Gezondheid alle pijlers

Neerplastiek

27-03-2012 13:02 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met een Neerplastiek? ( schouder kijkoperatie). Ik heb deze binnenkort en zie er erg tegenop! Zie op tegen verdoving in de nek, dan narcose , dan de pijn en als laatste de revalidatie! Graag hoor ik ervaringen omdat ik niemand ken die deze operatie ook heeft gehad.
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Mijn man heeft deze operatie ook ondergaan. Operatie is hem meegevallen. De verdoving was geen pretje, maar dat is maar heel even. Na een paar maanden fysio is hij helemaal hersteld. Hij is blij met de behandeling, want hij kan zich weer bewegen.

Ik snap dat je er tegenop ziet. Laat het maar gewoon over je heen komen. Er zal heus goed voor je gezorgd worden.

Sterkte.
Ik heb begin 2008 een neerplastiek ondergaan,ikmheb helaas geen block verdoving gehad alleen narcose en de pijn na de operatie was ook daardoor heel erg heftig.

Het is een lange revalidatie maar na een maand of 9 was ik pijn vrij en tot de dag van vandaag ben ik blij dat ik eraan geopereerd ben!!

Er is bij mij verkalking en veel littekenweefsel weggehaald en wat ruimte gemaakt onder het schouderdak.
Dank je mamalola! Ik heb een kleinevan 2 dus extra lastig maar heb al zo lang pijn...
Gelijk gepost,bij mij was de jongste op dat moment 4 en nog 3 kids .
Ok esmee! Poeh lange revalidatie...houdt dat in dat je echt heel lang niks kon? Of kon je redelijk snel wat met je geopereerde arm? Hoe zat het met je werk? Lang eruit geweest?
Was dat lastig esmee met zulke kleine kids? Mijn zoontje kan nog niet zoveel zelf....
De eerste weken 6 kan je echt niet tillen met die arm,nou was het bij mij links en ben rechts dus dat scheelde wel iets.

Ik ben naar 8 weken weer gaan werken alleen omhoog heffen m,n arm dat ging nog niet goed maar geleidelijk aan ging dat beter,de pijn bleef nog lang aanhouden maar slijt langzaam weg.

Heb er eigenlijk helemaal geen pijn meer aan ben blij dat ik het heb laten doen want de pijnen die ik ervoor had waren met regelmaat niet te harden en kon m,n arm nog amper omhoog heffen.
Ik up hem. Ik moet binnenkort ook de operatie ondergaan.
.
Ja ervaring mee, in combinatie met wat andere schouderingrepen tegelijkertijd gedaan. Bewust zonder blockverdoving aangezien die bij mij door een onderliggende aandoening toch niet naar behoren werkt. Gewoon een roes en hoppa. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het als appeltje-eitje heb ervaren. Hooguit wat gevoeligheid, als je het al zo kan noemen, in de eerste dagen nadien. Voor het herstel is gekozen voor een 2 keer zo lang durend traject -ook weer door die aandoening- maar wederom totaal niet als pittig of wat dan ook ervaren.
when you wish upon a star...
Kortom iedereen ervaart het anders, is anders en heeft ook weer een net iets andere ingreep!

Ik heb al eens eerder needling gedaan om kalk te verwijderen. 6 weken erna zat dezelfde kalk erweer! Hoop dat met deze operatie de kalk wel wegblijft. Ik heb al 6 jaar klachten en ben de hevige pijn meer dan zat. Dus ik hoop op een positieve afloop! Helaas wel mijn rechterarm... En ben recht...

Nog 1 vraagje aan diegene die nog moeten: hoe geven jullie je arm nu het beste rust?
.
Jullie moeten ervanuit gaan dat een neerplastiek gewoon pijnlijk is,uitzonderingen zijn er altijd te vinden,maar ik lag met nog 2 die het hadden ondergaan en daarna nog een aantal lotgenoten gesproken en nagenoeg allemaal hadden veel last na de operatie,wel helpt het als je een block verdoving krijgt,die had ik helaas niet en de pijn was echt erg heftig.

Normaal gesproken houd een scopische neerplastiek in het weghalen van verkalking,litteken weefsel ,en een kleinstukje bot weghalen onder het schouder dak .

@Kaar 70 ja bij jouw is het eht weer een ander verhaal.
Eind van de week of later (wanneer mogelijk) zal ik jullie op de hoogte brengen van mijn ervaringen. Volgende week vindt mijn operatie plaats .....brrr ... Zo geen zin in!
@sallie68 oefffff spannend! Heel veel succes ermee en ja ik wil graag weten hoe het gegaan is mits je dat kan natuurlijk!
.
Ik heb de neerplastiek inmiddels ondergaan, maar kan er helaas weinig over zeggen.

Ben een week na de operatie opgenomen vanwege een bacterie. 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en nu nog een week of 6 aan de abc. Hierdoor nog niet aan het revalideren.

Graag hoor ik jullie ervaringen.
Karin hoe gaat het bij jou? Heb je veel pijn? Sallie.... Hoe bedoel je een bacterie? In je schouder? Ik heb de operatie uitgesteld ivm prive onstandigheden. Hoop in juni te gaan
.
een leeg berichtje van Kaar;) Lukt zeker niet met haar arm!
Allemaal lege berichtjes zelfs. Vreemd!

Met mij gaat t nu goed. Mag eindelijk, 6 weken na de neerplastiek, aan fysio beginnen.

Chillies, ik heb je een vriendenuitnodiging gestuurd. Dan kan ik je eea uitleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven