Mode & Beauty alle pijlers

Rokjes!

29-03-2012 12:39 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Ik heb al eerder een topic geplaatst dat ik graag wat meer jurkjes e.d. zou dragen. Ik heb toen heel wat tips gehad en intussen veel gepast maar niets staat voor mijn gevoel echt leuk. Ik dacht nu, wie weet zijn rokjes wel wat voor mij! Maar helaas.. Overal waar ik kijk is het ofwel t-shirtspul, van die simpele onderrokjes zeg maar die je nu overal ziet en als ze wel een sluiting hebben zitten ze in mijn taille te strak. Kokerroken benadrukken als ik ga zitten net wat ik niet wil laten zien en drukke prints of uitlopende rokjes laten mijn kont voor mijn gevoel huge lijken .

Ik ben +/- 1.68 en heb maat 42. Ik ben over de hele linie wat steviger maar op mijn buik/rondom mijn maag/in mijn taille zit wat meer vet. Ik heb geen hele grote borsten maar ook geen kleine.

Tips?
zoals dit: http://www.lotstowear.nl/ ... e-Elderberry_voorkant.jpg
quote:lionlily schreef op 29 maart 2012 @ 13:04:

zoals dit: http://www.lotstowear.nl/ ... e-Elderberry_voorkant.jpgHeel leuk! Draag je daar dan een top in op overheen?
Ik draag het altijd eroverheen, dan 'breekt' het mijn middenlijf niet zo, want ik wil juist nadruk leggen op mijn heupen en taille. Maar een mooie hoge kokerrok geeft hetzelfde effect en als je die goed in je taille doet en een mooie sjieke blouse instopt, kan dat ook goed! Dan leg je meer nadruk op je borsten en heupen.
Is een jeans rokje niet leuk dan?
Lionlily: inderdaad, zulke rokjes moet je hebben. Die kunnen je figuur echt goed doen, bij mij wel in ieder geval. Je buikje valt dan vaak ook weg Ster. En je kunt het combineren met wat je wil eigenlijk. De Hennes verkoopt dat model trouwens ook vaak.
Een top draag ik erin of net erop, maar nooit eroverheen. Daar wordt het te sloom van zeg maar.
Ik draag alijn rokjes met een elastieke band, staan me geweldig. Ik heb er ondertussen een stuk of 17 en ben nog steeds niet klaar met verzamelen. Ik heb wel een heel ander figuur, maar ik kan me voorstellen dat het met jou figuur ook heel goed zou staan.

Het is wel een kwestie van je bovengoed over de rok te dragen en niets in te stoppen, want dan word je een propje.
quote:_lupine_ schreef op 29 maart 2012 @ 13:31:

Een top draag ik erin of net erop, maar nooit eroverheen. Daar wordt het te sloom van zeg maar.Scheelt inderdaad ook wat je erbij draagt, dat klopt! Ik heb altijd van die knoerthoge hakken, stoere sieraden enzo, dan wordt het niet snel sloom. Maar dat is helemaal afhankelijk ook van je stijl, uiterlijk, haarkleur en haarsoort, want ik word bijv juist sloom van mijn haar opgestoken, terwijl dat anderen geweldig staat!
quote:lionlily schreef op 29 maart 2012 @ 13:45:

[...]

Scheelt inderdaad ook wat je erbij draagt, dat klopt! Ik heb altijd van die knoerthoge hakken, stoere sieraden enzo, dan wordt het niet snel sloom. Maar dat is helemaal afhankelijk ook van je stijl, uiterlijk, haarkleur en haarsoort, want ik word bijv juist sloom van mijn haar opgestoken, terwijl dat anderen geweldig staat!Sloom ligt aan je uitstraling, nooit aan je kleding. Sommige vrouwen zien er in een Claude Montana zelfs nog sloom uit. Anderen kunnen er spetterend uit zien in een jute zak.Je moet gewoon ten alle tijden echt jezelf meenemen.
Tuurlijk, het gaat altijd om de combinatie. Ik draag er ook bijna altijd hakken bij, maar iets minder hoog dan jij vermoed ik.

Misschien is sloom ook niet precies het goede woord. Waar het mij om gaat is dat ik wel een taille wil hebben en als je iets over je rokje draagt - zeker als het ruim zit - dan verlies je je taille.
Ster kan zich beter concentreren op het wegwerken van buik en maag, dan op het accentueren van haar taille, dan is het effect veel mooier. Dus, shirt dat op de heupen valt, zodat zij langer lijkt, met een a-lijn rokje (niet te kort) en middelhoge hakken. Als Ster hele hoge hakken draagt, komt zij er uit te zien als een wandelende bollolly op een steeltje.
Het licht eraan hoeveel buik je hebt volgens mij, want ik zowel mijn buikje wegwerken als een taille creëerden. Ik twijfel wel of een A-lijn zo geschikt is, maar moet daar wel bij zeggen dat ik een A-lijn zelden mooi vond. Ik denk dat je kont daar echt gigantisch van kan worden.

Ster: ik heb ook een paar hele mooie wollen rokjes. Die heb ik bij de Epidose gekocht en zijn dus tweedehands. Volgens mij zijn ze gemaakt van van die wijde jaren 80 truien. Het zijn mijn favoriete rokjes en ik krijg er heel veel complimenten over. Misschien ook een tip voor jou.
Een mooie kont kan nooit groot genoeg zijn. Ik wou dat ik een hele grote had.
Klopt, ik wil ook meer kont!

Maar bij zo'n A- lijn loop het rokje breed naar beneden en valt de vorm dus weg. Als een rokje stretch heeft of juist taps toeloopt dan omsluit het je billen juist mooi.
Dat is op de te vangen met dat shirt dat op de heupen valt, dat slankt af en maakt langer.Ster is relatief klein met een relatief grote maat, relatief hè. Die a-lijn rokje die ik bedoel zitten strak om de heupen en vallen daarna pas wijd uit. Door het dragen van een taps toelopen strak rokje accentueer je alles dat je wilt verstoppen en wordt bij een grotere maat al snel ordinair.
quote:Cateautje schreef op 29 maart 2012 @ 14:10:

Dat is op de te vangen met dat shirt dat op de heupen valt, dat slankt af en maakt langer.Ster is relatief klein met een relatief grote maat, relatief hè. Die a-lijn rokje die ik bedoel zitten strak om de heupen en vallen daarna pas wijd uit. Door het dragen van een taps toelopen strak rokje accentueer je alles dat je wilt verstoppen en wordt bij een grotere maat al snel ordinair.Ja dat is het: het gaat snellen bij mijn maag/buik. Daarom staan kokerrokken (ook met een elastieken band) niet mooi. Tenzij ik die tot mijn borsten optrek met een wijd shirt (zoals een jurkje) maar dan moet ik wel mijn buik blijven inhouden
quote:Cateautje schreef op 29 maart 2012 @ 13:56:

Ster kan zich beter concentreren op het wegwerken van buik en maag, dan op het accentueren van haar taille, dan is het effect veel mooier. Dus, shirt dat op de heupen valt, zodat zij langer lijkt, met een a-lijn rokje (niet te kort) en middelhoge hakken. Als Ster hele hoge hakken draagt, komt zij er uit te zien als een wandelende bollolly op een steeltje.Haha dat valt wel mee hoor, mijn buik/maag mag dan wel wat dikker zijn in verhouding met de rest maar ik ben (dat hoor ik ook altijd van vriendinnen en familie) wel goed in proportie. Hoge hakken vind ik mooooooi! Maar wel bij broeken of een chique jurk!
Ik heb een beetje hetzelfde figuur als het rechtermeisje op dit plaatje (minus de borstpartij):

http://pinkmsg.files.word ... deweb__470x3930.jpg?w=490

en een beetje dit denk ik:

http://latimesblogs.latim ... d/2009/03/02/f21_1235.jpg
quote:ster89 schreef op 29 maart 2012 @ 14:31:

[...]

Haha dat valt wel mee hoor, mijn buik/maag mag dan wel wat dikker zijn in verhouding met de rest maar ik ben (dat hoor ik ook altijd van vriendinnen en familie) wel goed in proportie. Hoge hakken vind ik mooooooi! Maar wel bij broeken of een chique jurk!Gelukkig maar.
Mijn ervaring met lange shirts is dat je die beter kunt dragen als je weinig heup heb. Ik heb dat en bij mij staat het altijd goed, maar bij mijn vriendin die brede heupen heeft staat het een stuk minder.

Ik ben het niet met je eens dat taps lopende rokjes ordinair maken bij een maatje meer, maar dan moet je wel goed op de stof letten. Bij zo'n simpel katoenen rokje kan ik het me wel voorstellen, maar bij een mooi gevoerd rokje niet eigenlijk.
quote:ster89 schreef op 29 maart 2012 @ 14:33:

Ik heb een beetje hetzelfde figuur als het rechtermeisje op dit plaatje (minus de borstpartij):

http://pinkmsg.files.word ... deweb__470x3930.jpg?w=490

en een beetje dit denk ik:

http://latimesblogs.latim ... d/2009/03/02/f21_1235.jpgDan zie je er goed uit Ster en heb ik je buikje en maag wat dikker ingeschat dan de werkelijkheid, maar ik blijf bij mijn adviezen, nu des te meer. zou je, denk ik, heel mooi staan.
quote:_lupine_ schreef op 29 maart 2012 @ 14:35:

Mijn ervaring met lange shirts is dat je die beter kunt dragen als je weinig heup heb. Ik heb dat en bij mij staat het altijd goed, maar bij mijn vriendin die brede heupen heeft staat het een stuk minder.

Ik ben het niet met je eens dat taps lopende rokjes ordinair maken bij een maatje meer, maar dan moet je wel goed op de stof letten. Bij zo'n simpel katoenen rokje kan ik het me wel voorstellen, maar bij een mooi gevoerd rokje niet eigenlijk.Als je recht voor de spiegel staat misschien niet, maar het profiel is niet om aan te zien, met zo'n bolletje in je rok.
quote:Cateautje schreef op 29 maart 2012 @ 14:35:

[...]

Dan zie je er goed uit Ster en heb ik je buikje en maag wat dikker ingeschat dan de werkelijkheid, maar ik blijf bij mijn adviezen, nu des te meer. zou je, denk ik, heel mooi staan.

Lief van je

Ik neem jullie adviezen mee bij mijn volgende shopsessie! Ik denk dat het ook wel deels mijn onzekerheid is hoor, dat ik niets leuk vind. Ik wil me absoluut kleden naar mijn figuur en weiger tegenwoordig zelfs dingen zonder mouwen of strapless te dragen, helemaal omdat ik het gevoel heb er zo massief van te worden. Terwijl ik de dames op de foto echt niet dik vind overkomen. Eerder wat steviger. Maar je ziet zoveel slanke vlotte meiden tegenwoordig, ik voel me al snel zo'n propje..
Jezelf vergelijken met anderen is nooit goed meid, dan kom je nooit aan de juiste zelfwaardering toe. Laat die lange sprieten achter je en bekijk jezelf met liefde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven