Bibbereieren #26
donderdag 2 februari 2012 om 21:27
Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09
86 cm / 12,5kg
22/9 CBS: 23/09/11 7kg / 63cmIkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/109780gr 81cm, Leonor
M: 17/09/09
79cm / 9,68kg
C: 09/07/2011 Some stats??CharlotteS: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg
J: 23/03/123950gr
24/4 cbMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/118.7kg / 64.7cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg
M: 10/01/1255cm / 4600grHuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg
R: 03/05/119555gram 76cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg
FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg
RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr
BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr
02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg
MomoA: 10/07/10 86cm / 11,9 kg
KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr
21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 12.2kg / gram 82cm ?: 7/11/12goede echo!Poll?: 23/09/12 blauwe jompel! 7 mei 20w echoMaris
?: 5/12/12 24/4 echo
Special guests aka suikertantes: Erine
maandag 26 maart 2012 om 12:32
maya, alleen bij hysterie halen we hem er uit, anders laten we hem jammeren. Dus ik weet niet of we het in stand laten. Meestal zijn we van het: troosten, kalmeren, terug in bed en nog voor hij weer in slaap is gevallen proberen weg te komen. Mocht hij dan nog even blijven jammeren, dan laten we hem gaan, en dan is het idd paar keer terugkomen, weer kalmeren en weer weg, tot ie slaapt.
maandag 26 maart 2012 om 16:24
Weet je wat ik zo lastig vind van het laten huilen? Hoe lang moet je ermee doorgaan? Berend is wel eens om pakweg 4 uur 's nachts begonnen en toen dacht ik: nee, je bent oud genoeg. Je krijgt geen melk meer. Toen deden we (ik...) dus de "laten huilen en elke 5 minuten er even naartoe om te troosten" methode. Dat betekent: 20 minuten troosten, want zo lang duurt het totdat hij niet meer huilt en in ieder geval blijft liggen, 5-7 minuten slapen , 5 minuten huilen en dan weer opnieuw beginnen met troosten. Maar op een gegeven moment was het 6.15 en ja, dan mag ie van mij ook al wel zo'n beetje ontbijt. Maar eigenlijk moet je hem natuurlijk zo lang laten huilen totdat z'n uitputting groter is dan z'n honger en hij alsnog (voor langere tijd) in slaap valt, want als ik hem om 6.15 eten zou geven, zou hij leren dat 2,5 uur huilen uiteindelijk toch tot eten zou leiden. Ik heb hem maar wel eten gegeven toen... Kon het niet over m'n hart verkrijgen en ik was ook helemaal gebroken na die nacht. Daarom doen wij nog steeds nachtvoedingen en bid ik elke avond dat ie deze nacht door gaat slapen. (het voeden op zich is geen moeite hoor. Binnen 10 min ben ik klaar, hij slaapt onmiddellijk. Maargoed, hij is 14 (!) maanden.... Wanneer houdt het ooit op?)
Als we de harde hand gaan toepassen, dan wordt het op z'n vroegst in de zomervakantie als we allebei vrij zijn en we ombeurten met oordoppen op zolder kunnen slapen, zodat maar 1 van ons de hele nacht wakker is. Maar ik vrees dat ik ook gewoon te zwak ben voor deze methode...
Als we de harde hand gaan toepassen, dan wordt het op z'n vroegst in de zomervakantie als we allebei vrij zijn en we ombeurten met oordoppen op zolder kunnen slapen, zodat maar 1 van ons de hele nacht wakker is. Maar ik vrees dat ik ook gewoon te zwak ben voor deze methode...
maandag 26 maart 2012 om 17:14
maandag 26 maart 2012 om 17:24
Moom we hebben het ook een tijdje gehad met N. Waar het aan ligt geen idee. Soort van sprong of zo. Ik ga altijd liedjes zingen maar zodra ik aanstalten maak tot een eventueel vertrek is het weer rechtop in bed en enorme hysterie. Heeft hier toen ook een week geduurd. Nu is het nog af en toe. En het slapen gaat ook steeds beter. Nu nog maar 1 keer in twee dagen wakker s Nachts. En ze slaapt snel weer in, ik niet helaas.
Speec ik denk dat het bij Berend ook wel gewenning is hoor. N heeft ook nog lang rond een uur of half vijf de fles gehad. Denk tot een maand of 14. Net voor ze liep was het klaar. Nou ja, toen werd ze tussen 05.30 en 6.00 uur wakker. Laten huilen is niet mijn ding.
GW, slecht slapen zijn echt een voorteken voor oorontsteking. Druk op de oren doet dan echt pijn. Succes met je kleine meid. Zag wel dat ze dr held had ontmoet. Was het leuk?
Maris mijn duimen draaien overuren! Ik hoop op een plakkerd. Wat zou dat tof zijn. De tabel vol!
Speec ik denk dat het bij Berend ook wel gewenning is hoor. N heeft ook nog lang rond een uur of half vijf de fles gehad. Denk tot een maand of 14. Net voor ze liep was het klaar. Nou ja, toen werd ze tussen 05.30 en 6.00 uur wakker. Laten huilen is niet mijn ding.
GW, slecht slapen zijn echt een voorteken voor oorontsteking. Druk op de oren doet dan echt pijn. Succes met je kleine meid. Zag wel dat ze dr held had ontmoet. Was het leuk?
Maris mijn duimen draaien overuren! Ik hoop op een plakkerd. Wat zou dat tof zijn. De tabel vol!
maandag 26 maart 2012 om 17:35
Beck, laten huilen is ook niet mijn ding. We werden er allemaal ongelukkig van, dus nog steeds maar gewoon 's nachts drinken. Maar bij N hield het dus spontaan op?? (hoewel, nog steeds vroieg wakker natuurlijk...). Geen speciale acties ondernomen om haar ervan af te helpen?
Maris, zwanger zijn voelt net als ongesteld worden. Dus als je iets voelt, niet in paniek raken. Ik duim en duim en duim. Zou toch te gek zijn als -in the end- jij en Poll gewoon tegelijk zwanger zijn en kwaaltjes kunnen uitwisselen?? Poll, heb je trouwens ergens last van? Ik merk echt weinig. Ben moe en een beetje geobstipeerd, maar allemaal niet extreem ofzo. Ik begin wel steeds meer te verlangen naar een echo. Volgende week wil ik voor het eerst naar de huisarts en dan hoop ik ook gelijk een eerste afspraak voor een echo te kunnen maken.
Maris, zwanger zijn voelt net als ongesteld worden. Dus als je iets voelt, niet in paniek raken. Ik duim en duim en duim. Zou toch te gek zijn als -in the end- jij en Poll gewoon tegelijk zwanger zijn en kwaaltjes kunnen uitwisselen?? Poll, heb je trouwens ergens last van? Ik merk echt weinig. Ben moe en een beetje geobstipeerd, maar allemaal niet extreem ofzo. Ik begin wel steeds meer te verlangen naar een echo. Volgende week wil ik voor het eerst naar de huisarts en dan hoop ik ook gelijk een eerste afspraak voor een echo te kunnen maken.
maandag 26 maart 2012 om 18:21
Laten huilen kan/wil ik ook niet, bovendien is het probleem bij h de afgelopen dagen dat ze gewoon vaak wakker wordt, dan wel weer vri snel slaapt, maar dan kwartier later soms alweer wakker wordt. Hysterisch en dan te laten huilen vind ik gewoon echt zielig.
Ze was gelukkig vandaag bij de go goed te pas, wel al om 9 uur haar slaapje gedaan en vanmiddag wilde ze niet, viel wel net in de auto in slaap, dus gooi haar er zo maar extra vroeg in denk ik. En dat heb ik me voor mezelf ook maar voorgenomen voor vandaag
Ze was gelukkig vandaag bij de go goed te pas, wel al om 9 uur haar slaapje gedaan en vanmiddag wilde ze niet, viel wel net in de auto in slaap, dus gooi haar er zo maar extra vroeg in denk ik. En dat heb ik me voor mezelf ook maar voorgenomen voor vandaag
maandag 26 maart 2012 om 19:53
Haaaaaai allemaal!!
Allereerst: CHAR: van harte met jullie zoon!!! Erg leuke naam! Hopelijk gaat alles goed met jullie! (heb niet alles terug gelezen, was meer dan 10 pagina's)
Wij zijn weer terug van een heeeeeerlijk weekendje! Wat hebben we genoten! Het was prachtig weer, en de kindjes waren zo lief. T heeft zich supergoed vermaakt, er was genoeg in en om het huisje voor haar. Ze lag elke avond ko in bed. En M, die kleine schat, heeft zich ook keurig gedragen. Heeft goed geslapen, en kon overal mee naar toe, het maakte hem niets uit. Alleen het drinken was redelijk dramatisch, omdat hij behoorlijk vol begon te zitten en aardig rochelde.
Dus vandaag weeeeeer naar de ha geweest met hem, en nu heeft hij puffers gekregen.. Dit was het laatste om te proberen zei de ha. Als het in de loop van de week niet beter wordt, krijgt hij een ab kuur.
Zo, dat was even kort... Heb niet alles terug gelezen, was te veel...
Ga nu naar haifs, zoon van char bekijken!
Allereerst: CHAR: van harte met jullie zoon!!! Erg leuke naam! Hopelijk gaat alles goed met jullie! (heb niet alles terug gelezen, was meer dan 10 pagina's)
Wij zijn weer terug van een heeeeeerlijk weekendje! Wat hebben we genoten! Het was prachtig weer, en de kindjes waren zo lief. T heeft zich supergoed vermaakt, er was genoeg in en om het huisje voor haar. Ze lag elke avond ko in bed. En M, die kleine schat, heeft zich ook keurig gedragen. Heeft goed geslapen, en kon overal mee naar toe, het maakte hem niets uit. Alleen het drinken was redelijk dramatisch, omdat hij behoorlijk vol begon te zitten en aardig rochelde.
Dus vandaag weeeeeer naar de ha geweest met hem, en nu heeft hij puffers gekregen.. Dit was het laatste om te proberen zei de ha. Als het in de loop van de week niet beter wordt, krijgt hij een ab kuur.
Zo, dat was even kort... Heb niet alles terug gelezen, was te veel...
Ga nu naar haifs, zoon van char bekijken!
maandag 26 maart 2012 om 20:25
Heb o.a. deze voor H besteld, zo schattig lijkt me dat voor straks op vakantie
http://www.next.co.uk/g372530s1
oeh moom, maar beter nu randaleren dan vannacht? H ging rustig en snel slapen, hoop dat het een voorbode voor de rest van de nacht is/was.
H vond dikke trouwens echt geweldig, dat snoetje toen dikkie ineens op het podium kwam, echt geweldig en na afloop mocht ze (zoals sommige op fb al gezien hadden) knuffelen met dikkie, vond ze echt geweldig.
http://www.next.co.uk/g372530s1
oeh moom, maar beter nu randaleren dan vannacht? H ging rustig en snel slapen, hoop dat het een voorbode voor de rest van de nacht is/was.
H vond dikke trouwens echt geweldig, dat snoetje toen dikkie ineens op het podium kwam, echt geweldig en na afloop mocht ze (zoals sommige op fb al gezien hadden) knuffelen met dikkie, vond ze echt geweldig.
maandag 26 maart 2012 om 21:33
Moom, wij hebben natuurlijk die enorme jetlag/sprong gehad in december/januari.. Tja, daar leek geen einde aan te komen, maar uiteindelijk ging het toch over (en ik denk niet dat wij daar nou zoveel invloed op gehad hebben..). Maar goed, als PCM helpt, dan heeft ie misschien toch ergens last van.. Sterkte in ieder geval, t is echt rot als je geen idee hebt wat er aan de hand is.. (ook voor GW natuurlijk!)
Hier wordt ze de laatste weken wel eens een paar keer wakker tijdens de nacht, maar een aai over haar bolletje en ze slaapt meteen weer verder. Ik denk dat ze dan naar droomt, en even wat geruststelling zoekt. Ze slaapt zo enorm veel de laatste tijd, ongelooflijk..
Duim duim duim voor Mariss, maar ook nog voor Poll, en ook voor Speec natuurlijk! (en pff, ook wel pittig, nog steeds een nachtvoeding..)
GW, we hebben een (ongebruikt) showmodel gekocht via MP. Erg mooi!
Justdeb, fijn dat jullie zo genoten hebben!
Goed, ik ga slapen. Merk dat t nu echt wat pittiger wordt. Buik zit in de weg, doet soms wat pijn en lopen wordt ook zwaarder.. Ik kom ook enorm aan, ik denk wel 2 kilo per week op dit moment! Nu 11 kilo in de plus (en nog 3 maanden te gaan!)
Hier wordt ze de laatste weken wel eens een paar keer wakker tijdens de nacht, maar een aai over haar bolletje en ze slaapt meteen weer verder. Ik denk dat ze dan naar droomt, en even wat geruststelling zoekt. Ze slaapt zo enorm veel de laatste tijd, ongelooflijk..
Duim duim duim voor Mariss, maar ook nog voor Poll, en ook voor Speec natuurlijk! (en pff, ook wel pittig, nog steeds een nachtvoeding..)
GW, we hebben een (ongebruikt) showmodel gekocht via MP. Erg mooi!
Justdeb, fijn dat jullie zo genoten hebben!
Goed, ik ga slapen. Merk dat t nu echt wat pittiger wordt. Buik zit in de weg, doet soms wat pijn en lopen wordt ook zwaarder.. Ik kom ook enorm aan, ik denk wel 2 kilo per week op dit moment! Nu 11 kilo in de plus (en nog 3 maanden te gaan!)