wasmachine stinkt

23-03-2012 07:29 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons wasmachine van 4 jaar oud stinkt: rioollucht.

Ik heb al 3 keer een lege kookwas gedaan met een liter azijn en nog een met een vaatwasserblokje.

Het filter schoongemaakt, maar zat niks in, de rubbers gereinigd en het zeepbakje.

De geur verdwijnt na een kookwas maar na een dag is deze geur weer aanwezig.

Wie heeft de gouden tip om van deze stank af te komen?

Koop liever geen nieuw wasmachine.
Restwater laten weglopen? Klepje open en de machine een beetje 'tilten'.
Weet je zeker dat je schoonzus er niet in zit?
misschien stinkt de afvoer wel ipv de wasmachine?
Een flesje dettol tijdens de kookwas
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Twee keer met lege trommel laten draaien, met een flinke scheut chloorbleek in de trommel. Heb ik ook gehad, dan zit er schimmel in, ofzo. Superrr irritant. Azijn helpt niet.

Af en toe herhalen (witte was doe ik tegenwoordig een beetje bleek bij).

Mijn machine was nieuw, nota bene. Ik heb het hoofd gebroken over hoe het precies kon gebeuren, en wat ik moest doen. Via internet deze tip gevonden.
Chloor? Vreet dat de onderdelen niet op? Naja ga het gewoon erin gooien.

Halve fles ofzo?
Bij mij staat het wasverzachterbakje sinds 3 dagen vol water. Dat water loopt niet meer weg. Heb er al in zitten peuteren, geprobeerd om het door te prikken waar het weg hoort te lopen, maar zonder resultaat. Ik zag dit topic staan, dus dacht, mss weten mensen hier ook wel een tip voor...?
Soda!
Dat wasverzachterbakje soda inderdaad en wellicht wat azijn erbij voor de kalk.
Ikbenik, het bakje er uit halen en goed spoelen met heet water. Op een gegeven moment komt er allemaal vastgekoekt wasverzachter los.
Bijna niets is slechter voor je wasmachine dan het gebruik van wasverzachter en vloeibaar wasmiddel.

Idd bakje eruit halen en de boel goed schoonmaken vaak zit er ook veel zooi onder het wasmiddelenbakje.
Ik gebruik ook altijd vloeibaar onze vorige wasmachine is overleden ondat deze verstopt raakte door de poeder.

Ik gebruik denk ik ook teveel wasmiddel en ook n flinke scheut wasverzachter.

Ga zo chloor halen en dan kookwas en daarna soda en kookwas plus even kantelen.
Een flesje HG wasmachinereiniger. Dat werkt goed en veilig.
Iets van citroensap?Dat schijnt ook iets goeds te doen. Ik heb t zelf nog niet mee gemaakt dat me de wasmachine stinkt , wel de vaatwasser en daar heb ik toen nettoyant in gegooid ( te koop bij de lidl)Geen idee of dat ook in de wasmachine kan( gewoon in het zelfde bakje als waar de wasverzachter ook in gaat) maar de vaatwasser knapt er echt van op.
Goede tips! Ik ga dadelijk eens kijken of ik dat bakje eruit kan slopen (wist niet dat dat los kon! ), en als ik het heb schoongemaakt voor de zekerheid nog een rondje laten draaien met soda.

Dat zijn die rare glazige korreltjes, he? Die heb ik nog wel ergens achter in m'n gootsteenkastje. Doe je die dan in het bakje waarin je het waspoeder doet, of de wasverzachter? Of in allebei? Of in de trommel..? (*sorrie, ben hier dus he-le-maal niet in thuis*)
Jeeetje! Ik ben helemaal 'in-shock!'

Ik had dat bakje nog nooit schoongemaakt, en er KWAM me toch een viezigheid uit...!!! DAT was hard nodig!!!

Eerst onder de hete kraan (bakje kon dus idd gewoon los) helemaal schoongespoeld en met een oude tandenborstel afgeschrobt, en nu staat het in de vaatwasser om de laatste viezigheidjes er nog af te halen (maar dat zal niet veel meer zijn.)

En wat ik in de ruimte vond van het zeepbakje....

Daar kun je een horrorfilm van maken, aan slijmerige zwarte massa...! :puke:

Maar ook dat is nu weg, voor zover dat lukte met oude tandenborstel en hele rol wc papier.

Straks (als het zeepbakje uit de vaatwasser komt) zet ik de wasmachine nog even aan met alleen wat soda erin en dan eh...op 90 graden ofzo en één handdoek...?

Enne...Soda dan in welk bakje? of in trommel...?
Ik doe de soda altijd in beide bakjes dan heb je meteen alles schoon.

Mijn machine draait nu met chloor; ben benieuwd!
Oke, bedankt, doe ik dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven