Geld & Recht alle pijlers

Model gestaan op tpf basis...Help!

24-03-2012 10:17 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Wat staat er in het contract? Heb je een mail waarin staat dat je zegt dat je de foto's wilt keuren?

M.a.w. heb je enig bewijs van deze afspraken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
wtf is tpf?
Je hebt dus 2 problemen: je krijgt je geld nog en ze heeft iets met je gedaan waar je niet achter staat.

Je grootste probleem is blijkbaar het 2e. Ik denk dat het erg lastig gaat worden om iemand te sommeren iets te verwijderen van haar website, zeker als ze er zo strikt over is.

Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt, gaat het je een hoop geld kosten, vrees ik.
Ja ik heb haar een mail gestuurd waarin staat dat ik de foto's eerst wil goedkeuren. Die mail heb ik nog!

Tpf is dat je er niet voor betaald wordt en ook geen vergoeding krijgt.
Oh, okay, sorry, de afspraak was ook dat je niet betaald zou worden.
Tpf is time for prints

Ze krijgt dus niet betaald, maar krijgt de foto's.

Geen advies over hoe je dit op kan lossen, sorry..

Succes!
Heb je wel alle foto's gekregen voor je eigen portfolio?
Hmmm hoop dat iemand advies voor mij heeft want ik vind dit echt enorm vervelend. Ze heeft ook nog eens een stuk of 11 foto's van mij geplaatst.

Ik heb net mijn mail doorgelezen en ben 2 emails tegengekomen waarin ik gezegd heb dat ik de foto's eerst wil goedkeuren voordat ze gepubliceerd worden....
En wat was haar reactie op die eis van jou dat je ze eerst wilt goedkeuren? Heb je die reactie ook nog bewaard?
Heeft ze daarop bevestiggend beantwoord? Duidelijk zoals: nee, dat zal ik niet doen.
quote:Katherina schreef op 24 maart 2012 @ 10:30:

Heb je wel alle foto's gekregen voor je eigen portfolio?Nee, ik heb alleen de geselecteerde foto's gekregen waravan zij vind dat die goed gelukt zijn.
@ vaintje & missy actie: Zij heeft mij geen duidelijke antwoord gegeven erop. Na de eerste mail had ze een vage antwoord gegeven dat ze me op d ehoogte zal brengen zodra de foto's geselecteerd zijn. Vervolgens heb ik haar nog een keer nadrukkelijk gezegd dat ik ze eerst wil goedkeuren. daarop antwoorde zij: Dat begrijp ik, ik zal alleen de mooiste foto's eruit selecteren.
De fotograaf heeft de rechten op de foto's en kan naar eigen inzicht de voor haar beste foto's uitzoeken.

Dat zijn ook afspraken die gemaakt worden bij Tpf basis. De fotograaf zoekt uit tenzij je het anders op de overeenkomst hebt staan. Heb je een overeenkomst?
Je zegt dus in je mail: ik wil de foto's goedkeuren, maar in haar reactie gaat zij daar niet mee akkoord. (vaag antwoord en daarna ik zal de mooiste foto's uitzoeken)
Als zij niet toezegt dat je eerst mag keuren, waarom ga je dan toch de fotoshoot in? Zo te zien heeft ze je verzoek naast zich neergelegd en daar heb je het dan gewoon mee te doen. Je had ook nee kunnen zeggen natuurlijk.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Duidelijke afspraken moet je van tevoren maken.

Dus balen, niets aan te doen.
Dan denk ik dat je geen poot hebt om op te staan, helaas...
Het model keurt de foto's niet. Dat doet de fotograaf!
quote:borderwalk schreef op 24 maart 2012 @ 10:39:

Je zegt dus in je mail: ik wil de foto's goedkeuren, maar in haar reactie gaat zij daar niet mee akkoord. (vaag antwoord en daarna ik zal de mooiste foto's uitzoeken)En als het nou geen echte proff fotograaf is maar meer iemand die het als hobby doet?
mimootje, 63 seconden geleden

Het model keurt de foto's niet. Dat doet de fotograaf!

Dat dus.
quote:vlindertje20 schreef op 24 maart 2012 @ 10:41:

[...]

En als het nou geen echte proff fotograaf is maar meer iemand die het als hobby doet?Dan blijft het altijd nog 'de fotograaf': degene die de beelden heeft gecreeerd en er mee mag doen wat ie wil.
quote:Hasse88 schreef op 24 maart 2012 @ 10:40:

Als zij niet toezegt dat je eerst mag keuren, waarom ga je dan toch de fotoshoot in? Zo te zien heeft ze je verzoek naast zich neergelegd en daar heb je het dan gewoon mee te doen. Je had ook nee kunnen zeggen natuurlijk.Dat had ik een dag na de shoot pas gevraagd via de mail aangezien er geen echte proff fotograaf was en de locatie ook niet echt bepaald geschikt was. Ik had dus al zo een vermoeden dat de foto's niet denderend zouden zijn.
Er is dus echt niets dat ik kan doen? Vind dit echt heel erg vervelend...
quote:vlindertje20 schreef op 24 maart 2012 @ 10:41:

[...]

En als het nou geen echte proff fotograaf is maar meer iemand die het als hobby doet?

Dan wordt het alleen maar mistiger. Ze zal er dan niet haar inkomen uit genereren. Ze loopt geen inkomsten mis als jij doorverteld dat het slecht werken is met haar.

Trek hier lering uit voor jezelf: Maak een standaard tfp contractje dat je op voorhand ondertekend wilt hebben. Dus garandeerd niet dat mensen dan nog steeds doen wat ze zelf goeddunkt, maar dan heb jij iets om er bij te pakken achteraf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven