, is een warm, zachtgekookt eitje door de sla. Zodat het geel dus als een soort saus fungeert. Beetje zout, peper en mayo erbij en smullen maar! Mmm...