Leuke musea

26-03-2012 10:59 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie nog leuke musea? Ik hou niet van kunstmusea of iets dergelijks. Het moet voor mij vooral een beetje interactief zijn. Wat ik leuke musea vind/vond

- Openluchtmuseum

- Zuiderzeemuseum

- Afrikamuseum (de laatste keer dat ik daar was, was ik nog een kind, weet niet of het leuk is voor een volwassene?)

- Veenmuseum (geldt hetzelfde voor als afrikamuseum)

- Archeon

Kan iemand mijn lijstje nog aanvullen?
Musea is al meervoud.

En welk openluchtmuseum? In arnhem zit een hele leuke maar er zijn er wel meer. Afrikamuseum blijft leuk.
Het vernieuwde scheepvaartmuseum in Amsterdam is erg interactief (zelfs iets te interactief naar mijn smaak).
Het spoorwegmuseum in Utrecht schijn took heel leuk te zijn. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar wil dat wel binnenkort een keer gaan doen.
Museum voor Beeld en Geluid (Hilversum)

Tropenmuseum (Amsterdam)

Naturalis (Leiden)

Museum van de 20e eeuw (Hoorn)

Boerhaave museum (wel een beetje sinister ) Leiden

Nemo (en dan op een doordeweekse dag gaan en zelf de proefjes doen in plaats die drommen kinderen in het weekend ) Amsterdam

Douanemuseum (Rotterdam)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De Zaanse Schans is ook leuk (beetje vergelijkbaar met openluchtmuseum/zuiderzee museum)
Ik vind het Kroller Muller geweldig.

Maar is het voor kinderen, dat het interactief moet zijn?
Museon.

Nemo? Is wel voor kinderen bedoeld, dus het leukst om met kinderen heen te gaan, maar ook zonder kinderen leuk en interessant.
quote:mariap schreef op 26 maart 2012 @ 11:06:

Het spoorwegmuseum in Utrecht schijn took heel leuk te zijn. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar wil dat wel binnenkort een keer gaan doen.Inderdaad. Goede tip. Veel te beleven.
quote:SeptemberGirl schreef op 26 maart 2012 @ 11:08:

Maar is het voor kinderen, dat het interactief moet zijn?Maar als TO niet van Kunst houdt, dan kan ze waarschijnlijk beter naar het museonder gaan (soortement bezoekerscentrum, maar dan ondergronds), dat zit ook in park Hoge Veluwe en dan kan je heel interactief op een witte fiets rijden.
Boerhaave is erg leuk. Spoorwegmuseum ook. Naturalis vond ik ook de moeite waard. (Is trouwens in Leiden, niet in Rotterdam.)
quote:borderwalk schreef op 26 maart 2012 @ 11:13:

[...]

Maar als TO niet van Kunst houdt, dan kan ze waarschijnlijk beter naar het museonder gaan (soortement bezoekerscentrum, maar dan ondergronds), dat zit ook in park Hoge Veluwe en dan kan je heel interactief op een witte fiets rijden.Leuk idee!
Het Dolhuys in Haarlem vind ik erg leuk (Museum van de psychiatrie).
quote:borderwalk schreef op 26 maart 2012 @ 11:13:

[...]

Maar als TO niet van Kunst houdt, dan kan ze waarschijnlijk beter naar het museonder gaan (soortement bezoekerscentrum, maar dan ondergronds), dat zit ook in park Hoge Veluwe en dan kan je heel interactief op een witte fiets rijden.

In het park, niet in het museonder

Ik vind die witte fietsen daar fantastisch. Gewoon ergens op een verzamelplek achter laten, dan weer een stuk lopen, daarna weer een fiets pakken.. prima!
Veel van wat genoemd is, zou ik ook noemen, mn. Tropen, Naturalis, Beeld en Geluid en Nemo. Naturalis is trouwens in Leiden, Rotterdam is Natuurhistorisch Museum Rotterdam.

Als aanvulling nog:

- Gevangenismuseum (Veenhuizen)

- Klimahaus in Bremerhaven (eindje weg misschien, maar wel heel gaaf)
Het Aviodome (is gelukkig gered van de ondergang).
quote:NYC schreef op 26 maart 2012 @ 11:17:

Het Dolhuys in Haarlem vind ik erg leuk (Museum van de psychiatrie).Ja! Wil ik ook nog heen!
quote:giuliettacapuletti schreef op 26 maart 2012 @ 11:13:

Naturalis vond ik ook de moeite waard. (Is trouwens in Leiden, niet in Rotterdam.) stom van me, ik wist het. Gecorrigeerd!
Tropen museum
quote:himalaya schreef op 26 maart 2012 @ 11:18:

[...]

In het park, niet in het museonder

Ik vind die witte fietsen daar fantastisch. Gewoon ergens op een verzamelplek achter laten, dan weer een stuk lopen, daarna weer een fiets pakken.. prima!Het leukste zijn eigenlijk de mensen die boos worden als je "hun" fiets pakt!
Je hebt ook diverse speelgoed musea. Lijkt mij ook wel eens leuk om dat oude speelgoed te zien, met de eigen jeugdherinneringen.

Zelf nog niet geweest dus.

Is er ook niet de combi Enkhuizen, Medemblik en ? iets met de trein/boot en een museum.
Fout
quote:ceci_nest_pas_un_bal schreef op 26 maart 2012 @ 11:02:

Musea is al meervoud.

En welk openluchtmuseum? In arnhem zit een hele leuke maar er zijn er wel meer. Afrikamuseum blijft leuk.

Je hebt gelijk

Openluchtmuseaum in Arnhem bedoel ik inderdaad (deze heet geloof ik ook openluchtmuseum...of heten ze allemaal zo?
quote:SeptemberGirl schreef op 26 maart 2012 @ 11:08:

Maar is het voor kinderen, dat het interactief moet zijn?

Uhm nee het is voor mezelf

Het hoeven dus geen puzzeltjes ofzo te zijn, maar meer dan alleen een 1000 jaar oud vorkje achter glas zien.

Of een schilderij aan de muur.
Als je het Archeon en het Afrikamuseum leuk vond heb je blijkbaar interesse in oude/exotische culturen. Het Allard Pierson in Amsterdam en het Rijksmuseum voor Volkenkunde in Leiden hebben mooi collecties op dat gebied. Het Tropenmuseum in Amsterdam is misschien ook leuk, al ben ik daar nog nooit geweest. Hoe interactief deze musea zijn zou ik niet weten trouwens, het is alweer even geleden dat ik er was. Hoe interactief wil je het hebben ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven