Werk & Studie alle pijlers

ontslagen...

25-03-2012 21:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me echt een sukkel, dit is wat er is gebeurd:

3 weken geleden ben ik aangenomen bij een ijssalon. Ik ben nu 18 jaar en was vorig jaar gestopt met werken (in een kleding zaak waar ik nu helaas niet meer terecht kon) omdat ik het te druk kreeg met school erbij. Afgelopen jaar was ik blijven zitten en ben daarom (door veel vrije tijd) weer opzoek gegaan na een baantje. Dit heeft maanden lang geduurt want overal was het stampvol. Dit baantje was dus wel een beloning na al dat zoeken.

Nu had ik dus 1x zaterdag gewerkt en dat ging wel prima al had ik sommige dingen nog niet helemaal door en heb ik het grootste gedeelte in mijn eentje bij de afwas gestaan helaas.

2 weken lang niet ingeroosterd (was sws alleen voor de weekenden bedoelt)

Nu mocht ik vandaag eindelijk weer werken (van 1 tot 6) en wat zegt mijn (ex)baas ineens om 6 uur tegen mij? Je hebt vandaag vaak chagerijnig/boos gekeken dus je hoeft niet meer terug te komen. WTF????

Nu weet ik van mezelf heel goed dat mijn ontspannen gezichtsuitdrukking redelijk chagerijnig is en ik probeer hier dan ook echt altijd heel erg op te letten. Vanmiddag sprak hij me 1x aan en zei dat ik vorlijker moest kijken waarna ik nog meer extra mijn best had gedaan. Maar ik kan er echt niks aan doen!!!

Toen hij zei dat ik ontslagen was zei ik nog sorry maar zo kijk ik van nature gewoon, ik heb gewoon netjes alle klanten vriendelijk geholpen maar op het moment dat ik even het echt heel druk heb dan vergeet ik gewoon om op mijn gezicht te letten. Hij zei dat hij me al een keer gewaarschuwd dus dat het mijn probleem was......

Nu ben ik 18 en was dit niet hét belangrijkste baantje ever maar ik ben gewoon erg verontwaardigd hierdoor.. Kan het nog steeds niet helemaal beseffen.

Te laat is te laat en natuurlijk wil ik niet mijn baantje terug vragen als dat met hem als baas moet maar ik wilde het gewoon even kwijt en misschien kan ik iets met jullie reacties.

Ik moet nu weer zooovel winkels opnieuw af (was voor dit baantje al MINSTENS 35 winkels afgeweest van slager tot bakker tot schoenen en kleding winkels en restaurants...)

Ik kon er niks aan doen maar moest thuis echt keihard huilen. Ik vind het zo oneerlijk en kan me bijna niet voorstellen dat zoiets zomaar mag... :(
dit vind ik echt heel oneerlijk voor je!

belachelijk ook.

je doet er verder niets aan maar ik kan me voorstellen dat je ziendend bent, en verdrietig ook.

sterkte!!!
Balen zeg.
Wat lullig zeg, dat je eigenlijk geen kans hebt gekregen!! Sterkte! En als je neutrale blik vaker problemen oplevert: probeer anders een callcenter ofzo.
quote:hekje schreef op 25 maart 2012 @ 21:33:

Wat lullig zeg, dat je eigenlijk geen kans hebt gekregen!! Sterkte! En als je neutrale blik vaker problemen oplevert: probeer anders een callcenter ofzo.Dat had ik ook al geprobeerd maar daar wilden ze perse iemand met ervaring en dat krijg ik pas als ik word aangenomen.... Een andere stad is voor mij niet te doen.
Ik kan me goed voorstellen dat je je rot voelt. Ik heb een vergelijkbare ervaring, bij de slagerijafdeling van een supermarkt. De hele ochtend al glimlachend koude hompen vllees snijden. Want je moet natuurlijk wel een klantvriendelijke uitstraling hebben.. en die had ik niet. Ik was toen 17.

Oneerlijk dat je er al zo snel uit wordt gestuurd..

Probeer anders een baantje te vinden waarbij je geen contact hebt met klanten, zodat je daar niet op af wordt gerekend.
wees blij dat je weg bent bij die baas, wat een löl
Sorry als ik zuur klink, maar ik vraag me af hoeveel 18-jarige jongens worden ontslagen omdat ze niet vaak genoeg lachen :puke:
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Als je zelf al weet dat je chagrijnig kijkt, waarom wil je dan in een winkel werken?

Kun je dan niet beter ergens achter de schermen gaan werken?
Ik ben het daar wel mee eens ja.. Maarja, kan daar moeilijk wat van gaan zeggen natuurlijk.
quote:1eendje schreef op 25 maart 2012 @ 22:00:

Als je zelf al weet dat je chagrijnig kijkt, waarom wil je dan in een winkel werken?

Kun je dan niet beter ergens achter de schermen gaan werken?Omdat ik het super leuk vind om met mensen te werken. Ik ben ook echt niet lelijk maar als ik geen emotie voel (dus neutraal kijk) dan kijk is misschien wat chagerijnig. Dat doen wel meer mensen maar die sluit je dan toch niet op ergens van de bewoonde wereld. Ik ben hartstikke gemotiveerd in alles wat ik doe en ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen idee van wat ik daar eigenlijk per uur verdiende. Ik deed het net zo goed omdat ik het leuk vond en natuurlijk is geld fijn. Ik hou ervan om bij mensen te zijn en heb nog nooit iemand zoals mijn ex baas hier een punt van zien maken.
Ik snap je baas wel een beetje hoor. Als ik de baas zou zijn van een Ijssalon, dan zou ik ook het liefst alleen maar lief lachende meiden achter de toonbank hebben staan.

Alsmede inderdaad zo gemotiveerd bent, dan vind je vast wel weer een ander leuk baantje.

Succes ermee!
quote:shakenandstirred schreef op 25 maart 2012 @ 21:56:

Sorry als ik zuur klink, maar ik vraag me af hoeveel 18-jarige jongens worden ontslagen omdat ze niet vaak genoeg lachen :puke:

Helemaal mee eens. Dat wordt van jongens veel minder verwacht nog steeds. En daarbij was het pas de tweede dag dat ze er werkte. Wat een rare baas.

TO misschien vooral ook blijven proberen bij grotere winkels en supermarkten? De V&D, Hema etc.? Daar zullen ze je echt niet na twee keer werken op je uitstraling wegsturen. Desnoods geef je aan dat je er wat onzeker over bent als je wordt ingewerkt. Misschien hebben ze dan wel tips voor je. Je zou kunnen proberen om eraan te denken dat je mensen vriendelijk aankijkt en een prettige, niet te harde of monotone stem op zet. Dan valt je gezichtsuitdrukking ook minder op. Bij de benzinepomp hier werkt ook een vrouw die dat heeft, ze is erg aardig maar lijkt vaak boos of chagrijnig. Dat went vanzelf hoor. Je zult zien dat de vaste klanten daar snel genoeg doorheen kijken.
Ja dat ga ik inderdaad maar weer proberen dan. Vind het zo jammer dat het zo is gegaan...
Wat naar voor je!

Helaas ken ik het een beetje, mijn neutrale uitdrukking komt blijkbaar ook vrij chagrijnig over. Bij mijn eerste baantje heb ik daar ook wel eens opmerkingen over gehad, alleen niet van mijn baas.

Nu had ik niet veel persoonlijk contact met klanten hoor. Maar ze zagen mij soms wel en 1 van de vaste gasten heeft toen een paar nare opmerkingen tegen me gemaakt.

En ja, mannen krijgen dit soort dingen vrijwel nooit te horen, vrouwen wel en je doet er helaas niks aan.

Hopelijk vind je snel wat anders!
Dit is wel 1 van de belachelijkste reden die ik heb gehoord dat iemand ontslagen wordt! Als ik een ijsje haal lopen ze ook niet altijd te lachen hoor en heb daar nooit moeite mee gehad oid.

Meid wees blij dat je daar weg bent en zoek een leuke baan waar mensen je minder beoordelen of waar ze je niet zomaar ontslaan, heus die zijn er.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven