Lavatera

26-03-2012 11:09 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een idee hoe snel een lavatera groeit in een seizoen?

Ik heb gisteren een stekje gekocht, was erg klein, zo'n 5 cm, heb het toch meegenomen, omdat er verder geen lavateraplanten waren, en wilde deze erg graag hebben (roze versie)

Nu vind ik het toch wel erg ienieminie......

Wordt het nog wat met mijn lavatera deze zomer?
Hoi Pearle,

Ik heb jaren zo'n heester in de tuin gehad. Hij groeit echt als kool, want na 4/5 jaar moet je echt stevig snoeien elk voorjaar.

Wat ik me zo kan herinneren, mag je een groei van 15 á 25 cm verwachten dit jaar, maar volgend voorjaar schiet hij pas echt omhoog.
Lavatera kan gemakkelijk uitgroeien tot een struik van 1,5 m. hoog aan het einde van het seizoen.

Zorg dat je stekje goed bemest is en veel water krijgt, dan groeit 'ie als kool.

Ieder jaar snoeien in maart! Alle stengels tot ca. 30-40 cm. boven de grond afknippen.
.
Die van ons is nog geen cm gegroeid sinds vorig jaar. Hij is niet dood, komt beetje groen aan. Maar in de lengte is er niks bij gekomen.
ja hoor, het wordt zeker wat met die lavatera deze zomer. Groeit snel.
quote:Ivetje schreef op 26 maart 2012 @ 15:29:

Die van ons is nog geen cm gegroeid sinds vorig jaar. Hij is niet dood, komt beetje groen aan. Maar in de lengte is er niks bij gekomen.Dat heb ik dus met mijn klimop
quote:Missprincesa schreef op 26 maart 2012 @ 18:37:

[...]

Dat heb ik dus met mijn klimop

Ja , heb ik ook met klimop

Flink snoeien en met een bezem er tegen "raggen", zodat er veel dood blad uitvalt

daaronder zie ik weer jonge blaadjes komen

Maar ik ga de lavatera planten en dan maar hopen op een mooie plant deze zomer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven