***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik heb het even opgezocht in dat boek van Stefan Kleintjes; het gaat om vitamine A en D en dat zit amper in de magere melkproducten.

Wat fijn dat het beter gaat met Vincent Esan. Wat heeft dat een eeuwigheid geduurd!

Hier ok een probleem me staan trouwens. Hij weet niet hoe hij moet gaan zitten, dus gaat hij maar huilen. Soms is hij te haard aan het springen in de box en laat hij per ongeluk los. Tsja, en dan valt hij... Als ik zijn handjes vast heb gaat hij wel soepel zitten, maar zelf komt hij niet op het idee.

Fachat: hoe lang duurde het ongeveer voordat Ole zelf ging zitten?
tjee, ehm ik denk een paar weken, 2 of 3?
Oei, dat duurt lang!
Trouwens Micha, schreef jij nou laatst dat Morris boven op de televisie was geklommen, was gaan staan en met beide handjes ging zwaaien? Wauw!!! Snelle Jelle!

Spannend trouwens een eventuele sollicitatie! Heb je al besloten wat je gaat doen?
Fach, gefeliciteerd met de verkoop van je schip! Prematuur is iets anders dan dysmatuur. Prematuur: Kinderen die na een zwangerschap van maximaal 36 weken geboren worden. Dysmatuur: Kinderen met een te laag geboortegewicht in verhouding tot de duur van de zwangerschap. Een kindje kan dus zowel prematuur als dysmatuur zijn, maar gelukkig waren Hugo en Steijn dat niet!

Lara, hier hetzelfde probleem met staan. Inderdaad: als je ze bij de handjes hebt, dan gaan ze wel gewoon zitten! Suffies!

Esan, wat fijn dat Vincent aan de beterende hand is! Wat heeft dat lang geduurd zeg!

De foto's zijn mooi geworden van de jongens! Ik mocht geen proefje mee naar huis nemen, maar ik ben meer dan tevreden over het resultaat!

Hugo is niet lekker. Ik ga denk ik even met hem naar de hapost, want ik vertrouw het niet. Hij is lusteloos, slaapt veel en hoest vreselijk hard. Hij hoest precies hetzelfde als mijn vader en mijn paps is dus astmatisch. Maak me zorgen. Later meer.
Ja, allemaal goede berichten! Lara, Robbie slaapt ook een uur minder per nacht. Haalt nu gemiddeld de 11 uur. Van 20 tot 7.

En hij is nu officieel fysiotherapiepatient omdat hij een beetje achter blijft, motorisch gezien. Heb het nog niet meegemaakt maar wel moeten wel allerlei oefeningetjes met hem doen die papa me nog moet uitleggen. Ben benieuwd! Hij heeft net zijn eerste echte nepmobieltje van Chicco gekregen, omdat hij 11 maanden is geworden vandaag. Helemaal happy istie.

Even boodschappen wegruimen.
Fachat, super dat ze het schip willen kopen!! Ik dacht dat baby's tot een jaar volle melkproducten moeten krijgen. Nou ja, ze zijn bijna 1, dus zoveel zal het niet uitmaken.

Leuk Tindersticks, was ik ook een keer, jaren geleden in Paradiso!

Lara, eindelijk weer eens goed geslapen, wat fijn! En ja, daar word je moe van.

Misschien kennen commissieleden me omdat het bij de vakgroep is waar ik zelf (cum laude) ben afgestudeerd. Dus als er oude begeleiders in die commissie zitten zou dat wel eens gunstig kunnen zijn!

Spitsmuis, hoe vroeg is dysmatuur?? Is alles goed met de baby?

Esan, fijn dat het eindelijk beter gaat met Vincent!! Wat betreft achterover vallen, Morris is een soort acrobaat/breakdancer. Hij komt altijd goed terecht (afkloppen). Hij valt nu niet meer maar hij vindt het wel leuk om zich expres ergens vanaf te laten rollen. Grappenmaker.

Contact met schoonmoeder verloopt niet zo soepel hoor... Met schoonvader wel (ze zijn gescheiden). Ik heb iets met oudere vrouwen denk ik.

Even posten en naar volgende pagina.
Oh, da's een minder goed bericht, van Huugepuug. Sterkte bij de h.a.post.
O jee, sterkte bij de dokter Spitsmuis!
He bah, hoe lang heeft Hugo dit al? Sterkte bij de ha!

Hoe vaak moet Robbie nu naar de fysio? Of moeten jullie vooral thuis met hem oefenen?

Ik wil een combisleepr, maar ze zijn hartstikke duur op MP. Kan ik net zo goed een nieuwe kopen. Ik had dus een goede webwinkel gevonden, maar nu is mijn abn amro-kastje leeg. Ben er no niet over uit of ik hem straks maar even in een gewone winkel ga halen.

Heeft iemand hier een combisleeper? Het lijkt me wel handig, omdat we dan geen dekentjes meer nodig hebben (want daar kruipt hij toch onderuit).

Layla: jij had toch "nep-zakken" voor in de nappy wrapper? Bevalt dat? Waar koop je die ookalweer?

Mich: wat is de uiterlijke termijn voor de sollicitatie?
Wij hadden een combisleeper. Maar ik vond het ondingen. 3000 ritsen en Robbie paste er met zijn brede torso amper in. Was echt wringen. Dus dan moest hij huilen en dan moesten nog die 5000 ritsen dicht. Geef mij maar een normale slaapzak! We hebben er nu een met extra ritsen tussen de benen zodat hij ermee in de auto kan. Van de Prenatal, 35 Eurietjes.
Ik heb met moeite een slaapzakje met lange mouwen gevonden, maar die is niet zo dik en dat kamertje is best fris. Daar is nog wel een deken bij nodig.

Maar inderdaad even goed om te kijken of ze inderdaad wel praktisch zijn. Ik ga zo maar eens even een warenonderzoekje doen in de winkel.
Even snel; lara ik heb net gisteren de combisleeper nieuw gekocht bij de Prenatal. Had er van de week een via Mp gekocht vooor 18,70 inclusief verzenden (koopje) om te proberen. Ging goed! Ik ben er wel tevreden mee, vandaar dus een nieuwe gekocht. Ze kunnen in deze maat tot 4 jaar, schijnt. Is dan vast zijn geld wel waard. Die ritsen: ik was ook aan het klooien geweest maar:

twee ervan zijn om de binnenste aan de buitenste zak vast te ritsen en de andere is gewoon de enige rits die open en dicht gaat bij gebruik. Verwarrend is dat je de twee kortere ritsen idd ook aanelkaar dicht kunt maken en dan ga je je idd afvragen waarom er 3 ritsen dicht moeten:)

Esan,. het gaat de goede kant op fijn!!!!!

Xaloy en Mich gefeliciteerd met de maanddag van onze boy"s!!!!

Muis, ben je al bij de ha post geweest met Huugje?

Fachat! Woow, schip verkocht = geld om je plannen uit te voeren voor nso? Super!!!!! Vind het wel wat voor jou, een nso. Als je in de buurt woonde zou ik R zo aan je toevertrouwen!
OK maar Ruben is ook een muis vergeleken met olifant Robbie! Dus misschien is combisleeper inderdaad beter als baby wat minder fors gebouwd is.
Lara, je kunt via ikbenmama eentje voor 10,- minder kopen dan in de winkel. Heb er 92,50 voor betaald. Duuuuuuurrrrrrrrr

Maar de witte van de prenatal eigen merk zijn in heel nederland niet te krijgen (via hoofdkantoor geinformeerd) en worden ook niet opnieuw gemaakt. Ik wilde graag eentje zonder opdruk enzo, dus daarom toch bij de cs uitgekomen. Alles is los te gebruiken van elkaar, dus ook voor de zomner handig. R. sliep in oude slaapzakje van Prenatal met mouwen plus deken in hoeslaken en nu in combisleeper plus alleen hoeslaken erover.

Hij verzuipt er nog een klein beetje in, maar met omgeslagen mouwtjes kan het best. Hij had gisteren zijn armpje in de slaapzak en niet meer in de mouw, dat vond ik wel een beetje eng. De armsgaten zijn wat ruim in deze grotere maat namelijk.
Ohja, fachat de goodkoopste notaris zat toen wij ons huis kochten in Franeker. Als dat nogsteeds zo is: niet naar toe gaan, die man heeft een spraakgebrek, we hebben helemaal niets meegekregen van zijn verhaal. Op papier heb je het natuurlijk allemaal wel staan, maar het is ook best fijn om eea mee te krijgen bij de overdracht:) en ach, het is vast ook te ver weg, dus je zult vast niet voor hem kiezen......
Icke: ik zat inderdaad ook bij die shop te kijken, maar ik kan niet betalen nu mijn pasjesding van abdn amro stuk is. Aangezien ik zo ongeduldig als de pest ben en alles wat ik bedenk ook NU wil regelen ga ik nu maar de deur uit
Hi hi Xaloy, hij is nu helemaal een minimuis in die grotere cs. Geen idee of die kleinere hem goed zou passen eigenlijk. Vond het destijds echt te veel geld......

Ik herinnerde me trouwens dat Robbie al tijdens de meeting in oktober dat spelletje kiekeboe met de hydrofieldoek deed. Ruben doet dat pas sinds een paar weken. Dus wat dat betreft was Robbie wel heel snel met die actie! Hij begreep het ook gewoon toen, had ik de indruk........Het kan maw dus best zijn dat ie gewoon een beetje "lui" is en stiekem meer kan als ie maar voldoende geprikkeld wordt? Dat hoor ik bij kindjes van mijn zwyoga ook veel trouwens. Ik hoop dat dat het geval is en dat het niet een nawerking van de meningokokken is........Ben erg benieuwd wat de ft voor hem doet!

Buitenmeisje, ik sluit me aan bij muis; zelf vertellen als ze er niet om vragen en eerlijk zeggen als ze er wel om vragen. Eerlijkheid duurt het langst en jij hoeft dan ook geen stress te hebben als je de baan aangeboden krijgt en dan alsnog moet vertellen dat je een tweede kindje gaat krijgen.

Succes!

En beterschap voor buitenman!

Trouwens, Xaloy, we moeten even contact hebben over Pasen en schommelstoel! Heb je (nieuwe)nummer niet meer, want smsjes per ongeluk allemaal gewist, maar kan ik gewoon mailen?
Lara, wij hebben hier ook de combisleepers en ik vind ze ideaal! Ze kunnen op hun gemakje door hun bedjes rollen en er is niets aan de hand! Meestal liggen ze trouwens in de fleecezak, aangezien ze een behoorlijk fris kamertje hebben. Hier in D. heb ik er 92,50 per stuk voor betaald trouwens. Ze liggen nu nog in de babycs, maar de grotere maat is al in huis!

Mich, het zoontje van mijn vriendin is geboren na 39 weken zwangerschap, op tijd dus. Hij weegt echter maar 2800 gram en is dus een randdysmatuurtje. Ze weten nog niet hoe het komt dat hij zo klein is, maar het belangrijkste is dat alles goed is!

Hugo slaapt nog steeds...Hij is helemaal niet zijn ondernemende zelfje vandaag, arm ventje! A. komt ergens vanmiddag thuis en dan ga ik met Huug naar de hapost.
Lara, HERKENNING!!!!!! dat had ik deze week net zo:)
en dan moet ie ook nog eerst in de wasmachine en drogen voordat hij gebruikt kan worden.....hoezo ongeduldig?!

muis, Ruubje heeft ook al een tijd zo'n naar hoestje. Vooral als ie wakker wordt, net alsof hij zware shag heeft gerookt ('s nachts uit zijn raam geklommen, via de regenpijp etc etc).

Ha zei dat het nog wat slijm kon zijn vanwege een eerdere verkoudheid. Dat moet hij dan weghoesten na een nacht slapen. Ik hoop in ieder geval dat het bij Huugje geen astmatische oorzaak heeft!!!!
Muis : ik kom je alvast al feliciteren met je muisjes voor morgen, want ik denk dat ik morgen helemaal geen tijd ga hebben, omdat dan het feestje van Xander is.

Trouwens hoe waren de foto's ?
Spitsmuisje, beterschap voor Hugootje, ik hoop dat hij morgen een beetje opgeknapt is voor zijn verjaardag. Fijn dat de foto's goed gelukt zijn! Zet je ze tzt op de groep? Ben erg benieuwd! Bedankt voor de uitleg dysmatuur, want ik wist ook nooit wat daarmee bedoeld werd.

Fachat, wat fijn dat jullie boot ws verkocht is en hopelijk voor een mooie prijs. Fijn dat de blaren van Ole weer zijn genezen. Ik vind dat ook wel een beetje eng, als Zahra staat blijf ik er altijd in de buurt, we hebben een leistenen vloer dus dat is erg hard als ze valt.

Xaloy, ben benieuwd wat voor oefeningen jullie moeten doen met Robbie. Waarschijnlijk zal hij zijn achterstand dan wel weer snel inhalen.

Ik heb ook geen combisleeper hoor, Zahra vindt alleen een slaapzakje sowieso niet fijn, die wil graag ingestopt worden dus ik heb gewoon Prenatal slaapzakjes met afritsbare mouwen en die bevallen prima. Vind die combisleepers eigenlijk belachelijk duur!

Lara, ik heb idd van die alternatieve vullingen voor de Nappy Wrapper. Ze bevallen wel goed, alleen is het even wennen met het draaien, er moet nl. een passtukje over dat knopje gedaan worden om de ring te kunnen draaien en dat gaat soms los. Meestal draai ik maar gewoon aan die cassette zelf en dan gaat het wel goed. Ze gaan wel langer mee dan de originele en je ruikt vrijwel niks (alleen als je de deksel omhoog doet maar dat is normaal). Je kunt ze bestellen bij de pasopshop.

Mich, spannend, die sollicitatie, ik hoop voor je dat het doorgaat.

Buitenmeisje, ik denk dat als ze er zelf niet naar vragen je het beter wel kunt melden aan het eind van het gesprek. Als ze al wisten van jullie wens voor een 2e zullen ze er toch niet zo veel bezwaar tegen hebben? en je bent nèt zwanger, dus het duurt nog wel even voordat je met verlof gaat toch?

Zahra heeft vannacht gelukkig goed doorgeslapen, ze gaat ook later naar bed, ongeveer om 8 uur. Ze werd om een uur of 10 wel weer huilend wakker omdat ze zo moest hoesten, toen heb ik haar maar weer een paracetamol gegeven en hoestsiroop en toen heeft ze heerlijk geslapen tot kwart over 7.

Gisteravond kwam er een stel langs met een baby die 4 dagen jonger was dan Zahra om wat kleertjes over te nemen die ik van de buurvrouw had gekregen (ik vond ze zelf niet zo leuk) en dat was wel grappig. Terwijl de moeder de kleertjes bekeek zaten de 2 dames heerlijk samen te spelen op het speelkleed, Zahra vond het wel gezellig geloof ik, zo'n speelkameraadje. De buurvrouw was wel blij verrast met het geld dat ik haar bracht, kon ze zelf weer wat leuks voor haar dochtertje kopen.
Lara.. ik zou ook geen kleine cb sleeper meer kopen (tot 1 jaar). Daar kunnen ze nog heel kort in en dat is zonde van je geld. Maar een grote is misschien nog wat groot. Mij vertelde ze toen dat eeen kindje pas in de grote mag als hij echt uit de kleine gegroeid is. Anders kan het ook nog een soort van gevaarlijk zijn.

Later meer.. nu eerst ff boodschapjes doen
ik zat idd te denken om de opening van de mouwtjes een beetje kleiner te maken dmv een veiligheidsspeld ivm de veiligheid

maar buitenmeisje, wanneer zijn ze eruit gegroeid? Als de voetjes "klem"zitten? Of eerder? Het lijkt mij ook niet fijn om net in mijn slaapzak te passen, dus je zou toch zeggen dat er minimaal een cm of 15 over moet zijn aan de onderkant? Geen idee hoor......deze grotere vind ik idd wel erg lang, maar volgens mij heeft R daar geen last van verder. Draaien (hij ligt vaak in de vreemdste houdingen op zijn buik) gaat wellicht wel iets moeilijker omdat dat ding ook mee moet draaien. Zal hij daardoor wat onrustiger slapen de laatste dagen? Hmmmmmmm....even over nadenken..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven