Gezondheid alle pijlers

Vraag over Nuvaring

27-03-2012 12:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel uit een ei komen, want ik begrijp het even niet meer.

Ik heb de nuvaring voorgeschreven gekregen van de huisarts.

Gisteren bij de apotheek opgehaald en wat uitleg gekregen. Er werd me vooral op het hart gedrukt om de ring altijd op dezelfde dag en tijdstip na de stopweek weer in te brengen.

Bijsluiter gelezen en ook daar staat hetzelfde in MAAR als je de ring langer laat zitten (tot max 7 dagen)blijft hij betrouwbaar en hoef je geen aanvullende maatregelen te nemen. (Condoom etc.)

Waarom moet dat ding dan altijd op hetzelfde moment, worden ingebracht?

Heb ook nog de huisarts gebeld en die gaf aan dat het niet zoveel uitmaakt maar dat het meer gaat om de continuïteit en het niet vergeten.

Wie heeft ervaring en vooral moet ik die ring nou echt zo stipt inbrengen?

Dank!
3.2 Drie weken in, één week uit

1. Vanaf de dag van het inbrengen van NuvaRing draagt u de ring 3 weken zonder onderbreking.

2. Na die 3 weken verwijdert u de ring weer, op dezelfde dag van de week en op ongeveer dezelfde tijd als u deze heeft ingebracht. Bijvoorbeeld, als u NuvaRing op woensdagavond rond 10 uur hebt ingebracht betekent dat, dat u de ring 3 weken later op woensdagavond rond 10 uur weer moet verwijderen.

3. Nadat u de ring heeft verwijderd, gebruikt u gedurende 1 week geen ring. In de loop van deze week hoort een bloeding te beginnen. Deze begint gewoonlijk op de 2e of 3e dag na het verwijderen van NuvaRing.

4. Begin na precies 1 week (ook weer op dezelfde dag en op ongeveer dezelfde tijd) met een nieuwe ring, ook al is de bloeding dan nog niet voorbij. Als de ring meer dan 3 uur te laat is ingebracht, kan de betrouwbaarheid verminderd zijn. In dat geval, volg dan de instructies uit paragraaf 3.4 ‘Wat te doen als... u na de ringvrije periode te laat bent begonnen met een nieuwe ring’.

Als u NuvaRing gebruikt zoals hierboven beschreven, valt uw maandelijkse bloeding elke keer ongeveer op dezelfde dagen.

U na de ringvrije periode te laat bent begonnen met een nieuwe ring

Als uw ringvrije periode langer was dan 7 dagen moet u een nieuwe ring in de vagina inbrengen zodra u eraan denkt. U moet gedurende 7 dagen extra voorbehoedmiddelen (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken. Als u in de ringvrije periode geslachtsgemeenschap hebt gehad moet u rekening houden met de kans op een zwangerschap. Neem in dat geval daarom meteen contact op met uw dokter. Hoe langer de ringvrije periode, hoe groter de kans op een zwangerschap.

U vergeten bent de ring te verwijderen

• Als de ring langer dan 3, maar maximaal 4 weken in de vagina is geweest, dan is de werking van de ring niet verminderd. Neem een ringvrije periode van maximaal 7 dagen en breng vervolgens een nieuwe ring in.

• Als de ring langer dan 4 weken in de vagina is geweest, kan de werking van de ring verminderd zijn en kunt u zwanger worden. Neem in dat geval contact op met uw dokter voordat u start met een nieuwe ring.

De verwachte menstruatie uitblijft
.
Er is een verschil tussen een ringvrije periode en de ring langer laten zitten (=aangelsoten periode)....

Goed lezen...
Ik gebruik hem 4 weken per keer. En dan een stopweek. Hij werkt nbamelijk maximaal 4 weken. En dan is het bij mij op vrijdag om 22 uur uit, en dan de vrijdag erop om 22 uur weer in (een nieuwe natuurlijk). Je mag hem ook tijdens de seks maximaal 3 uur uithalen en dan dezelfde ring wel weer terugstoppen.

Het kan zijn dat je de eerste 2 maanden wat langer vrloeit of wat meer afscheiding hebt, maar ik vind hem ideaal!

Meld je ook aan op de site. Daar worden ook veel vragen beantwoord en krijg je smsjes om te herinneren in, uit en nieuwe halen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:kabouterpuntmuts schreef op 27 maart 2012 @ 12:42:

Nou, op een paar uurtjes zal het heus niet aankomen, maar die ring heb je een week uit in je stopweek. Een week langer gebruiken is dus net zoiets als een stopweek. Als je hem langer dan 7 dagen laat zitten zit er dus te weinig hormoon in en wordt ie onveilig, daarvoor is het gewoon prima omdat je al in een stopweek zit.

Je kunt hem denk ik gewoon het beste steeds op dezelfde dag in de ochtend inbrengen denk ik, of in de avond. Ik heb het welgeteld een week volgehouden met dat ding, kreeg er migraine aanvallen van :p voor de rest is hij wel prettig vond ik behalve dat hij ook wel eens tegen mn baarmoedermond drukte had ik het idee, bij de sex dus.

Maak je geen zorgen om een halve dag Ofzo, maar loop niet een dag uit ermee. Net als met de pil, of je die nou om 20u of 24u neemt maakt echt niet heel veel uit.

Dat kan dus wel uitmaken. Als je aan het einde van je stopweek 3 uur te laat ben is het al onveilig.

Verder zie uitleg Q.
.
Dus ik kan hem in principe gewoon 4 weken laten zitten? En ik hem er na 3 weken uithalen.. Ik sla mijn stopweek soms over, en dan wordt het wel een kostbaar verhaal om elke 3 weken een andere ring erin te moeten doen.
Ik gebruik hem 4 weken en dan meteen door met een nieuwe.
Bedoelen niet dat je kunt "doorringen"?

Verder zou ik me aanmelden bij de diensten van Nuvaring. Je krijgt dan een smsje een dag vóór, en óp de dag dat je de ring moet verwijderen/inbrengen.

Verder werkt het qua stopweek, hetzelfde als de pil.

En ik moet sneller F5-en
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dank voor de reacties, ik kan er dus vanuit gaan dat hij 4 weken betrouwbaar is. Dus als ik het inderdaad een paar uur of een dag vergeet is er geen man overboord(of baby opkomst ) Ik ga wel even proberen of het wat is.

Dank voor de tip van de site. Had al even gekeken maar site is tijdelijk uit de lucht. Ik houd het in de gaten.
quote:rozehanddoek schreef op 27 maart 2012 @ 12:45:

Dus ik kan hem in principe gewoon 4 weken laten zitten? En ik hem er na 3 weken uithalen.. Ik sla mijn stopweek soms over, en dan wordt het wel een kostbaar verhaal om elke 3 weken een andere ring erin te moeten doen.Ja
quote:Blub25 schreef op 27 maart 2012 @ 12:47:

Dank voor de reacties, ik kan er dus vanuit gaan dat hij 4 weken betrouwbaar is. Dus als ik het inderdaad een paar uur of een dag vergeet is er geen man overboord(of baby opkomst ) Ik ga wel even proberen of het wat is.

Dank voor de tip van de site. Had al even gekeken maar site is tijdelijk uit de lucht. Ik houd het in de gaten.

Je kunt hem gewoon langer laten zitten, maar als je hem eruit haalt voor een stopweek moet je wel opletten dat je exact na een week een nieuwe in doet.

Langer met mag (max 1 week), maar langer zonder niet
Ik laat hem ook 4 weken zitten, daarna een nieuwe erin.

Stopweek doe ik dus niet altijd.

Reden hiervoor is omdat ik PMS heb en er zo een stuk minder last van heb

Verder vind ik het ook echt Ideaal!

Bij mij verschilt er zo nu en dan ook wel een paar uur in het verwisselen, volgens mij kan dat niet zoveel kwaad.

Ik gebruik hem nu al een hele tijd en merk wel hoe langer ik m gebruik hoe minder last ik heb van alle klachten in de stopweek.

Verder, als ik een stopweek heb gebruik ik wel een condoom. Just to be sure ;)

Vriend vind het ook ideaal, voelt er niks van en ik kan de pil niet vergeten in te nemen, minder risico dus.
En zoals mars hierboven al zegt, langer inhouden (max een week) is geen probleem maar langer stoppen wel.

Ik hoorde dat je tijdens je stopweek ook beschermd bent maar omdat ik hem dus 4 weken achter elkaar gebruik wil ik dat risico liever niet nemen.
Even dit topic uppen, want heb toch nog een vraag.

Ik heb de ring ingebracht maar voelde dat hij halverwege een kwartslag is gedraaid.

Op het plaatje is te zien dat hij in de lengte zou moeten zitten maar volgens mij zit 'ie nu in de breedte, zeg maar.

In de tekst staat wel dat het niet uitmaakt hoe diep de ring zit maar kan niets vinden over hoe de ring zit.

Verder voel ik de ring nog wel zitten, maar mijn middelvinger is niet langer dus ben bang dat hij zo blijft zitten.

En ben ongesteld dus vriend had ook weinig zin om even een handje te helpen, de loser...

Dus: maakt het uit hoe de ring zit én blijf je de ring voelen of is het gewoon even wennen?

Bedankt, ik kijk morgen hier weer even. Nu slapen.
Volgens mij is in de breedte prima. Bij mij ligt ie ook zo en heeft hij volledig contact met de vaginawand.

En hij moet zo zitten dat je hem niet voelt.

Ik heb de eerste dag wel ff buikpijn gehad maar dat was gelukkig snel over.
Thanks Maja, ik laat de hem gewoon zo zitten. Het is misschien meer ook het idee dat er wat zit dan dat ik het werkelijk voel.
Als je 'm echt gaat voelen zit de ring te laag zei mijn huisarts. Maar, het is inderdaad waarschijnlijk meer het idee dat er iets zit dan dat je écht iets voelt...
quote:engelchen schreef op 28 maart 2012 @ 12:30:

Als je 'm echt gaat voelen zit de ring te laag zei mijn huisarts. Maar, het is inderdaad waarschijnlijk meer het idee dat er iets zit dan dat je écht iets voelt...Dát dus. Ik was de eerste week ook steeds aan het checken of de ring er nog zat. Tipje: niet doen!
Anders neem je een stopweek van 6 dagen ipv 7. Dan komt het niet meer zo precies met de tijd, heb je een dag speling!
quote:Fame schreef op 27 maart 2012 @ 12:43:

Meld je ook aan op de site. Daar worden ook veel vragen beantwoord en krijg je smsjes om te herinneren in, uit en nieuwe halen.

Ik gebruik de Nuvaring ook en haal 'm er iedere drie weken uit om dan een ringvrije week te beginnen. Ik wil hier eigenlijk ook 4 weken van gaan maken.

Ik krijg nu elke x een sms'je wanneer ik de ring eruit moet halen. Kan ik dit zo instellen op de website dat ik om de vier weken een reminder krijg? Dat kon ik namelijk niet vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven