Leuke musea
maandag 26 maart 2012 om 10:59
Weten jullie nog leuke musea? Ik hou niet van kunstmusea of iets dergelijks. Het moet voor mij vooral een beetje interactief zijn. Wat ik leuke musea vind/vond
- Openluchtmuseum
- Zuiderzeemuseum
- Afrikamuseum (de laatste keer dat ik daar was, was ik nog een kind, weet niet of het leuk is voor een volwassene?)
- Veenmuseum (geldt hetzelfde voor als afrikamuseum)
- Archeon
Kan iemand mijn lijstje nog aanvullen?
- Openluchtmuseum
- Zuiderzeemuseum
- Afrikamuseum (de laatste keer dat ik daar was, was ik nog een kind, weet niet of het leuk is voor een volwassene?)
- Veenmuseum (geldt hetzelfde voor als afrikamuseum)
- Archeon
Kan iemand mijn lijstje nog aanvullen?
maandag 26 maart 2012 om 11:07
Museum voor Beeld en Geluid (Hilversum)
Tropenmuseum (Amsterdam)
Naturalis (Leiden)
Museum van de 20e eeuw (Hoorn)
Boerhaave museum (wel een beetje sinister ) Leiden
Nemo (en dan op een doordeweekse dag gaan en zelf de proefjes doen in plaats die drommen kinderen in het weekend ) Amsterdam
Douanemuseum (Rotterdam)
Tropenmuseum (Amsterdam)
Naturalis (Leiden)
Museum van de 20e eeuw (Hoorn)
Boerhaave museum (wel een beetje sinister ) Leiden
Nemo (en dan op een doordeweekse dag gaan en zelf de proefjes doen in plaats die drommen kinderen in het weekend ) Amsterdam
Douanemuseum (Rotterdam)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 26 maart 2012 om 11:13
quote:SeptemberGirl schreef op 26 maart 2012 @ 11:08:
Ik vind het Kroller Muller geweldig.
Maar is het voor kinderen, dat het interactief moet zijn?Maar als TO niet van Kunst houdt, dan kan ze waarschijnlijk beter naar het museonder gaan (soortement bezoekerscentrum, maar dan ondergronds), dat zit ook in park Hoge Veluwe en dan kan je heel interactief op een witte fiets rijden.
Maar is het voor kinderen, dat het interactief moet zijn?Maar als TO niet van Kunst houdt, dan kan ze waarschijnlijk beter naar het museonder gaan (soortement bezoekerscentrum, maar dan ondergronds), dat zit ook in park Hoge Veluwe en dan kan je heel interactief op een witte fiets rijden.
maandag 26 maart 2012 om 11:17
maandag 26 maart 2012 om 11:18
quote:borderwalk schreef op 26 maart 2012 @ 11:13:
[...]
Maar als TO niet van Kunst houdt, dan kan ze waarschijnlijk beter naar het museonder gaan (soortement bezoekerscentrum, maar dan ondergronds), dat zit ook in park Hoge Veluwe en dan kan je heel interactief op een witte fiets rijden.
In het park, niet in het museonder
Ik vind die witte fietsen daar fantastisch. Gewoon ergens op een verzamelplek achter laten, dan weer een stuk lopen, daarna weer een fiets pakken.. prima!
[...]
Maar als TO niet van Kunst houdt, dan kan ze waarschijnlijk beter naar het museonder gaan (soortement bezoekerscentrum, maar dan ondergronds), dat zit ook in park Hoge Veluwe en dan kan je heel interactief op een witte fiets rijden.
Ik vind die witte fietsen daar fantastisch. Gewoon ergens op een verzamelplek achter laten, dan weer een stuk lopen, daarna weer een fiets pakken.. prima!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 26 maart 2012 om 11:18
maandag 26 maart 2012 om 11:19
quote:himalaya schreef op 26 maart 2012 @ 11:18:
[...]
Ik vind die witte fietsen daar fantastisch. Gewoon ergens op een verzamelplek achter laten, dan weer een stuk lopen, daarna weer een fiets pakken.. prima!Het leukste zijn eigenlijk de mensen die boos worden als je "hun" fiets pakt!
[...]
Ik vind die witte fietsen daar fantastisch. Gewoon ergens op een verzamelplek achter laten, dan weer een stuk lopen, daarna weer een fiets pakken.. prima!Het leukste zijn eigenlijk de mensen die boos worden als je "hun" fiets pakt!
maandag 26 maart 2012 om 11:37
quote:ceci_nest_pas_un_bal schreef op 26 maart 2012 @ 11:02:
Musea is al meervoud.
En welk openluchtmuseum? In arnhem zit een hele leuke maar er zijn er wel meer. Afrikamuseum blijft leuk.
Je hebt gelijk
Openluchtmuseaum in Arnhem bedoel ik inderdaad (deze heet geloof ik ook openluchtmuseum...of heten ze allemaal zo?
Musea is al meervoud.
En welk openluchtmuseum? In arnhem zit een hele leuke maar er zijn er wel meer. Afrikamuseum blijft leuk.
Je hebt gelijk
Openluchtmuseaum in Arnhem bedoel ik inderdaad (deze heet geloof ik ook openluchtmuseum...of heten ze allemaal zo?
maandag 26 maart 2012 om 11:39
quote:SeptemberGirl schreef op 26 maart 2012 @ 11:08:
Maar is het voor kinderen, dat het interactief moet zijn?
Uhm nee het is voor mezelf
Het hoeven dus geen puzzeltjes ofzo te zijn, maar meer dan alleen een 1000 jaar oud vorkje achter glas zien.
Of een schilderij aan de muur.
Maar is het voor kinderen, dat het interactief moet zijn?
Uhm nee het is voor mezelf
Het hoeven dus geen puzzeltjes ofzo te zijn, maar meer dan alleen een 1000 jaar oud vorkje achter glas zien.
Of een schilderij aan de muur.
maandag 26 maart 2012 om 11:40
Als je het Archeon en het Afrikamuseum leuk vond heb je blijkbaar interesse in oude/exotische culturen. Het Allard Pierson in Amsterdam en het Rijksmuseum voor Volkenkunde in Leiden hebben mooi collecties op dat gebied. Het Tropenmuseum in Amsterdam is misschien ook leuk, al ben ik daar nog nooit geweest. Hoe interactief deze musea zijn zou ik niet weten trouwens, het is alweer even geleden dat ik er was. Hoe interactief wil je het hebben ?