Count your blessings nu toch eens (kom bij de BEO!)

maandag 10 mei 2010 om 20:40
In een ieder van ons huist een BEO.
Wees niet bang haar te ontdekken.
Bevrijd de BEO in jezelf en word lid!
Tientjesleden (42 euro per jaar), sympha's, ook van harte welkom!
De cursussen zijn in volle gang maar er zijn overal nog enkele plaatsen beschikbaar.
'Tuinieren in de vagina', 'doe meer met je bladblazer' en 'graancirkels maaien met de handmaaier', zijn dit jaar helaas helemaal volgeboekt maar bij veel animo is er een mogelijkheid tot een extra cursus in de zomervakantie.
BEO's verenigt u!
Wees niet bang haar te ontdekken.
Bevrijd de BEO in jezelf en word lid!
Tientjesleden (42 euro per jaar), sympha's, ook van harte welkom!
De cursussen zijn in volle gang maar er zijn overal nog enkele plaatsen beschikbaar.
'Tuinieren in de vagina', 'doe meer met je bladblazer' en 'graancirkels maaien met de handmaaier', zijn dit jaar helaas helemaal volgeboekt maar bij veel animo is er een mogelijkheid tot een extra cursus in de zomervakantie.
BEO's verenigt u!

donderdag 22 maart 2012 om 00:14
Ah mooi, it giet oan! Kan ik de vrouw van Pilatus zijn? Ik heb wel iets met die innerlijke strijd. Of anders de eerste maagd. Of de tweede. Of allebei.
Het was trouwens geen cursus theater make-up, maar permanente make-up. Ik wil je best doen hoor sri, kunnen we je de komende jaren chronisch typecasten.
Het was trouwens geen cursus theater make-up, maar permanente make-up. Ik wil je best doen hoor sri, kunnen we je de komende jaren chronisch typecasten.

donderdag 22 maart 2012 om 02:46
Extensions, check
Nepnagels, check
Siliconentieten, niet nodig, oo naturel
Wenkbrauwen, zorgt Yette wel voor
Fijn Yette, dat je mij wilt doen. Ik heb wel een basiscursus Mooiere Make-up bij Menstruatie gedaan, maar dat lijkt me toch niet voldoende voor een realistische, doorleefde MM.
Bij de weg: ik zie die typecasting wel zitten, maar ik moet ook de andere Maria doen in Tweede Exloërmond. Kwa permanente meekup moet het dus wel te verhullen zijn, maar dat lukt jou vast.
Nepnagels, check
Siliconentieten, niet nodig, oo naturel
Wenkbrauwen, zorgt Yette wel voor
Fijn Yette, dat je mij wilt doen. Ik heb wel een basiscursus Mooiere Make-up bij Menstruatie gedaan, maar dat lijkt me toch niet voldoende voor een realistische, doorleefde MM.
Bij de weg: ik zie die typecasting wel zitten, maar ik moet ook de andere Maria doen in Tweede Exloërmond. Kwa permanente meekup moet het dus wel te verhullen zijn, maar dat lukt jou vast.

donderdag 22 maart 2012 om 06:23
Volgens mij gaan we heel lekker met de cast. Een paar van de COC meiden/jongens (dat weet ik nooit, omdat ze de hele tijd 'meiddddddd' tegen elkaar roepen maar - dacht ik - toch jongens zijn) willen de kostuums doen en het decor doen de bikedikes. Dikke mik dus.
O, en Dikke Mik, dat is een 'bear' (soort homo, ik vertel ook maar gewoon wat ik geleerd heb, zo noemen ze een man met een hoop borsthaar, die dan weer juist níet naar de sportschool gaat) doet de catering!
O, en Dikke Mik, dat is een 'bear' (soort homo, ik vertel ook maar gewoon wat ik geleerd heb, zo noemen ze een man met een hoop borsthaar, die dan weer juist níet naar de sportschool gaat) doet de catering!
donderdag 22 maart 2012 om 08:02
En oja, ik vind dat mijn rol te weinig diepgang heeft. Sinds Maria Magdalena ten tonele is verschenen is mijn rol beperkt tot 1.5 akte, drie volzinnen. Ineens ben ik niet meer belangrijk in het leven van mijn bloedeigen zoon. Eerlijk gezegd worstel ik daar best mee en neem ik dat Maria Magdalena met haar prompte boezem behoorlijk kwalijk. Lijkt me toch een interessante verhaallijn die toch best wat uitgediept mag worden en meer aandacht verdient. Wat jullie?
donderdag 22 maart 2012 om 08:20
Leo, ik heb de pamfletten al gezien voor oproep tot mee te komen naaien. Ze pakken het groots aan! Dit weekend gaan ze 24 uur door las ik, nou ja de klok wordt verzet dus dat wordt dan dus 23 uur.
En de bikedikes hebben eveneens grootse plannen! Die zag ik ook al met een soort drilboren in de weer! Was wel grappig, ze hadden ze inallerlei vrolijke kleuren en mooi zacht afgewerkt zonder scherpe randjes enzo. Heel anders dan de Bosch, Makita en Stanley gereedschap dat mijn man gebruikt. Het zijn soms net vrouwen die bikedikes!
En de bikedikes hebben eveneens grootse plannen! Die zag ik ook al met een soort drilboren in de weer! Was wel grappig, ze hadden ze inallerlei vrolijke kleuren en mooi zacht afgewerkt zonder scherpe randjes enzo. Heel anders dan de Bosch, Makita en Stanley gereedschap dat mijn man gebruikt. Het zijn soms net vrouwen die bikedikes!

donderdag 22 maart 2012 om 08:53
Ja leo dat zeg ik toch al dat ik het lastig vind zo veel te moeten janken? Dat zit gewoon niet in m'n aard. En de cursussen die ik de laatste tijd bij de BEO's in het aanbod heb gezien gaan ook juist immer over het kind in jezelf vinden, overwin je winterdepressie en andere thema's om het leven vooral weer lachend tegemoet te kunnen treden.
Heb je nog tips voor me? Jij draait immers al wat langer mee in de acteerbusiness.
Heb je nog tips voor me? Jij draait immers al wat langer mee in de acteerbusiness.
donderdag 22 maart 2012 om 09:31

donderdag 22 maart 2012 om 09:40
Duploo, de ergste misdadigers refereren immer aan traumatische jeugdherinneringen. Zonder met de ogen te knipperen moorden ze links en rechts om zich heen maar het feit dat ze vroeger geen rood fietsje kregen voor hun verjaardag is een reden om alsnóg in tranen uit te barsten.
Zoek zoiets in jezelf. Ga diep. Een keer geen kusje voor het slapengaan gehad, op je verjaardag bruinen bonen hebbende moeten eten, alles is goed, als het maar lang geleden is en aanleiding om flink te zwelgen.
Daarbij, het idee dat een vrouw man eerst gegeseld wordt en daarna aan een kruis genageld is misschien ook al genoeg om eens lekker lang te huilen.
Bij de weg; voor het geselen en kruisigen hebben we Meester Ricardo aangeboden gekregen van de leernichten. Die schijnt de beste te zijn op dat gebied. Op het gebied van nep geselen en kruisigen denk ik dat ze bedoelen want toen ik dat zei moesten de jongens hard lachen en werd het luidkeels beaamd.
Ja, ik ken de 'codes' nog niet allemaal hoor, in die wereld maar het lijkt me wel in vertrouwde handen allemaal.
Zoek zoiets in jezelf. Ga diep. Een keer geen kusje voor het slapengaan gehad, op je verjaardag bruinen bonen hebbende moeten eten, alles is goed, als het maar lang geleden is en aanleiding om flink te zwelgen.
Daarbij, het idee dat een vrouw man eerst gegeseld wordt en daarna aan een kruis genageld is misschien ook al genoeg om eens lekker lang te huilen.
Bij de weg; voor het geselen en kruisigen hebben we Meester Ricardo aangeboden gekregen van de leernichten. Die schijnt de beste te zijn op dat gebied. Op het gebied van nep geselen en kruisigen denk ik dat ze bedoelen want toen ik dat zei moesten de jongens hard lachen en werd het luidkeels beaamd.
Ja, ik ken de 'codes' nog niet allemaal hoor, in die wereld maar het lijkt me wel in vertrouwde handen allemaal.
donderdag 22 maart 2012 om 10:05
Ik zal eens diep moeten graven in mijn jeugd idd. Over het algemeen heb ik een gelukkige jeugd gehad, maar er zit vast nog wel ergens wat oud zeer. Bedankt dames!
Meester Ricardo kent het klappen van de zweep wel idd.
Yette, ben je al bezig met het kruis van Jezus in elkaar zetten? Het moet qua ergonomie (het kruis tillen en hangen aan het kruis) goed in elkaar zitten want Elynn heeft zich qua fysiek niet heel goed kunnen voorbereiden op de rol van Jezus.
Meester Ricardo kent het klappen van de zweep wel idd.
Yette, ben je al bezig met het kruis van Jezus in elkaar zetten? Het moet qua ergonomie (het kruis tillen en hangen aan het kruis) goed in elkaar zitten want Elynn heeft zich qua fysiek niet heel goed kunnen voorbereiden op de rol van Jezus.

donderdag 22 maart 2012 om 11:28
Ja, jee, Duploo, ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met MM, maar daar is het dan ook een del voor hè? Die neemtde zaak natuurlijk genadeloos over, kan ik ook niks aan doen. Maar jij hebt dan wel weer een prachtig gevoelvol Blute nur, du liebes Herz! Goed voor zeker een half uur beter jankwerk!
Ik heb trouwens horen fluisteren dat een aantal COC-ers het plan heeft opgevat te infiltreren in onze Mattheus en de mezzo's te vervangen door countertenoren. Is hier meer over bekend of is het gewoon lage roddel?
Ik heb trouwens horen fluisteren dat een aantal COC-ers het plan heeft opgevat te infiltreren in onze Mattheus en de mezzo's te vervangen door countertenoren. Is hier meer over bekend of is het gewoon lage roddel?
donderdag 22 maart 2012 om 11:30
quote:duploo schreef op 22 maart 2012 @ 07:57:
Ik vind het lastig me in te leven in mijn karakter, heilige Maria, moeder van jezus christus. Hebben jullie nog tips voor mij om me meer met mijn personage te vereenzelfigen?Het enige wat ik kan bedenken is om te proberen een bloemkool uit te persen zonder die erin gestopt te hebben.
Ik vind het lastig me in te leven in mijn karakter, heilige Maria, moeder van jezus christus. Hebben jullie nog tips voor mij om me meer met mijn personage te vereenzelfigen?Het enige wat ik kan bedenken is om te proberen een bloemkool uit te persen zonder die erin gestopt te hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

donderdag 22 maart 2012 om 11:39

donderdag 22 maart 2012 om 11:49
Duploo, ik stel voor dat je je eerst op het forum in gaat lezen over schoonmoederperikelen. Gewoon even exploreren wat schoonmoeders in de ogen van schoondochters allemaal voor foute dingen doen en probeer dat toe te passen in je karakter (bv dat Maria de moeder van Maria Magdalena eist dat ze vertelt hoeveel zilverlingen ze in huis hebben. Dat is heus een praktijkvoorbeeld). Misschien dat er op het Libelleforum nog ervaringsverhalen vanuit schoonmoeders zelf te vinden zijn. Je zou zoiets op het toneel subtiel kunnen weergeven door je steeds vóór MM te dringen, maar je kunt zelf vast ook wel iets bedenken.
en voor dat janken, kun je ook wat Vicks onder ogen smeren, werkt altijd.
en voor dat janken, kun je ook wat Vicks onder ogen smeren, werkt altijd.
donderdag 22 maart 2012 om 13:10
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 maart 2012 @ 11:30:
[...]
Het enige wat ik kan bedenken is om te proberen een bloemkool uit te persen zonder die erin gestopt te hebben.Ik heb het geprobeerd en het werkt! De tranen schieten me in de ogen! Toch zie ik er vanaf... Ik wil immers ook een beetje leuk op de foto komen en ik trek er rare bekken bij.
[...]
Het enige wat ik kan bedenken is om te proberen een bloemkool uit te persen zonder die erin gestopt te hebben.Ik heb het geprobeerd en het werkt! De tranen schieten me in de ogen! Toch zie ik er vanaf... Ik wil immers ook een beetje leuk op de foto komen en ik trek er rare bekken bij.
donderdag 22 maart 2012 om 13:50