Wie is wat aan het haken?

18-09-2011 20:37 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me gewoon af wat de haaksters onder ons aan het maken zijn. Ik ben vanavond aan dibbes draak uit amigurumi & more begonnen. Nadat ik vanmiddag polly van deliciouscrochet.com heb afgemaakt. Die is echt leuk geworden

(plaatje linken lukt me even niet)

Wat zijn jullie aan het maken
Ik wil je niet jarloers maken, maar hier schijnt hij vollop. Mijn was hangt zelfs buiten om te drogen. Heerlijk!
Lisette, . Ik ga zo aan de voorkant de ramen zemen. Daar schijnt wel de zon
Dames,

Weet 1 van jullie toevallig hoe ik een cirkel kan haken die niet kromtrekt. Ik ga namelijk een stoeltje bekleden en daar heb ik gehaakte cirkel voor nodig. Maar bij mij trekt het de hele tijd krom.
Lisette, beginnen zoals in de boekjes van Christel Krukkert.. en dat gewoon uitbreiden... 1e ronde elke vaste dubbel, dan 1 vaste, 1x verdubbelen (en dat herhalen), dan 2 vasten, 1x verdubbelen (en dat herhalen), volgende ronde 3 vasten 1x verdubbelen (en dat herhalen) en zo steeds verder... dan zou 'ie plat moeten blijven...
Volgens mij ook. Ik zou geen andere manier weten. Het rimpelt dan wel een beetje, maar dat kan je weer wegstrijken. Ben je bezig met je wildhaak project?
En als je dat 6-hoekige wat je op deze manier een beetje krijgt, weg wilt hebben, dan moet je de verdubbelingen wat laten verspringen, zodat ze dus niet steeds boven elkaar zitten...
Wil iemand nog een leuk patroontje met mij ruilen?

Ik heb de boekjes van gelukspoppetjes haken, de aapjes van volgensmij Christel Kukert. En nog een aantal, maar dat zijn engelse patronen.

Zelf heb ik het liefst nederlandse patronen, engelse patronen vind ik lastig...
Dat doe ik ook maar op een of andere manier krult het op.. Morgen nieuwe poging
Tumtummetje,

Bedankt voor je antwoord, ik heb het patroon besteld, hopelijk is het er snel, dan kan ik een kraamcadeau gaan maken,

Margriet
Totaal off topic: ik heb een nieuwe jurk en ben er zo blij mee.eindelijk een jurk die simpelweg gewoon past

http://topvintage.nl/nl/v ... day-swing-dress-aqua-jurk

Wat een heerlijke vrolijke zomerse jurk! Kan me voorstellen dat je daar heel erg blij van wordt!
Ik heb hem nog steeds aan terwijl ik eigenlijk mijn sportkleding aan moet doen....
Haha, het is nou niet echt een jurkje om in te sporten, maar ik kan mij het gevoel helemaal voorstellen. EN NU HEEL SNEL IN JE SPORTKLEDING JIJ!!!!
Ja mam... Ik ben omgekleed hoor. Les begint pas om 20.30 dus zit nog effe te haken
Sorry, het sluipt er al een beetje in :-P! Maar zelfs over internet maak ik indruk .

Ik ben ook aan het haken. Ben bezig met die kl*te stekels!
wat een leuk jurkje zeg!!! Succes met sporten straks..... Ik ben net terug, nu de rest van de avond maar haken...... Ben blij als ik klaar ben met mijn lavender bunny, vind die helemaal niet leuk eigenlijk, komt omdat ik nu leukere patronen heb en ik heb nog een wens van iemand..... Die ga ik hierna eerst maken, eens kijken hoe ik dat ga doen. Verder heb ik nog een paar haakwerken liggen die net niet helemaal af zijn, moet ze nog in elkaar zetten, maar ik vind haken leuker!!! Dat eerst maar eens doen voordat ik met de echt leuke dingen bezig mag.....Moet ik eerst nog uitkiezen wat. En ik wil nog wat patronen bestellen op DC.
Diegene die ging sporten, is toch niet gegaan. Ik ben al de hele dag aan het hoesten, heb een lichte verkoudheid.... En het wachten op de les heeft mij wil om te gaan zeer beperkt. Vanavond vroeg onder de wol en morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen ( kan nog 6 keer deze week)
Leuk jurkje Lisette!!

Ik ga me nu weer ff van m'n sportkleren ontdoen en gauw onder de douche springen. Kom net van de tennisbaan...

Dan lekker trainingsbroek aan en lekker op de bank verder haken... Ben stiekem aan die tweekoppige draak begonnen, heb 1 hoofd al bijna klaar en volgens mij gaat dat beest best wel gigantisch worden. Ben 'm met Saskia aan 't haken, naald 3,5 en alleen 't hoofd is al 15cm lang, daar komt dan nog z'n nek aan vast en de rest van 't lijf... ik reken op een cm of 70 of zo als 'ie klaar is...

En ja... m'n deken blijft nu even liggen... *schaam*
Ben ik nu echt de zwakke hier, die niet is gaan sporten....

Gelukkig vordert deken nu gestaagd.
Ja Lisette... sorry... ;-P

Maar als je belooft dat je die andere 6 keer deze week gaat, dan win je 't (iig van mij) nog altijd met vlag en wimpel
Nee gemiddeld 4 x per week...
Dan win je 't nog met vlag en wimpel van me.
Ach, lisette. Jij sport tenminste nog. Ik doe helemaal niks........... (ik vind jullie overigens allemaal erg sportief).
Buiten die 1x in de week tennissen ga ik wel ook al een paar weken elke dag op de fiets naar m'n werk... telt dat ook mee...? 14km per dag...
14 km fietsen telt ook. Ik ging ook altijd fietsend naar mijn werk (15km heen en 15 km terug), maar ik moet een nieuwe (goede) fiets hebben waar twee kinderzitjes op kunnen Ik mis het namelijk wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven