***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Hopelijk komt alles ok met Pim, muis !
Snik. Snotter. Pim is opgenomen. Haar temperatuur is te laag en haar niertjes voelen knobbelig. Nu heb ik geen idee wat dat betekent, maar ze ligt in ieder geval aan op een warmtematje aan een infuus. Boehoe.
Hé bah Witchke blaasontsteking, dat kan echt heel erg vervelend zijn zeg! Hopelijk heeft de ha een snelle oplossing.

Wel fijn dat Xanders feestje zo leuk was!

Dropneus, Kaj had vorig jaar de waterpokken, een week voor de bevalling zat hij helemaal onder. Ik maakte me topen ook wel zorgen, want ik heb ze nooit gehad en voor een hoogzwangere vrouw is het ook heel gevaarlijk (voor de baby in de buik), gelukkig dat hij het ook niet iets later had gekregen, want dan had hij zijn pasgeboren broertje niet eens kunnen bewonderen! Wat ik toen geleerd heb is dat de waterpokken juist besmettelijk zijn als je ze nog niet ziet, als ze eenmaal zijn doorgekomen is de besmettelijkheid voorbij! Maar goed, ik weet ook niet of ik in een vergelijkbare situatie naar dat feestje zou gaan!

Muis, die relatie met je poes is wel heel herkenbaar. Eigenlijk sinds de geboorte van Kaj is de relatie met mijn poes behoorlijk bekoeld. (Dit klinkt erg raar). Ze krijgt eigenlijk veels te weinig aandacht. We verzorgen haar wel en ze krijgt nog wel een aai over haar bol, maar that's it.

Veel sterkte bij de dierenarts!

Ook sterkte bij de ha met Hugo.

Heb ik trouwens jullie tvdebuut bij de huisartsenpost helemaal gemist, of is het nooit uitgezonden?

Oh ja, nog een applausje voor vooruitkruipende Robbie, goed zo jochie!!! En nu doorzetten hé!

Hé Xaloy, wil je ons nog even op de hoogte houden over de Keniaanse tweeling. We horen er niets meer over!
Och arme Pim, gaan ze opereren?
Ik ben ook wel benieuwd naar de Keniaanse tweeling. Het is wel erg stil.....

Robbie is bezig met een grote inhaalslag!!! Nu gaat het vast ineens heel hard! Fleur is nog niet zo van het optrekken (ze probeert het wel, maar bereikt er niks mee)

Ik begreep overigens dat kindjes met de waterpokken ook gewoon naar de opvang mogen. Dat is ook de reden dat ik denk dat we ons er niet te druk over moeten maken. Ze krijgt het toch wel een keer. Mijn broer kreeg het pas als puber en dat is dus echt niet leuk..... Nu is ze zich nog niet zo bewust van die dingen en ik denk dat ze ook nog niet echt gaat krabben. Des te beter.... (maar dat is mijn idee.....)

Arme Pim!!!! Wanneer hoor je meer Muis?
Vanmorgen sollicitatiegesprek gehad. Ging heel ok. Gewoon heel open gesprek. Aan het eind verteld dat ik zwanger was. Was geen hele grote verassing, omdat ik in een telefoongesprek 3 maanden geleden al had verteld dat ik wel op niet heel lange termijn weer zwanger wilde worden.

We zien wel wat er uit komt. Maakt eigenlijk niet heel veel uit.

Vanmiddag voor het eerst naar de vk. Ben benieuwd.

Arme muis. Wat zielig voor je poes. En het voelt misschien nog vervelender als je m ook nog vals beschuldigd heb van 'wildplassen' als die rode kater het misschien gedaan heeft. Hebben jullie geen kattenluikje met een magneetje o.i.d.

Robbie: Wat goed hoor de eerste kruipjes. En heel lief dat je ze speciaal voor je mama bewaard hebt

Drop: Ik heb ook gehoord dat kindjes nog een keer waterpokken krijgen als ze het voor hun eerste jaar krijgen. Dit is nog wel een beetje kritieke grens lijkt me.

Witch: hopelijk is het 'alleen maar' een blaasontsteking en nix anders.

Leuk dat jullie een gezellig feestje hebben gehad.

Hoor je vandaag iets over je sollicitatie?
Ach Spitsmuis, m'n hart breekt als ik je verhaal over poesje Pim lees. Het komt me namelijk zo bekend voor. Hennie is onze eerste kat en hij was echt m'n vriendje vroeger! Ook een plakboek vol met foto's van hem en zo. Sinds de geboorte van Lars heb ik een steeds grotere hekel aan hem gekregen en nu negeer ik hem eigenlijk alleen nog maar. Andere poes vind ik nog wel oké, maar ook niet meer geweldig. Laatst zei iemand dat Hennie er zo dunnetjes en schichtig uitzag, ik voel me schuldig! Ik ga m'n best doen wat liever voor hem te zijn. Sterkte!

Ik was vanmorgen bij de verloskundige, en heb voor het eerst het hartje gehoord met de doptone! Bijzonder moment toch altijd weer! M'n baby!
Buitenmeisje, fijn dat het gesprek goed ging en dat je open kon zijn. En voor het eerst naar de verloskundige, altijd leuk. Wanneer ben je zo'n beetje uitgerekend?
Ik begrijp wel dat jullie mijn redenatie wat vreemd vinden. Maar je kunt toch niet voorkomen dat ze het krijgen. En misschien wordt ze wel helemaal niet ziek. De grote zus van haar vriendje (ruim 2 jaar) is nl. nog helemaal niet ziek geworden terwijl het daar op de opvang al 2 maanden heerst (zelfde stad als waar ik woon)

Ik vond het volgende over de waterpokken:

Kinderen die als jonge baby waterpokken doormaken (tot een maand of 6) hebben soms een lichte vorm, omdat zij nog antistoffen van hun moeder meedragen. Ze maken hierdoor echter zelf minder afweer tegen de ziekte en kunnen hem dan later nog eens krijgen, wederom in het algemeen niet hevig.

Het is de vraag of het verstandig is om kinderen uit de buurt van een waterpokkenlijder weg te houden - het is nagenoeg zeker dat zij de ziekte eens zullen doormaken en het is beter de ziekte als kind dan als volwassene te krijgen, aangezien hij bij volwassenen meestal wat erger verloopt. Patiënten zijn al besmettelijk enkele dagen voor de blaasjes zichtbaar worden.

Buitenmeisje: Spannend!!! Naar de verloskundige!!!

Hier heeft manlief zich weer bedacht en worden de soldaatjes weer goed bewaakt Moet dus nog even geduld hebben of heel veel mazzel hebben met die ene keer :-) Maar we gaan er dit jaar nog wel aan beginnen, dus komt goed....
Muis, beterschap met Pim.

Ik herken je verhaal ook. Wij hebben twee konijnen die ik ook veel leuker vond voordat ik een baby had. Toen ze laatst naar een opvang gingen tijdens onze vakantie viel mij ook op dat een best erg dun was. Toen hij terugkwam was hij weer helemaal gezond. Direct daarna (weer thuis) ging het weer wat minder. Wou ze al bijna voorgoed naar opvang brengen.

We hebben uiteindelijk geprobeert het vrouwtje weereens uit haar hok te halen (ze weigerde sinds de verhuizing in Maart zelf uit haar hok te komen) en nu huppelt zij weer over het balkon en is hij ook een stuk vrolijker. Vreemde beesten.

Trouwens Finn is zaterdag continue achter de langzaamste (vrouwtje) aangekropen. Erg grappig. Nu vinden wij de nijnen ook weer leuker.

Dropneus, ik begrijp je wel hoor. Het lijkt me alleen moeilijk als ze nu ziek worden omdat je echt nog niks kunt uitleggen. Dat lijkt me heel zielig.

BM, succes bij de VK, spannend!

Leuk Micha, voor het eerst de baby weer horen.

Witchke, beterschap. Ik hoop dat je snel weer beter wordt.

Goed zo Robbie, haha eerst kruipen en dan pas zitten. Hij doet het gewoon in een andere volgorde.

Trouwens over de discussie van slaapzakken, bij ons in huis is het niet koud te krijgen, dus Finn slaapt alleen in een rompertje met een dunne slaapzak. Oh, ja hij heeft wel sokken aan.

In Nederland moet hij altijd minstens een dikke pyama en een dikke slaapzak met armen (prenatal). Ik wil geen dekentjes ofzo, want dat vind ik te gevaarlijk.

Haha drop, we gaan duimen dat het goed is gegaan dan.

Hier gelukkig het tegenovergestelde. Had het vanmorgen in de auto nog over bruiloft van mijn zus volgend jaar, dat Finn dan bruidsjonkertje kan zijn. Toen kreeg ik als antwoord dat als we snel waren, we twee bruidskindtjes hebben. Hahaha, prima dus. Alleen was ik vorige keer dus veel eerder ongesteld dan normaal, dus nu moet ik weer goed nadenken over wanneer het best is! Om de dag is een leuk idee, maar niet realistisch ivm buitenland tripjes etc. Tja, we zien wel.
Spitsmuis, sterkte met Poes Pim. Ik zit net te denken, zou ze geen nierfalen kunnen hebben? Ik heb ook een poes gehad die toen mijn ex en ik uit elkaar gingen meegenomen werd door mijn ex. Een paar maanden later vertelde hij me dat hij ze heeft laten inslapen omdat ze last had van nierfalen. De symptomen waren dat ze overal in huis begon te plassen... Hopelijk is dat bij Pim niet het geval.
Bah spitsmuis, wat naar dat Pim is opgenomen, hopelijk vinden ze niks naars. Ik heb ook minder tijd voor Zohra sinds Xander er is. Vroeger was ze ook mijn kindje.

Balen dropneus dat je man zich bedacht heeft, heb soortgelijks ook voorgehad het jaar dat ik zwanger werd van Xander. Maar dan in januari 2007. Het heeft mij toen over de streep getrokken om mijn ontslag per direct te bieden en op zoek te gaan naar een baan in de buurt. Normaal was het de bedoeling dat we pas per oktober 2007 gingen beginnen. Maar toen ik de baan eenmaal had ben ik in april beginnen zeuren, en is vriend overstag gegaan.

Bravo voor kruipende Robbie !!

Succes BM bij de vk!

Ik denk nog altijd aan jou Swiss en muisje, hoop dat jullie snel zwanger worden.
Layla, ik hoop echt vanuit mijn tenen dat Pimmetje geen last heeft van nierfalen...het beestje wordt deze maand pas zeven en ik vind dat echt veel te jong om zoiets ernstigs te hebben. Potdikkie, ze moet nog een jaar of tien mee! Pissend of niet, dat maakt me niet eens meer uit!

Swis, Mich en Witch, fijn dat jullie begrijpen dat ik domweg iets minder van mijn katten ben gaan houden dan vroeger! Een tijdje geleden vertelde ik aan een vriendin van me dat ik Kika en Pim minder leuk vind sinds ik kinderen heb en ik werd een beetje glazig aangestaard na het doen van deze uitspraak. Vervolgens zei ze: "Dat vind ik echt heel gemeen van je." Tja, daar sta je dan met je goede gedrag.

Buitenwijffie! Meis, heel veel succes bij de verloskundige! Laat je even weten hoe het geweest is? Fijn dat je gesprek zo goed ging en dat ze goed reageerden op je zwangerschap!

Mich, ik werd helemaal week in de benen toen ik las dat je het hartje van de baby gehoord hebt. Ik vond dat zo'n mooi moment anderhalf jaar geleden! (ik hoop dat ik het nog een keertje mee mag maken) Prachtig toch? Je hebt je kindje gehoord! Wow! (ik snotter even verder)

Hugo is net bij de huisarts geweest en volgens mijn o zo vriendelijke en totaal niet sarcastische arts heeft hij niets. Dat zal wel, maar ik vraag me af of het echt niets kan zijn. Die hoest klinkt zo naar, dat ik niet wil weten hoe zijn verkoudheidshoest klinkt als hij pak em beet een jaar of vijftien is.
Muis, wij hebben hetzelfde probleem met een kuch van Finn. Die hoest ook verschrikkelijk, klinkt echt als zo'n oude mannen rochel (sorry dames). Maar elke keer als ik naar een kinderarts ga zegt die dat alles goed is.

Ik ben nu niet geweest, maar zit erover te denken toch even langs te gaan. Hij moet toch ook voor zijn prikken, dus kunnen ze meteen weer even horen.

BM, leuk van de goede sollicitatie. Wanneer hoor je meer?

Dropneus, hoe is het met Fleur? Is ze alweer een beetje opgeknapt of denk je dat ze ziek gaat worden?
BM ik duim voor je dat je de baan hebt !!
!k zwaai even *zwaaai!*, ben ziek en vanaf gisterenavond al aan het overgeven (en dat met mijn braakfobie..).

Hele slechte timing, want ik moest echt naar kantoor om wat af te maken en mijn vriend kan Puk vanmiddag niet van het kdv ophalen. Ik kan over een half uurtje weg, en dan heb ik 2 uurtjes om te slapen... zucht.
Beterschap lara. Ik stuur even wat digimientjes en een digimolletje jouw kant op.
Beterschap Lara!
beterschap Lara!!

Met Fleur gaat het goed hoor. We zijn daarstraks even naar de stad geweest om bellenblazen te kopen om uit te delen op de opvang volgende week. Vanavond is het dus knutseltijd om de traktaties in elkaar te zetten.
Beterschap Lara!

Spitsmuis, dat hoestje is zo herkenbaar. Zahra heeft er ook last van, dus ik was vorige week ook ff bij de ha geweest en volgens hem waren haar longetjes schoon.

Micha, wat leuk dat je het hartje gehoord hebt! (ikwilookikwilookikwilook!)

BM, fijn dat ze zo relaxed reageerden op je zwangerschap, hopelijk krijg je de baan!

Manlief belde net om te zeggen dat hij is aangenomen op de andere vestiging van zijn bedrijf, dus die is blij!

Ik ga weer even wat doen hier.
Layla: op welke dag heb jij eigenlijk vrij? dat filmpje van Zahra is leuk!!!!!
wow! wat weer veel geklets! Even uit het hoofd (en dat is tegenwoordig een hele opgave )

Lara Ziek!? onee toch! Ik wilde laatst nog zeggen dat ik het zo knap vond dat jij niet besmet raakte door je overgevende man en kind, maar dus toch! Het is ook onvermijdelijk hè? zou je haast denken! Bah wat een klote virus is het ook!! armearme jij!!!Veel sterkte van een braakfobie lotgenoot!

Muis, dat je kat iets met z'n nieren heeft lijkt er inderdaad wel op...Onze poes heeft dat ook gehad. Hij werd mager, plaste in elke hoek. Hij bleek niergruis te hebben (iets minder erge variant)

Sindsdien krijgt hij speciale brokjes, en is hij al 5jaar gezond!

Wel heeft hij een wisselend gewicht, en heeft hij soms een wat slecht uitziende vacht..Volgens mijn schoonzus (dierenarts) heeft hij nog steeds zwakke nieren, en misschien toch een vorm van niervalen en zal hij daar uiteindelijk aan dood gaan!

En ja ik hou ook minder van mijn kat sinds Tommy er is...

Mijn moeder zei ooit, "wacht maar, als je kindje er is, vind jij de poes een stuk minder lief" Ik wuifde dit weg, maar toch is het zo....

Denk toch dat vrouwen een soort van moederliefde op hun huisdier projecteren.

Dropneus, wat lees ik nou? toch maar niet proberen...???

Witch, loop niet te lang door met je ontsteking. Als het nierbekontsteking wordt, ben je verder van huis. Beterschap meis!

Buitenmeis hoe was het bij de VK?

Mich heerlijk dat je het hartje hebt gehoord!! Neem jij de boys altijd mee naar de VK? Vind het soms best lastig om Tommy mee te slepen...Morgen moet ik tijdens tommys slaapje..Er komt even een vriendin oppassen..jaja dit ging vorig jaar een stuk makkelijker!

ehhhh nu weet ik het even niet meer...kom later wel weer terug...
oja wat betreft die waterpokken, kids kunnen het 2x krijgen inderdaad...als baby, en later als ze groot zijn.

Lijkt mij doodeng als tommy nu al aan de pokken is! Ik zou geen risico nemen...Maar dropneus, jij moet je eigen gevoel volgen hoor!
Even een dikke vette ego.

Ik ben net even bij de dierenarts geweest en Pim leeft nog, maar het duurt niet lang meer. Als ze vannacht niet uit zichzelf overlijdt, dan krijgt ze morgen een spuitje. Godverdomme, het beestje zou over een paar dagen zeven zijn geworden!!! Ik ben zo boos, verdrietig en eigenlijk alles wat maar enigzins negatief is. Het is dus uiteindelijk een aangeboren nierafwijking gebleken; iets waar we nooit eerder achter zijn gekomen ondanks meerdere onderzoeken. Het verklaart zo ontzettend veel voor me! Ze is altijd heel klein en licht geweest en heeft altijd veel geplast. Hier is ze meerdere malen op onderzocht, maar elk onderzoek wees uit dat ze gezond was. Dit is dus niet het geval en beter worden kan niet meer.
muisje , wat naar voor je !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven