Geld & Recht alle pijlers

Model gestaan op tpf basis...Help!

24-03-2012 10:17 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:mimootje schreef op 24 maart 2012 @ 11:04:

Klopt idd niets van je verhaal.

En haar naam nu rond mailen? Jij wordt nooit model!Jij bent zeker zelf die fotografe
quote:vlindertje20 schreef op 24 maart 2012 @ 11:00:

[...]

Helaas wist ik niet van te voren wie de fotograaf zou zijn en hoe de make up en dergelijke eruit zouden komen te zien.

Dit is wel een wijze les voor de volgende keer in ieder geval.Dus jij, ervaren model, gewerkt met verschillende topfotografen, dacht, gratis foto's geen idee wat/waar/hoe/wie, dat lijkt me wel wat, die kan ik goed gebruiken voor mijn portfolio?
Bij dit soort deals sta je model in ruil voor de foto's op cd of print die de fotograaf of stylist voor haar portfolio mag gebruiken, maar je hebt natuurlijk geen zeggenschap over welke van die foto's zij gebruiken. Ze gebruiken alleen de foto's waarin hun werk goed tot z'n recht komt, dus zullen echt geen shitfoto online zetten.
Mimootje: Ik ga haar naam zeker weten niet rondmailen ik laat ieder in zijn eigen waarde. Ik laat haar naam en info achterwege het gaat mij erom wat ik kan doen. Ik ga niemand zwart maken!
quote:borderwalk schreef op 24 maart 2012 @ 11:09:

[...]

Dus jij, ervaren model, gewerkt met verschillende topfotografen, dacht, gratis foto's geen idee wat/waar/hoe/wie, dat lijkt me wel wat, die kan ik goed gebruiken voor mijn portfolio?Ik ben GEEN ervaren model, verre van dat. Ik ben nog een beginner die haar portfolio moet opvullen. Ik heb indd het geluk gehad dat ik shoots heb gehad met fotograven waarover ik echt tevreden was en die goed werk geleverd hadden. Blijkbaar had ik toen gewoon geluk dat ik met zulke fotograven samen mocht werken.
Ok, beginners foutje dus. Niks aan te doen, de fotografen bepalen.
Oke, dan zeg ik het maar. Het is fotografen, met een -f. Niet met een -v.
Ja ik zie het, ik ben al eerder verbeterd maar heb het over het hoofd gezien. Bedankt.
quote:vlindertje20 schreef op 24 maart 2012 @ 10:49:

Het zijn serieus 1 van mijn lelijkste foto's. Ja, ze staan op het net voor iedereen toegankelijk daar voel ik me absoluut niet prettig bij.

Dit is zeker een wijze les voor de volgende keer!!!Je kan haar nog vragen jou niet met je echte naam (of helemaal geen naam) te noemen bij de foto's op de site. Zo zullen toekomstige fotografen die met je willen samenwerken die foto's ook minder snel tegenkomen.
Vlindertje, fijn!

En nee, ik ben geen fotografe en geen model maar heb er wel heel veel mee te doen.
*niet quoten ajb , haal het zo weer weg*
SeptemberGirl, 5 minuten geleden

Snitsch!
quote:missy_acy schreef op 24 maart 2012 @ 11:27:

SeptemberGirl, 5 minuten geleden

Snitsch!
quote:mimootje schreef op 24 maart 2012 @ 11:21:

Vlindertje, fijn!

En nee, ik ben geen fotografe en geen model maar heb er wel heel veel mee te doen.

Iedereen moet in zijn eigen waarde gelaten worden vind ik! Ondanks dat zij mijn foto's geplaats heeft zonder dat ik ze heb goedgekeurd en ik daar twee keer om heb gevraagd. Zal ik nooit haar naam noemen of haar proberen zwart te maken.

Ik hoop dat iemand een gouden tip voor mij heeft en dat de foto''s weggehaald worden die ik er niet op wil hebben. Verder is het een wijze les voor mij in de toekomst.
Vlindertje,

Heb je een contract getekend? Of iets wat er op lijkt? En was de afspraak dat de fotograaf recht op publicatie heeft?

Ik weet niet in hoeverre je rechten hebt op iets is deze situatie, maar ik weet wel dat als de foto's als reclame (voor product/styliste/wat dan ook) worden gebruikt hoor jij een contract te hebben getekend waarin duidelijk staat dat jij je copyright of image overdraagt. Lelijk of niet, daar heb je helaas weinig over te zeggen.
Je kan t wederom vragen. Doet ze dat niet dan je naam erbij weg laten halen. Want dat kan je dacht ik wel eisen.

En leer hiervan. Neem zoveel mogelijk betaalde opdrachten. Tenzij je de fotograaf/ mua kent en vertrouwt. En maak zelfs dan duidelijke afspraken.

Het is vern**kt, maar je bent "maar" het model. Helemaal zonder naamsbekendheid nog.
Ik heb hier zeker van geleerd. Bedankt voor de reacties!
Kan ik die van mij weer weg halen Vlinder?
Ja heel erg bedankt dat je je verhaal hier neer wilde zetten voor mij!!!! Waardeer ik echt. Zou je me nog kunnen vertellen welke 'dure' woorden je gebruikt hebt? Wellicht zal het bij mij ook helpen.
Een mailtje in elkaar zetten om naar de fotograaf te sturen? Als een soort druk?

Is inderdaad het proberen waard. Kijk even naar wat Xallie poste net.
Misschien kan je je beroepen op onderstaande:

-De wijze van afbeelden is schadelijk voor het imago van de persoon.

Dat dus, maak je mail dusdanig dat het lijkt alsof het schadelijk is vor jouw imago.

Wat jij zelf ook vind.
Ik ga dat indd even proberen, dat is helaas het enige wat ik kan doen lijkt mij.

Ik kan daar wel wat hulp bij gebruiken dus alle hulp is welkom..
Type even wat je wilt zeggen/mailen hier. Maak even een proefmail. Dan kunnen anderen even meedenken. (zonder namen!)
nogmaals, aub niet quoten

want nu heb ik het weggehaald.
heb je m gelezen? dan haal ik het weer weg....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven