vraag over blokverwarming
vrijdag 23 maart 2012 om 21:43
Ik ben een beetje een verhuisnoob geloof ik. Ik ga verhuizen en mijn nieuwe woning heeft blokverwarming. Ik verhuis vanuit een studentenhuis dus moet alles nieuw aansluiten. Ik wil nu dus gas water licht aansluiten, moet ik nu iets weglaten daarvan ivm de blokverwarming? Weet iemand dit toevallig? Hoe betaal je de blokverwarming?
vrijdag 23 maart 2012 om 21:51
Ik heb blokverwarming en dat betaal ik bij de huur.
Dat is een voorschot en eens per jaar is er dan een afrekening.
Hier zitten metertjes op de radiatoren en die worden afgelezen voor het bepalen van het verbruik.
Verder heb je alleen gas nodig als je op gas kookt en/of een gasgeiser hebt. Maar dat weten ze bij de energieleverancier vast wel. Water en stroom heb je sowieso nodig natuurlijk.
Dat is een voorschot en eens per jaar is er dan een afrekening.
Hier zitten metertjes op de radiatoren en die worden afgelezen voor het bepalen van het verbruik.
Verder heb je alleen gas nodig als je op gas kookt en/of een gasgeiser hebt. Maar dat weten ze bij de energieleverancier vast wel. Water en stroom heb je sowieso nodig natuurlijk.
vrijdag 23 maart 2012 om 21:51
Hier in de flat was vroeger blokverwarming en toen hingen er van die blokjes
aan de verwarming. Daarin zat een vloeistof en die verdampte deels wanneer de verwarming aanstond. Er zaten ook maatstreepjes op en zo werd het gebruik afgelezen.
Bij de energiemaatschappij hoefde niets weggelaten te worden aangezien de bewoners gas (koken, gijzer) elektriciteit en water afnamen.
Als je op een hogere etage woont, scheelt het als je regelmatig de verwarming ontlucht. Want in de bovenste etages is de meeste lucht in de radiatoren en dan verwarmen ze niet zo goed.
Bij de energiemaatschappij hoefde niets weggelaten te worden aangezien de bewoners gas (koken, gijzer) elektriciteit en water afnamen.
Als je op een hogere etage woont, scheelt het als je regelmatig de verwarming ontlucht. Want in de bovenste etages is de meeste lucht in de radiatoren en dan verwarmen ze niet zo goed.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
vrijdag 23 maart 2012 om 22:00
vrijdag 23 maart 2012 om 22:06
Dan is er hoogstwaarschijnlijk geen gasaansluiting in jouw appartement. Maar daar zou je ook achterkomen als je je aanmeld bij een leverancier. Je kan je niet aanmelden voor gas, als er op jouw adres geen gasaansluiting is. Dat kunnen ze gewoon zien.
Je kan trouwens ook op deze site je postcode en huisnummer invoeren, om te kijken of er een gasaansluiting is:
http://www.eancodeboek.nl/
Je kan trouwens ook op deze site je postcode en huisnummer invoeren, om te kijken of er een gasaansluiting is:
http://www.eancodeboek.nl/
vrijdag 23 maart 2012 om 22:16
Ik woon sinds kort in een woning met blokverwarming en wij moeten voor alles een abo hebben, dus ook voor gas. Daarmee koken we en werkt ons geisertje.
Als je gaat verhuizen is het gebruikelijk als bij de sleuteloverdracht de meterstanden even genoteerd worden. Als de gasstand dan ook opgenomen wordt weet je dat je dus ook een eigen gasaansluiting hebt.
Heb je de sleuteloverdracht al gehad? Zo nee, kan je het dan het beste even navragen denk ik. Zo ja, kan je even in de meterkast kijken of daar ook een gasmeter zit.
Als je gaat verhuizen is het gebruikelijk als bij de sleuteloverdracht de meterstanden even genoteerd worden. Als de gasstand dan ook opgenomen wordt weet je dat je dus ook een eigen gasaansluiting hebt.
Heb je de sleuteloverdracht al gehad? Zo nee, kan je het dan het beste even navragen denk ik. Zo ja, kan je even in de meterkast kijken of daar ook een gasmeter zit.
zondag 25 maart 2012 om 09:33
Hoe je de blokverwarming betaalt kun je zien op je huurcontract. Kijk daar ook even na of je via de huur ook voor de boiler betaalt. In ons vorige huis huurden we de boiler namelijk direct van de energiemaatschappij, daar kregen we direct een apart huurcontract voor, dan weet je dus ook bij wie je stroom ed gaat afnemen.